  • 21. Data: 2010-03-17 15:10:26
    Temat: Re: Faktura wyslana faxem
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 14:18:43 +0100, zly napisał(a):
    > Opiszesz te 5% różnic? :)

    Nie ma charakterystycznych zagięć powstałych przy włożeniu do koperty ;)

    Przy naszym fiskusie to aż dziw że nie ma wymogu wysyłania faktury listem
    poleconym za pośrednictwem Poczty Polskiej :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 22. Data: 2010-03-17 15:17:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek Osiecki pisze:

    > Przy naszym fiskusie to aż dziw że nie ma wymogu wysyłania faktury listem
    > poleconym za pośrednictwem Poczty Polskiej :)

    Pewnie wymogi unijne zabraniają, ileż to obaw było jak rezygnowano z
    podpisów.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2010-03-17 16:05:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:

    > Przecież nie ma zakazu wystawiania FV na - dajmy na to - obrusie w
    > knajpie. Ale czteropak piwa dla tego, kto skutecznie z takiej faktury
    > odliczy VAT.
    >
    > Przez skuteczne odliczenie rozumiem przepchnięcie takiej faktury przez
    > kontrolę.

    Jaki widzisz problem?
    Jeśli masz ten obrus.

  • 24. Data: 2010-03-17 16:22:40
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > Coś Ci się zupełnie pokręciło ;) Faks jak najbardziej może być
    > prawidłową fakturą, pod warunkiem że będzie to sposób wystawiania faktury
    > przez sprzedawcę (np. ktoś nie ma drukarki i drukuje sobie faktury na
    > faksie i to przez telefon).
    >
    > Pomyliło Ci się chyba z formą pisemną i z podpisami, ale to ma dość
    > luźny związek z omawianym problemem.

    no wiec drukuje sobie u odbiorcy przez jego fax :) przeciez podczas
    generowania tam faktury
    caly czas jestem z nim polaczony. Czy prawo zabrania posiadania 'drukarki' u
    kupujacego?

  • 25. Data: 2010-03-17 16:24:54
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.03.2010 15:13), Liwiusz wrote:

    > Nawet jeśli faktura będzie wydrukowana i przefaksowana, to przecież
    > taki faks nie uprawnia do żadnych odliczeń (chyba VAT jest bardziej
    > rygorystyczny niż dochodowy). Wszak trzeba mieć oryginał oryginału
    > faktury, a nie jakiś faks oryginału :)

    Nie twierdziłem że jest inaczej.

    Tylko zauważałem paradoks, że z jednej strony mamy lepiej (bo faktura
    jest wystawiona i mamy na to "dowód", co w przypadku faktur mailowych
    zazwyczaj nie zachodzi), to mamy tym samym gorzej, bo nasz "dowód" jest
    jednocześnie widomym znakiem tego że nie jest oryginał oryginału, co
    przy fakturach mailowych nie jest tak rzucające się w oczy.

    p. m.

  • 26. Data: 2010-03-17 16:52:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-03-17 17:22, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > no wiec drukuje sobie u odbiorcy przez jego fax :) przeciez podczas
    > generowania tam faktury
    > caly czas jestem z nim polaczony. Czy prawo zabrania posiadania 'drukarki' u
    > kupujacego?

    Dyskutowaliśmy kiedyś ten temat.

    Wszystko rozbija się o to, że nie masz kontroli nad faksem u klienta.
    A co za tym idzie nie jesteś w stanie *wiarygodnie* stwierdzić czy
    oryginał FV został poprawnie *wydrukowany* czy też nie.

    Raport z Twojego faksu nie jest takim dowodem. Oświadczenie klienta
    również nie jest.

    Tak więc IMHO narażasz się na zarzut niewystawienia FV.

    Podobną sytuację mam kiedy muszę wydrukować FV, chociaż moim
    (zagranicznym) kontrahentom nie jest do niczego potrzebny papier.

    O VAT-cie nie słyszeli, koszty mogą sobie zrobić na podstawie wyciągu
    bankowego - ale przemysł papierniczy i producenci drukarek muszą zarobić ...

    Piotrek

  • 27. Data: 2010-03-17 16:54:34
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.03.2010 17:22), wspolna-flaszka.pl wrote:
> [...]
    > generowania tam faktury
    > caly czas jestem z nim polaczony. Czy prawo zabrania posiadania 'drukarki' u

    Przerabialiśmy to na grupie kilkanaście razy. Wszystko się rozbija o to
    czy zgodnie zeznacie (sprzedawca i kupujący) jak to było. Oraz czy
    sprzedawca jest pewien że na pewno wystawił wszystkie faktury które
    myśli że wystawił (czyli - czy na pewno wszystkie faksy/pdfy które
    wysłał do klientów zostały u nich wydrukowane).

    p. m.

  • 28. Data: 2010-03-17 16:59:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w <news:hnr1hs$a15$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

> [...]

    > również nie jest.

    > Tak więc IMHO narażasz się na zarzut niewystawienia FV.

    Wystawiona została, ewentualnie nie została przekazana do nabywcy, ale skoro
    ten ją zaksięgował i odliczył, to jest dowód, że jednak została przekazana

    > Podobną sytuację mam kiedy muszę wydrukować FV, chociaż moim
    > (zagranicznym) kontrahentom nie jest do niczego potrzebny papier.

    No to sie właśnie NSA wypowiedział, że nie jest podobnie -- "Trafnie strona
    skarżąca wywodzi, że nieuprawnione jest utożsamianie czynności "wystawienia"
    i "przesłania" faktury."

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 29. Data: 2010-03-17 17:01:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mvoicem w <news:hnr1km$a2e$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

> [...]

    "Trafnie strona skarżąca wywodzi, że nieuprawnione jest utożsamianie
    czynności "wystawienia" i "przesłania" faktury."

    Może teraz tego sie trzymajmy, póki co?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 30. Data: 2010-03-17 17:09:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:
> [...]
    > generowania tam faktury
    > caly czas jestem z nim polaczony. Czy prawo zabrania posiadania 'drukarki' u

    Już kiedyś padła propozycja pytania do US "jak długi może być kabel
    pomiędzy komputerem a drukarką do uznania, że fakturę drukował
    sprzedawca". Ktoś jest chętny na wydanie... ile się teraz za
    interpretację płaci? :)

    --
    Liwiusz