  • Data: 2002-12-05 11:31:37
    Temat: Re: Jak sie dokladnie wycenia uzywane auto do KŚT?
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Latet <N...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:1...@h...spray.net.pl.
    ..

    > No nie wiem....... ja go kupilem rok temu,
    > a do KST wpisuje teraz.
    > Przeciez jego wartosc spadla.
    >
    > Moge zanizyc ją do obecnej wartosci rynkowej.
    > Czyli 22.000 -------> 20.000.
    >
    > Moge byc lekko stratny, byle nie narazac sie na klopoty.

    Przeczytaj sobie art. 22g ust. 1 i 3 updf, którego nie będę tu przytaczał
    bo, jak mówi Gotfryd: "tekst ustawy jest na sieci i się marnuje". Nie ma tam
    nic o wartości rynkowej, jest za to "cena nabycia". I w związku z tym
    uzupełniam swoją odpowiedź: jako wartość początkową należy przyjąć wartość z
    umowy powiększoną o podatek od czynności cywilnoprawnej, pod warunkiem, że
    podatek ten został zapłacony przez ciebie a nie sprzedawcę.
    "To mówiłem ja, jarząbek, certyfikowany księgowy pierwszej kategorii" ;)