  • 1. Data: 2003-10-24 07:34:44
    Temat: Data wystawienia faktury, a VAT-7
    Od: Kemot'h <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    Pewnie już było, ale w archiwum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi
    (może źle albo za krótko szukałem ;-).

    Mam IDG z VAT. Wystawiłem fakturę (data wystawienia 2 października, 7
    dni na zapłatę) za usługę wykonaną we wrześniu. Usługa wykonana została
    w ramach stałej umowy między firmami - zapłata co miesiąc.
    Z tego, co wiem, w przypadku podatku dochodowego, przychód ten traktuję,
    jako wrześniowy, mimo, że data wystawienia faktury jest październikowa.
    A jak to jest z VAT? Czy VAT z tej faktury muszę zapłacić (oraz
    uwzględnić go w deklaracji VAT-7) w tym miesiącu (czyli potraktować go
    jako wrześniowy), czy w listopadzie (czyli potraktować go jako
    październikowy)? Mam nadzieję, że wyraziem się precyzyjnie...

    I jeszcze jedno pytanie: czy należy zgłaszać deklarację VAT-7 z kwotą do
    zapłaty 0 (brak sprzedaży i zakupów)?

    --
    Tomek Puda

  • 2. Data: 2003-10-24 12:38:31
    Temat: Odp: Data wystawienia faktury, a VAT-7
    Od: "Renata M" <r...@a...com.pl>

    Użytkownik Kemot'h <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:rzxibzplwg5c.1ow01m5tb5z9f$....@4...net..
    .
> [...]
    > październikowy)? Mam nadzieję, że wyraziem się precyzyjnie...
    >
    > I jeszcze jedno pytanie: czy należy zgłaszać deklarację VAT-7 z kwotą do

    1. pytanie - do VAT rejestrujesz w miesiącu październiku/ termin platności
    przypada w październiku/
    2. pytanie -możesz powiadomić US że w danym miesiącu nie osiagnęłeś
    przychodu i nie poniosłeś kosztów w związkuz tym nie składasz deklaracji
    VAT. Ale jeśli w powprzednim miesiącu był sprzedaż i zakupy to po co
    mieszać. Zreszto trzeba zapytać w US -przecież każdy ma sowoje
    interpretacjeeeeeeeeeeee.
    Pozdrawiam Renia

  • 3. Data: 2003-10-24 12:53:16
    Temat: Re: Data wystawienia faktury, a VAT-7
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    > 1. pytanie - do VAT rejestrujesz w miesiącu październiku/ termin platności
    > przypada w październiku/

    to tylko jeszcze pieknie wyjasnij jakie ma znaczenie w tym przypadku termin
    platnosci......
    ... bo IMO bzdury pleciesz....

    --
    pozdr
    Yenn

  • 4. Data: 2003-10-24 13:33:55
    Od: "Renata M" <r...@a...com.pl>

    Użytkownik Yennifer <y...@a...nospam.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bnb7bo$hk8$...@n...onet.pl...

  • 5. Data: 2003-10-24 13:48:01
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    Użytkownik "Renata M" <r...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    a co to ? do tablicy mnie wzywasz?
    moze nie mam ochoty/czasu/itp/itd odpowiadac na pytanie...
    Robie jednak dobry uczynek - by pytajacy nie posluzyl sie wykladnia prawa
    podatkowego 'by Renata M.'
    A jezeli nadal twierdzisz, ze masz racje - podaj zrodlo prawa, popierajace
    Twoje wymysły.

    Yenn

  • 6. Data: 2003-10-24 14:19:12
    Temat: Re: Odp: Data wystawienia faktury, a VAT-7
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2003, Renata M wrote:

> [...]
    >+ > jako wrześniowy, mimo, że data wystawienia faktury jest październikowa.
    [...]
> [...]
    >+ > Tomek Puda
    >+ 1. pytanie - do VAT rejestrujesz w miesiącu październiku/ termin platności

    Czego termin, jaki termin ??!
    (już zbieram szczękę z blatu :))

    >+ 2. pytanie -możesz powiadomić US że w danym miesiącu nie osiagnęłeś
    >+ przychodu i nie poniosłeś kosztów w związkuz tym nie składasz deklaracji
    >+ VAT.

    Yp... a jakaś podstawa jest, żeby US miał się "zawiadomieniem"
    zadowolić ? O ile wiem to US może "zwolnić" z tego czy owego,
    ale to rzeczywiście:

    >+ Ale jeśli w powprzednim miesiącu był sprzedaż i zakupy to po co
    >+ mieszać.

    ...na jeden miesiąc zwalniać się nie opłaca (chyba coby ktoś
    planował wycieczkę za granicę, IMHO). A z wszystkich dyskusji
    dotąd wynikało że "zerowego VAT-7" inaczej uniknąć się nie da...

    >+ Zreszto trzeba zapytać w US -przecież każdy ma sowoje
    >+ interpretacjeeeeeeeeeeee.

    Może się zdarzyć.
    Ale biorąc pod uwagę ew. spotkanie z UKS należałoby stosować
    się (oprócz ew. widzimisię US) również do przepisów, czyż nie ? ;)
    Zapodaj podstawę do owego "powiadomienia" !
    Bo poziom zdumiewalności mi wzrósł ostatnio :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-10-24 15:09:29
    Od: Kemot'h <k...@p...onet.pl>

    Witam ponownie

    Heh, to w końcu jak jest z tym VAT, bo ostatecznie nie wiem?
    Zniecierplionych, z góry przepraszam ;-)

    Mam uwzględnić VAT ze wspomnianej wcześniej faktury w deklaracji VAT-7,
    którą złożę w tym miesiącu, czy dopiero w tej, którą złożę w następnym?

    --
    Tomek Puda

  • 8. Data: 2003-10-24 16:11:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2003, Kemot'h wrote:

    >+ Witam ponownie
    >+
    >+ Heh, to w końcu jak jest z tym VAT, bo ostatecznie nie wiem?

    A wylosuj ;) coś z tego poniżej :)
    +++++
    Art. 6. 1. Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania (dostarczenia),
    przekazania, zamiany, darowizny towaru lub wykonania usługi, o których
    mowa w art. 2, z zastrzeżeniem ust. 2-10 oraz art. 6b i art. 35 ust. 2a-6.
    4. Jeżeli sprzedaż towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone
    fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie
    później jednak niż w 7 dniu od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.
    -----

    Jak na mój gust - wychodzi październik jako miesiąc wystawienia.
    Ale poczekaj aż ktoś mnie skrzyczy :)

    >+ Zniecierplionych, z góry przepraszam ;-)

    E tam, przecież takie dywagacje okołotematyczne są najsmakowitsze,
    nie spodziewasz się przecież prostej, nieskomplikowanej i do tego
    płatnej odpowiedzi jak w biurze rachunkowym ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-10-24 18:06:16
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:

> [...]

    Wróżki mają wolne, ale IMHO na PKPiR nie koniecznie.
    Poczytaj rozporządzenie ministra finansów z dnia 26 sierpnia 2003 r.
    w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów
    [ ]
    § 22.1. Podatnik, opłacający na podstawie odrębnych przepisów podatek od towarów
    i usług:
    1) może w ciągu roku podatkowego ewidencjonować przychody w dacie wystawienia
    faktury, a jeżeli faktura nie została wystawiona w terminie określonym w
    odrębnych przepisach, w dniu, w którym faktura powinna być wystawiona, z
    zastrzeżeniem pkt 2,
    2) w ostatnim dniu roku podatkowego, jest obowiązany wpisać do księgi kwoty
    przychodów odnoszące się do zdarzeń określonych w art. 14 ust. 1f ustawy o
    podatku dochodowym zaistniałych w grudniu danego roku podatkowego, na które,
    zgodnie z odrębnymi przepisami, zostaną wystawione faktury w roku następnym, a po
    ich wystawieniu wpisać numery i daty faktur w księdze za dany rok podatkowy w
    kolumnie "Uwagi" przy każdej pozycji odnoszącej się do danej transakcji.
    2. Ewidencjonując przychody w roku następnym, podatnik nie wykazuje wartości
    przychodów wynikających z faktur odnoszących się do przychodów z roku
    poprzedniego, o których mowa w ust. 1 pkt 2.
    [ ]

    > [...]
    >
    > Czego termin, jaki termin ??!
    > (już zbieram szczękę z blatu :))
    [ ]

    Pytający nie podał rodzaju świadzonych usług.
    Dla niektórych usług termin płatności określony w _umowie_o_świadczenie_usług_ ma
    znaczenie dla momentu powstania obowiązku podatkowego w VAT.
    Może umowa wyzaczyła termin płatności już na wrzesień, tak że wspominanie (
    pewnie przypadkowe w tym wypadku ) o "termine płatności" może być jednak na
    miejscu.
    Pewnie jednak nie w tym przypadku. :-)

    podrawiam
    Ryszard

  • 10. Data: 2003-10-24 21:48:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2003, Ryszard G. wrote:
> [...]
    >+ Wróżki mają wolne, ale IMHO na PKPiR nie koniecznie.
    >+ Poczytaj rozporządzenie ministra finansów z dnia 26 sierpnia 2003 r.

    Niby się zgadza. Nie mam zdrowia szukać gdzie to było :(, ale
    pamiętam że wprowadzano jakąś poprawkę do ustawy, która
    nakazywała "ciągłe" umowy zaliczać "z upływem kolejnego terminu"
    czy jakoś tak.
    Pamiętam że padło pytanie (chyba) Karola (powinno być: "pytanie
    Karola"[1] :)) "a umowa z terminem rozliczania 2. każdego miesiąca
    moze być ?" ;)
    [1] w znaczeniu "stylu zadawania". Kilka stylów by się znalazło :)

    Nie podejmując się przymierzania czy to "obejście podatku" czy
    nie - w tym przypadku jest to "normalne" miesięczne zaliczenie.
    Linki do dyskusji nawiązujących do owego wątku:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe
    =UTF-8&th=1434a2735ddfb183&rnum=4
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe
    =UTF-8&th=781fdf0a2c275427&rnum=6

    ...niestety "głębsze linki" (z nich) do rzepy są już płatne.

    ...o, skończyło się tak że przeczytałem w ustawie:
    ++++++
    1c. Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się,
    z zastrzeżeniem ust. 1d-1f, dzień wystawienia faktury (rachunku), nie
    później jednak niż ostatni dzień miesiąca, w którym nastąpiło:
    [...i tu lista zdarzeń...]
    ------

    Ale rzeczywiście, wyjątek mam:
    ++++++
    1f. Jeżeli podatnik:
    1) jest podatnikiem podatku od towarów i usług nie korzystającym ze
    zwolnienia od tego podatku oraz
    2) prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów, oraz
    3) ewidencjonuje przychody w dacie wystawienia faktury, zgodnie z
    odrębnymi przepisami

    - za datę powstania przychodu uważa się dzień wystawienia faktury, a
    jeżeli faktura nie została wystawiona w terminie określonym w odrębnych
    przepisach, za datę powstania przychodu uważa się dzień, w którym faktura
    powinna być wystawiona;[...]
    -----

    Hm... na razie dochodzę do wniosku że pora spać :[
    Wyszło na to że przejmując się burzą rozpętaną przez media
    nie doczytaliśmy (w znaczeniu: dla KPiR) ustawy. Erm...
    Zgroza ! (a to że "w razie gdyby" to ustawa miałaby pierwszeństwo
    przed rozporządzeniem chyba odpuścimy ? ;))

    [...]
> [...]
    >+ [ ]
    >+
    >+ Pytający nie podał rodzaju świadzonych usług.

    Ależ oczywiście :)
    Tylko:

    >+ Dla niektórych usług termin płatności określony
    >+ w _umowie_o_świadczenie_usług_ ma znaczenie dla
    >+ momentu powstania obowiązku podatkowego w VAT.

    Mhm. Ale wszystkie mi znane ("media") wymagają sporego
    zaplecza biuropapierkologicznego, bo samo PK nie wystarcza
    (albo akcyza, albo koncesja, albo...), tak więc:
    [...]
    >+ Pewnie jednak nie w tym przypadku. :-)

    ...dlatego mi szczęka opadła :)
    Ja nie pisałem że "niemożliwe" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)