  • 11. Data: 2006-01-15 10:10:01
    Temat: Re: Dwie firmy jednego przedsiębiorcy
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Szanowny kolega czepia się szczegółów ....a w2 pierwszym pytaniu zapytałem o
    to, że jedno przedsiębiorstwo opodatkowane jest na zasadach ogólnym a drugie
    ryczałtem ... i ma prowadzić je ta sama osoba fizyczna

    ja być może niezbyt komunikatywnie się wyrażam .. ale chyba jasno postawiłem
    pytanie ...
    JEDNA OSOBA FIZYCNA I DWA PRZEDSIĘBIORRSTWA NA RÓŻNYCH FORMACH
    OPODATKOWANIA. tzn ryczałt i zasady ogólne.

    Nie interesuje mnie w tej chwili pojęcie firma :)))

    pozdrawiam
    fart

  • 12. Data: 2006-01-15 10:59:52
    Temat: Re: Dwie firmy jednego przedsi?biorcy
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik fart napisał:
> [...]
    > OPODATKOWANIA. tzn ryczałt i zasady ogólne.
    >
    > Nie interesuje mnie w tej chwili pojęcie firma :)))

    Ale wybóru formy opodatkowania dokonuje osoba podając swój NIP. Nie jej
    przedsiębiorstwo.
    W związku z tym jak wybierzesz formę opodatkowania "Ryczałt" podpisując
    się Jan Kowalski, NIP: 1234567890 to jak chcesz za chwilę wybrać inną?
    Możesz zmienić pierwszą deklarację, nie ją rozszerzyć.

    Wiesz, najtrudniej tłumaczy się rzeczy oczywiste i właśnie Twoi oponenci
    (w tym ja) stanęli właśnie przed taką trudnością

    pzdr

    Tomek

    Kliknij po wiecej! >>> http://link.interia.pl/f18ed

  • 13. Data: 2006-01-15 11:55:58
    Od: "pieg" <"nobody"@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Proszę o krytyczne uwagi i słabe punkty w następującym temacie:
    >
    > 1) Przedsiębiorca zakłada przedsiębiorstwo na kpir, w którym środkiem
    > trwałum są maszyny ... niech będą budowlane. maszyny te zgodnie z
    przepisami
    > amortyzuje.
    > 2) Przedsiębiorca zakłada ddrugą firmę na ryczałt w wysokości 5,5 % i
    > wykonuje usługi budowlane klientom.

    Nie mozesz prowadzic dwoch firm jako jedna osoba fizyczna z jednym nr nip.
    Mozesz natomiast miec DG jako indywidualna osoba fizyczna na zasadach
    ogolnych np, a druga dzialalnosc prowadzic w formie spolki np cywilnej,
    ktora jest na ryczalcie> Spolka ma wtedy swoj indywiualny nr nip i
    rozliczasz ja osobno. A jako os fiz. dwoch DG miec nie mozesz, nie uzyskasz
    dwoch wpisow do ewidencji DG.

    pozdrawiam
    pieg

  • 14. Data: 2006-01-15 14:13:18
    Temat: Re: Dwie firmy jednego przedsiebiorcy
    Od: s...@o...pl

    > i gdzie tutaj jest zakaz prowadzenia dwóch przedsiębiorstw na różnych
    > formach opodatkowania ???????? cały czas chodzi mi o ryczałt w jednym
    > przedsiębiorstwie i zasady ogólne w drugim .....

    chodzi o to, że jedna osoba fizyczna jest jednym podatnikiem, a podatnik może
    wybrać zasady ogólne lub ryczałt.

    Nie ma możliwości zadeklarowania, że jedna "połowa podatnika" wybiera jeden
    wariant, a "druga połowa" drugi :-) Musi istnieć dwóch podatników podatku
    dochodowego. Tu jest zawarta istota problemu, który chcesz rozwiązać.

    Pzyjrzyj się zestawowi osoba fizyczna + os prawna (kontrolowana przez tę osobę
    fizyczną). Dodatkowo, osoby prawne płacą 19%, więc w razie wielkich dochodów
    (których Ci życzę z okazji Nowego Roku), nie wpadniesz w wysokie progi podatkowe

    pozdr
    Aleksander

  • 15. Data: 2006-01-15 14:23:32
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > ktora jest na ryczalcie> Spolka ma wtedy swoj indywiualny nr nip i
    > rozliczasz ja osobno. A jako os fiz. dwoch DG miec nie mozesz, nie uzyskasz

    jesteś bardzo blisko właściwego rozwiązania, bo faktycznie trzeba zgłosić
    do urzędu skarbowego dwóch podatników. Niestety, spółka cywilna się nie nadaje
    bo SC jest takim dziwactwem, że jest co prawda odrębnym płatnikiem podatku VAT
    ale nie jest płatnikiem podatku dochodowego. W tej sytuacji proponuję zestaw:

    osoba fizyczna + spółka INNA niż cywilna

    pozdr
    Aleksander

  • 16. Data: 2006-01-15 14:30:36
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > osoba fizyczna + spółka INNA niż cywilna

    Oczywiscie ze wszelkimi konsekwencjami (kapital zakladowy, pelna ksiegowosc,
    itp.)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2006-01-15 15:15:07
    Od: s...@o...pl

    > Oczywiscie ze wszelkimi konsekwencjami (kapital zakladowy,
    > pelna ksiegowosc, itp.)

    niestety :-(

    i tutaj nasz rozmówca musi policzyć, czy mu się to wszystko opłaca.

    Ale czy masz lepszy pomysł od mojego?

    Np. czy znasz jakiś kruczek na to, aby zrobić ze
    spółki cywilnej odrębnego podatnika podatku dochodowego?

    Albo czy wskazesz sposób na powołanie podatnika podatku dochodowego, który
    nie jest osobą fizyczna ale jest zwolniony z pełnej ksiegowosci i obowiazku
    wniesienia kapitału dochodowego?

    pozdr
    Aleksander

  • 18. Data: 2006-01-15 18:33:41
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    s...@o...pl wrote:
    > Albo czy wskazesz sposób na powołanie podatnika podatku dochodowego, który
    > nie jest osobą fizyczna ale jest zwolniony z pełnej ksiegowosci i
    > obowiazku wniesienia kapitału dochodowego?

    Może jakaś osoba prawna zarejestrowana poza Polską?

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 19. Data: 2006-01-15 19:39:44
    Od: s...@o...pl

    > Może jakaś osoba prawna zarejestrowana poza Polską?

    a od kiedy to zagraniczne osoby prawne są zwolnione z pełnej księgowości?
    a od kiedy są zwolnione z obowiązku wniesienia kapitału zakładowego?

    to jest przywilej osób fizycznych ew. jednostek bez osobowości prawnej,

    niestety, spółka cywilna, tak praktyczna w różnych zastosowaniach vatowskich,
    nie jest podatnikiem podatku dochodowego ani od osób fizycznych ani prawnych.

    szukałem czegoś, co jest na mocy przepisu szczególnego jest uprawnione do KPiR
    Rozporządzenie Ministra Finansów 1) z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie
    prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

    § 2. 1. Osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne osób
    fizycznych oraz spółki partnerskie, o których mowa w art. 24a ust. 1 i 2 ustawy
    z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, zwanej
    dalej "ustawą o podatku dochodowym", są obowiązane prowadzić księgę, z
    zastrzeżeniem ust. 2, według wzoru ustalonego w załączniku nr 1 do
    rozporządzenia, w sposób określony w rozdziale 2.

    Teraz trzeba sprawdzić, czy któraś z wymienionych spółek może być samodzielnym
    płatnikiem podatku dochodowego, który nie pojawi się na PIT5 przedsiębiorcy
    będącego jej udziałowcem. Jeśli taką znajdziemy, uczynimy ją podatnikiem, który
    rozlicza się na zasadach ogólnych. Jeśli nie znajdziemy, znaczy, że się nie da.

    pozdr
    Aleksander

  • 20. Data: 2006-01-15 22:02:35
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    dziękuję wszystkim za wypowiedzi ... mam już jasność :)

    pozdrawiam
    fart