  • 51. Data: 2015-07-11 18:28:17
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 11.07.2015 o 18:11, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Albo umrze i spadkobiercy się zgłoszą? A co z gwarancją?

    Albo przyjdzie Pan Komornik.

  • 52. Data: 2015-07-11 18:31:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-11 o 18:11, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No ale jakiś system, choćby wewnętrznej księgowości musi być.

    No i jest - na kartce, czy innym excelu rodzice sobie zapisują ile
    składek weszło, ile składek wyszło i na co.

    > RR w
    > naszej szkole ma taką osobę, ,,księgową'', która zarządza kasą w imieniu
    > RR i nie jest to księgowa szkolna.

    Niesamowite, amajzing ;) Tylko w czym to wadzi co ja piszę?

    > No i pozostaje sprawa własności. Skoro faktura jest na MMM, to on jest
    > właścicielem? A kupił nie za swoje pieniądze... A jak się obrazi za pół
    > roku i zabierze urządzenie? Albo umrze i spadkobiercy się zgłoszą? A co
    > z gwarancją?

    Otóż to. Tu jest problem. Tylko że kupno na RR go nie rozwiązuje, bo RR
    także nie jest właścicielem tego czegoś, z powodów, o których już tu
    wielokrotnie pisałem. Chcąc być poprawnym formalnie, wszyscy rodzicie
    muszą kupić coś wspólnie, a w praktyce to albo kupuje jeden, albo na
    jakieś nierzetelne faktury "na RR", co nie powoduje i tak potem
    praktycznych konsekwencji, bo "nikt się nie zgłasza ze spadkiem".

    > Wg mnie, jeżeli istnieje jakaś organizacja i ma fundusze, to powinna być
    > uregulowana prawnie, choćby jak stowarzyszenie.

    A po co?

    > No widzisz, bo tak to funkcjonuje w praktyce. I Co Pan Im Zrobisz? Po
    > prostu prawo nie nadąża widać za społecznym zapotrzebowaniem.

    Nie widzę tutaj żadnej potrzeby regulowania prawnego czegokolwiek. Tylko
    odrobiny zrozumienia i przez rodziców, i przez takich jak ty, o co w tym
    wszystkim chodzi.

    --
    Liwiusz

  • 53. Data: 2015-07-11 18:34:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-11 o 18:28, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Albo przyjdzie Pan Komornik.

    Możliwe tylko teoretycznie. W praktyce z wielu powodów komornik nie lata
    po szkołach i nie szuka przypadkowych rzeczy kupionych przez rodziców.

    No i nawet jeśli, to nie ma to związku z faktem, że RR zdolności prawnej
    rzeczywiście nie ma. Przecież nie nabędzie takiej zdolności przez to, że
    jakiś rodzic ma komornika.

    Odróżnij dyskusję o jakimś stanie prawno-faktycznym, od konsekwencji
    tego stanu (konsekwencje nie powodują, że ten stan się zmienia).

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2015-07-11 18:38:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Albo przyjdzie Pan Komornik.

    A jeśli już o panu komorniku - to największym zagrożeniem jest, że
    komornik przyjdzie do tej twojej klasowej pani "księgowej" i zajmie jej
    prywatne konto (bo przecież nie macie konta rady rodziców, tylko
    założone na któregoś rodzica) i wówczas rzeczywiście będzie niewesoło.

    Co ciekawe, taka finansowa obstrukcja może wówczas w końcu spowodowała
    by, że co poniektórzy rodzice nauczyli by się jak się sytuacja
    przedstawia prawnie naprawdę, a nie pisali banialuk na grupie o rzekomej
    odrębności prawnej rr ;)

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2015-07-11 18:54:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 11.07.2015 o 18:31, Liwiusz pisze:

    > No i jest - na kartce, czy innym excelu rodzice sobie zapisują ile
    > składek weszło, ile składek wyszło i na co.

    i z punktu widzenia prawnego jest to OK? Nikt nie powie, że prowadzą
    niezarejestrowaną działalność stowarzyszenia albo coś?

    No i Papier Na MMM zamiast na RR jest OK?

    > Niesamowite, amajzing ;) Tylko w czym to wadzi co ja piszę?

    Od razu wadzi? Rozważam i próbuję zrozumieć.

> [...]
    > jakieś nierzetelne faktury "na RR", co nie powoduje i tak potem
    > praktycznych konsekwencji, bo "nikt się nie zgłasza ze spadkiem".

    Przecie nie napisałem ,,zgłasza ze spadkiem'' tylko, że spadkobiercy się
    np. zgłoszą, bo znajdą fakturę zakupu na przykład.

    > A po co?

    Aby rozwiązać problemy, które są jak widać.

    > Nie widzę tutaj żadnej potrzeby regulowania prawnego czegokolwiek. Tylko
    > odrobiny zrozumienia i przez rodziców, i przez takich jak ty, o co w tym
    > wszystkim chodzi.

    Ale moje rozumienie nic nie zmienia. Nie ja jestem decyzyjny. Nie, nie
    wystawię faktury na 500 nazwisk rodziców, choćby dlatego, że Rada tak
    nie zechce.

  • 56. Data: 2015-07-11 19:04:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-11 o 18:54, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > i z punktu widzenia prawnego jest to OK? Nikt nie powie, że prowadzą
    > niezarejestrowaną działalność stowarzyszenia albo coś?

    Czy uważasz, że gdyby prowadzili normalną księgowość, to to
    niezarejestrowane stowarzyszenie czy działalność stałoby się
    zarejestrowanym stowarzyszeniem lub działalnością? Przecież
    rejestrowanie stowarzyszenia lub działalności nie polega (tylko) na
    prowadzeniu księgowości.

    > No i Papier Na MMM zamiast na RR jest OK?

    > Od razu wadzi? Rozważam i próbuję zrozumieć.

    Ciężko ci idzie ;)

    > Przecie nie napisałem ,,zgłasza ze spadkiem'' tylko, że spadkobiercy się
    > np. zgłoszą, bo znajdą fakturę zakupu na przykład.

    No to pisałem, że się takie rzeczy nie zdarzają. Zresztą jak mają
    znaleźć fakturę, skoro faktura idzie - jak to ją nazywasz - do pani
    księgowej rr.

    No i co ważne - przecież rr nie kupuje jakichś rzeczy, o które warto
    walczyć. Oczywiście jeśli gdzieś rr kupuje samochody dla dzieci, albo
    przynajmniej laptopy, to wówczas trzeba zainwestować w jakąś konsultację
    prawną, aby rodzice mieli świadomość konsekwencji i nie powielali twoich
    błędów, ale w normalnej klasie składki użytkuje się na bieżące potrzeby
    dzieci i nie zostają z tej działalności żadne ruchomości, na które by
    się łasili spadkobiercy.

    > Aby rozwiązać problemy, które są jak widać.

    To, że ty widzisz problemy, to nie znaczy że one są. Ba, znając cię
    uznałbym, że korelacja jest raczej odwrotna - skoro Przemek widzi gdzieś
    problem, to znaczy że go w rzeczywistości nie ma.

    > Ale moje rozumienie nic nie zmienia. Nie ja jestem decyzyjny. Nie, nie
    > wystawię faktury na 500 nazwisk rodziców, choćby dlatego, że Rada tak
    > nie zechce.

    To wystaw na radę. To, że ktoś kiedyś na ciebie będzie szukał haka i
    uzna, że od X lat powinieneś już mieć kasę fiskalną, jest mało
    prawdopodobne.

    Nie można jednak twierdzić, że z uwagi na ten twój konformizm, takie
    działanie jest zgodne z prawem i tylko do tego się tutaj odnoszę.

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2015-07-11 19:24:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 11.07.2015 o 19:04, Liwiusz pisze:
> [...]
    > zarejestrowanym stowarzyszeniem lub działalnością? Przecież
    > rejestrowanie stowarzyszenia lub działalności nie polega (tylko) na

    Ni o to pytam. Pytam, czy obracanie pieniędzmi nie implikuje jakiegoś
    problemu podatkowego. No bo jak ja (taki hepotetyczny, co nie ma
    działalności) np. będę kupował Urządzenia i sprzedawał Urządzenia na
    Allegro np. to przyjdzie US i powie ,,prowadzisz niezarejestrowaną
    działalność, ale prowadzisz''.

    > Ciężko ci idzie ;)

    Bo to jest wszystko postawione na głowie, że ja, zamiast prowadzić SWOJĄ
    działalność mam jeszcze być ekspertem prawa. Powiedz mi, ilu sprzedawców
    ogarnie temat? Przyjdzie MMM, kupi coś na RR i mu sprzedadzą i szlus. I
    nie, nie mów, że mam zatrudnić księgowego, bo księgowy nie siedzi na
    linii sprzedaży.

    > No to pisałem, że się takie rzeczy nie zdarzają. Zresztą jak mają
    > znaleźć fakturę, skoro faktura idzie - jak to ją nazywasz - do pani
    > księgowej rr.

    MMM zrobił sobie kopię, albo faktura była w PDFie i jest u niego na
    mejlu albo kupował dużo w tym sklepie i dostał podziękowania... Nie
    rozważaj prawdopodobieństwa tego zdarzenia ale skutek prawny, bo ten
    mnie ciekawi.

> [...]
    > błędów, ale w normalnej klasie składki użytkuje się na bieżące potrzeby
    > dzieci i nie zostają z tej działalności żadne ruchomości, na które by

    No wiesz, ostatnio kupowali rzutnik. A spadkobiercy np. śp. wujka mojej
    żony to wzięli nawet otwarte torebki z cukrem i inne rzeczy, które my
    byśmy zutylizowali ASAP. Więc jakby wykryli rzutnik za 2kzł to by na
    pewno się zgłosili...

    > To, że ty widzisz problemy, to nie znaczy że one są. Ba, znając cię
    > uznałbym, że korelacja jest raczej odwrotna - skoro Przemek widzi gdzieś
    > problem, to znaczy że go w rzeczywistości nie ma.

    No sorry, ale ja chciałem sprzedać po prostu RR Urządzenie i problem
    wywidziałeś TY.

    > To wystaw na radę. To, że ktoś kiedyś na ciebie będzie szukał haka i
    > uzna, że od X lat powinieneś już mieć kasę fiskalną, jest mało
    > prawdopodobne.

    Od 1 sprzedaży na 200zł kasa mi się nie zrobi. Więc te twoje straszenia
    kasowe pomijałem konsekwentnie, bo zupełnie nie one mnie tu ciekawią.

    > Nie można jednak twierdzić, że z uwagi na ten twój konformizm, takie
    > działanie jest zgodne z prawem i tylko do tego się tutaj odnoszę.

    No i ja się nie sprzeczam, że jest. Próbuję ogarnąć zagadnienie i
    zastanawiam się nad tym, jak to powinno funkcjonować tak, żeby było w
    pełni zgodne z prawem no i, co równie ważne, z obecnym stanem
    faktycznym, którego nie zmienię.

  • 58. Data: 2015-07-11 19:30:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-11 o 19:24, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Od 1 sprzedaży na 200zł kasa mi się nie zrobi.

    Oby. Ale pewnie nie jesteś świadom, że od 1zł obowiązuje kasa przy
    sprzedaży sprzętu radiowego, tv, telekomunikacyjnego, fotograficznego,
    nagranych płyt cd/dvd itp.

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2015-07-11 22:23:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-07-11 o 09:08, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> [...]
    > oddziałów.
    > Ustawa o systemie oświaty nie określa wewnętrznej struktury Rady
    > Rodziców. Wydaje się, iż Rada Rodziców powinna mieć co najmniej
    > przewodniczącego i jego zastępcę, skarbnika, sekretarza odpowiedzialnego
    > m.in. za protokołowanie obrad Rady. Osoby sprawujące powyższe funkcje
    > stanowią prezydium Rady Rodziców. Warto również ustanowić komórkę
    > kontrolną, czyli komisję rewizyjną. Praca Rady Rodziców musi być
    > unormowana przez regulamin, który powinien być uchwalony na podstawie
    > art. 53 ust. 4 Ustawy o systemie oświaty.
    Chyba nikt przepisów tej ustawy ściśle nie przestrzega. Jest tam między
    innymi zapis o konieczności przeprowadzania tajnych wyborów
    przedstawicieli rad oddziałów (klas), a jak to w praktyce wygląda powie
    Ci zapewne każdy rodzic, który ma dzieci w wieku szkolnym :->

> [...]
    > źródeł. Zasady wydatkowania tych funduszy określa regulamin Rady
    > Rodziców. W praktyce Rada Rodziców dysponuje głównie (lub wyłącznie)
    > środkami finansowymi zebranymi od Rodziców.
    > Środki zebrane przez Radę Rodziców mogą być wydatkowane jedynie na
    > wspieranie statutowej działalności szkoły. Najważniejszą decyzją Rady
    > Rodziców jest wybranie tego obszaru pracy szkoły, którą Rada chce
    > wspierać finansowo. Rolą Dyrektora, Rady Pedagogicznej czy Rady szkoły
    > jest jedynie wnioskowanie do Rady Rodziców o zasilenie wskazanego celu
    > środkami finansowymi pochodzącymi z jej funduszu.
    ROTFL. 1/3 funduszu rady rodziców sporej (około 900 uczniów)
    warszawskiej szkoły idzie na obsługę księgową.

    Maciek

  • 60. Data: 2015-07-12 18:17:59
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 11 Jul 2015 11:28:52 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > "Jednoznacznie w sprawie nadania numeru NIP wypowiedział się dyrektor
    > Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji podatkowej z 25 maja 2010 r.
    > (nr ILPP1/443- -232/10-5/BD). Zdaniem szefa izby, rada rodziców nie
    > podlega obowiązkowi ewidencyjnemu i nie jest obowiązana do posiadania
    > oddzielnego od szkoły numeru identyfikacji podatkowej (NIP),

    Ale co ciekawe NIP może (mogła) otrzymać. Polecam sprawdzić 5272304455.

    Ale generalnie jest to "byt nieokreślony", bo niby oficjalnie nie ma
    osobowości prawnej, ale akceptuje się zawieranie umów przez rady (ciekawe
    co na to by powiedział sąd, gdyby do tego doszło).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl