    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ja rozumiem, ?e ?ycie nie jest proste ale ...
    Date: Thu, 08 Feb 2007 18:42:16 +0100

    Dnia 08-02-2007 o 16:08:42 my way <y...@s...tlen.pl>
    napisał(a):

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > napisz, ch?tnie poczytam

    > jakby co, to ja tez sie nie upieram przy swoim:)

    Nigdzie nie ma zdefiniowanego pojęcia "faktycznie zastosowany kurs waluty",
    do tego nie wiadomo kto miałby ten kurs zastosować, no chyba że dokona sie
    automatyczna
    konwersja bo waluta wpłynie na konto złotówkowe.
    Jeżeli więc konto jest walutowe, to możemy sami zastosować do przeliczenia
    jakiś
    kurs, przy czym ogranicza nas ust. 5 Art. 24c, co w praktyce oznacza że
    jedynym bezpiecznym
    kursem jest kurs kupna banku z dnia otrzymania waluty.

    Do tego jest jeszcze ust. 4:
    "Jeżeli przy obliczaniu wartości różnic kursowych, o których mowa w ust. 2
    3, nie jest możliwe uwzględnienie faktycznie zastosowanego kursu waluty w
    danym dniu, przyjmuje się kurs średni ogłaszany przez Narodowy Bank Polski
    z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego ten dzień."

    Czyli żeby zastosować średni kurs NBP musi wystąpić jakiś faktycznie
    zastosowany kurs
    i do tego nie może dać się go uwzględnić - cokowliek to znaczy :)

    Powiem szczerze, że jak teraz to czytam to brzmi trochę mdle i nie do
    końca mnie przekonuje,
    natomiast faktycznie nie można założyć że "faktycznie zastosowany kurs
    waluty" tyczy się
    tylko banku, bo nigdzie nie zostało to zastrzeżone w ten sposób.

    Ogólnie rzecz biorąc poddaję się - i czekam na wiążącą.

    Tak przy okazji, czy w Art. 24c, ust. 1 różnica między dodatnimi a
    ujemnymi różnicami dotyczy:
    a) jednego dnia
    b) jedej operacji
    c) jednego okresu rozliczeniowego
    d) pomidor
    ?

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne