  • 11. Data: 2017-10-30 23:33:36
    Temat: Re: JPK dla mikroprzedsiębiorców
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-30, KOT <a...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ja mam średno 10 faktur zakupów w miesiącu, w tym za gaz, prąd i telefon
    > nie problem wklepac ręcznie, tylko jak ???

    Normalnie.

    > Powiadacie Excel ? Ok. Jesli legalnie, to trzeba zapłacić za pakiet Office,
    > a dlaczego mam ponosić dodatkowe koszty ??

    Możesz użyć LibreOffice, jest darmowy.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 12. Data: 2017-10-31 11:42:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    http://www.finanse.mf.gov.pl/pp/jpk/klient-jpk

    --
    Pete

  • 13. Data: 2017-10-31 11:44:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-10-30 o 18:02, KOT pisze:
> [...]
    > Dlaczego nie ma czegoś takiego jak w e-deklaracjach ????
    > Otwieram, edytuję i wysyłam.
    > Ja mam średno 10 faktur zakupów w miesiącu, w tym za gaz, prąd i telefon
    > nie problem wklepac ręcznie, tylko jak ???
    > Powiadacie Excel ? Ok. Jesli legalnie, to trzeba zapłacić za pakiet Office,
    > a dlaczego mam ponosić dodatkowe koszty ??
    > Dla mikro powinna być prosta aplikacja, tak jak VAT-7 i basta.
    > Po cholerę mi te kilkadziesiąt rubryk ???
    > A swoją drogą, spróbuj sobie edytować w excelu i zapisac pod
    > inna nazwą z rozszerzeniem .csv , an przykład styczeń18.csv, a potem
    Takie czasy, jak tego nie ogarniasz, poproś kogoś, kto potrafi.
    Albo wyrejestruj się z VAT.

    --
    Pete

  • 14. Data: 2017-10-31 14:29:34
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Pete pisze:

    > http://www.finanse.mf.gov.pl/pp/jpk/klient-jpk

    Sugerujesz, że ten program :

    bo jednak chyba nie. To jest program do konwersji z CSV na XML i wysyłki
    do MF. Jak zrobić poprawny CSV - o to pyta wątkotwórca.

    cytat z w/w instrukcji:
    "Uwaga! Wygenerowanie pliku CSV z lokalnych danych źródłowych (XLS, ODS,
    baza danych) nie gwarantuje jego poprawności. Dopiero odpowiednie
    sformatowanie wygenerowanych danych w pliku CSV lub odpowiednie
    sformatowanie danych źródłowych i wygenerowanie pliku CSV może
    gwarantować oczekiwaną poprawność."

  • 15. Data: 2017-10-31 15:03:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-10-31 o 14:29, Andrzej Kłos pisze:
> [...]
    > sformatowanie wygenerowanych danych w pliku CSV lub odpowiednie
    > sformatowanie danych źródłowych i wygenerowanie pliku CSV może

    Nie zaglądałem do tej instrukcji, ale taka Uwaga istniejąca w niej
    sugeruje, że zaraz przed nią albo po niej powinien znajdować się opis co
    w tym csv ma być.

    Jak taki opis jest to chyba nie powinno być jakiegoś wielkiego problemu
    zrobienia sobie arkusza, z którego się to csv wygeneruje. Ostatecznie
    jeśli mowa o kilku fakturach to można by go chyba w notatniku napisać.

    Ale to tylko domniemania w oparciu o wypowiedzi w wątku.
    P.G.

  • 16. Data: 2017-10-31 16:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Takie czasy, jak tego nie ogarniasz, poproś kogoś, kto potrafi.
    > Albo wyrejestruj się z VAT.

    To troche głupie czasy zeby umiejetnosc prowadzenia prostej ksiegowosci w
    jakimkolwiek arkuszu kalkulacyjnym uznac za czyjac wade i kazac mu to
    zmieniac. Nieprawdaz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 17. Data: 2017-10-31 19:51:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-10-31 o 15:03, Piotr Gałka pisze:

    > Nie zaglądałem do tej instrukcji, ale taka Uwaga istniejąca w niej
    > sugeruje, że zaraz przed nią albo po niej powinien znajdować się opis co
    > w tym csv ma być.

    Ba, o ile dobrze pamiętam, jest tam nawet szablon excelowy.

    > Jak taki opis jest to chyba nie powinno być jakiegoś wielkiego problemu
    > zrobienia sobie arkusza, z którego się to csv wygeneruje. Ostatecznie
    > jeśli mowa o kilku fakturach to można by go chyba w notatniku napisać.

    Też tak uważam, ale co poniektórzy mają roszczeniową postawę, że im się
    należy ulgowe traktowanie.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2017-10-31 19:55:55
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > sformatowanie wygenerowanych danych w pliku CSV lub odpowiednie
    > sformatowanie danych źródłowych i wygenerowanie pliku CSV może

    Sugeruję, że nie chce Ci się wejść na stronę MF i poszukać. A jest
    wszystko opisane (łącznie z szablonem w excelu).
    http://www.finanse.mf.gov.pl/web/wp/pp/jpk/jpk-dla-m
    ikroprzedsiebiorcow#contents

    punkt 5.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2017-10-31 19:56:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-10-31 o 16:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > To troche głupie czasy zeby umiejetnosc prowadzenia prostej ksiegowosci w
    > jakimkolwiek arkuszu kalkulacyjnym uznac za czyjac wade i kazac mu to
    > zmieniac. Nieprawdaz?

    Czy ja coś takiego napisałem?
    Pisałem o generowaniu JPK.

    --
    Pete

  • 20. Data: 2017-10-31 20:33:40
    Od: "KOT" <a...@p...onet.pl>

    Ludzie, przestańcie teoretyzować. Pobierzcie program klienta JPK,
    potem plik przykładowy, potem wykonajcie wszystko zgodnie
    z instrukcją, a potem porozmawiamy rzeczowo.

    Nawet w MF przyznali mi pośrednio rację, a tu jak widzę
    sami "wujkowie dobra rada".

    Po kilku dniach wygenerowałem wszystko poprawnie,
    łącznie z podpisem ( na szczęscie miałem wcześniej ).
    Nie będe więcej zabierał głosu , niech radzą mądrzejsi
    od mnie.

    Użytkownik "KOT" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niczego potrzebny
    >
    > Obawiam się, że jeśli nie będzie zrozumiałej i prostej instrukcji co do
    > JPK,
    > to nie będę w stanie sprostać wymaganiom i albo naraże się na karę albo
    > wypadnie mi zamknąć swój sklep,
    > a pewnie nie jestem sama z tym problebem.
    >
    > Skoro Rząd , a w tym MF deklaruje być blisko ludzi, to oczekuję, że będzie
    > również blisko mnie i mnie podobnych,
    > bo łatwiej żądać niż pomagać jak widzę.
    >

    > ---
    > Ta wiadomosc e-mail zostala sprawdzona pod katem wirusow przez

    ---