    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak długo trzymać dokumenty?
    Date: Thu, 21 Oct 2004 12:20:51 +0200

    > Hm... a ma taki obowiązek ?
    > Możliwość "Pan widoczeni nie złożył, tylko nie wykryliśmy na czas
    > no to Pan mandatu nie dostał" ;) pomijając :)

    No daj spokoj, wykroczenia skarbowe przedawniaja sie chyba w najgorszym
    przypadku 3 lata... Wiec z tym mandatem to wiesz.

    > Nie. IMO oczywiście.
    > Podstawą sporządzenia deklaracji VAT są UDOKUMENTOWANE dochody
    > i wydatki. Przecież na tej zasadzie można by *w ogóle* nie
    > trzymać żadnych faktur zakupu... !

    A nie ma wprost okreslonego obowiazku "trzymania" przez te 5 lat od konca
    roku.... itd. ? Ja nie wiem, ja tylko dyskutuje sobie :-). Chodzi mi o to,
    zeby nie dokonywac rozszerzajacej interpretacji obowiazkow podatnika.

    > Sam wskazałeś że chyba jednak "nie ma obowiązku" :)

    No podatnik nie musi trzymac. Ale w us, to zapewne istnieje w formie
    elektronicznej, wiec zapewne jest trzymane. A jak nie jest, to co mnie to
    wlasciwie obchodzi ? Ja trzymalem "5 lat od konca roku...". Takie jest moje
    podejscie.

    > No, jak "wyprowadzasz z DG" to nie widzę możliwości uznania za coś innego
    > niż "przeznaczenia na potrzeby osobiste" :]

    > W co ?
    > Bo podejrzewam że masz zamiar wystawić fakturę ;)
    > A przecież to jest już *twój osobisty* samochód ! - nie "firmowy".

    Aha, czyli dla upewnienia sie. Gdyby zaistniala taka sytuacja, ze wykresle
    samochod z EST aby tam wpisac drugi (ten stary: faktura zakupowa na osobe
    fizyczna) nie zamortyzowany do konca, a za jakis czas go sprzedam, to mam
    wystawic rachunek jako osoba fizyczna, tak ? A nie FV jako firma ze stawka
    zwolniony. I ewentualny dochod (gdybym sprzedal z jakichs niezbadanych
    powodow drozej niz powinienem sprzedac uwzgledniajac to ile zamortyzowalem
    :) nie laczy sie z dochodem z DG (o ile to bedzie mialo jakiekolwiek
    znaczenie w momencie sprzedazy), tak ?

    > Bardzo proszę o korektę w razie błędu, ale jeśli:
    > - podatnik "przejmie" ST wykreślając go z EST do "własności osobistej"
    > (z tego tytułu wystawi FW i odprowadzi VAT)
    > - sprzeda go przed upływem 6 lat
    > ...to wystawi RACHUNEK. Przecież sprzedaje "własność osobistą".

    Rany boskie... 6 lat od czego ? :-) Lat czy miesiecy moze ? A co jak
    wczesniej ? :-)

    > Mylę się ? Sprzedający IMHO nie spełnia wtedy warunku bycia
    > podatnikiem VAT z tytułu *tej transakcji* wg art. 15.1... a jak
    > wiemy owo "tej transakcji" bywa istotne (np. PCC ! :)) !
    > Ale *niezależnie* czy w czasie owych 6 lat DG zamknął czy nie - ów
    > przychód liczy się jako "przychód z działalności" !! :)

    Aha, czyli jednak sie laczy z przychodem z dg, tak ? I to niezaleznie od
    tego czy owa dg istnieje czy nie. Niezle pokrecone. :-)

    marekz