  • 1. Data: 2002-04-02 10:22:02
    Temat: Klasyfikacja środków trwałych
    Od: <d...@p...onet.pl>

    Witam!

    Bardzo proszę o pomoc z zakresu "Srodków trwałych".
    Proszę o potwierdzenie czy odpowiednio zakwalifikowałam środki trwałe do
    odpowiedniej grupy KŚT:
    * karta sieciowa - grupa 491
    * monitor - grupa 491
    * drukarka - grupa 803
    * zestaw komputerowy (bez monitora i drukarki) - grupa 491
    * Switch - grupa 491
    * telefon stacjonarny oraz telefax - grupa 803
    * meble (szafy, krzesła itp.) - grupa 808

    Muszę dodać, że amortyzuję praktycznie wszystkie środki trwałe nawet te, które
    nie przekraczają 3.500,00 zł.

    Jeżeli dokupię do zesatwu komputerowego kartę muzyczną, to czy muszę podnieść
    wartość tego zestawu o kwotę netto karty muzycznej? Powiem szczerze, że
    wykonuję to po raz pierwszy:( Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    kubusia

  • 2. Data: 2002-04-02 11:01:13
    Temat: Re: Klasyfikacja środków trwałych
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-02 12:22, Użytkownik d...@p...onet.pl napisał:
> [...]
    > * Switch - grupa 491
    > * telefon stacjonarny oraz telefax - grupa 803
    > * meble (szafy, krzesła itp.) - grupa 808
    Grupy ok, poza drukarką, która tez zalicza się do 491 (urządzenia
    wyjścia).
    Ale generalnie nie powinieneś rozdzielać zestawu komputerowego na
    jednostke centralna, monitor, karte sieciową, drukarkę. itp. itd.
    To wszystko jest jednym zestawem kmputerowym.
    Chyba że: monitor dokupiłes bo inny sie zepsuł - wtedy wrzucasz go w
    koszty i nie nie wpisujesz do środków trwałych - po prostu wymiana
    zepsutego składnika.
    To samo z karta sieciową. Jeżeli była kupiona z komputerem, jest
    częścia zestawu, jeżeli później, to kwestia ile kosztowała. Jeżeli
    pomiędzy 1500 a 3500 to do ewidencji wyposażenia, jeżeli mniej, to po
    prostu w koszty.
    Oczywiście nikt nie zakazuje amortyzować wszystkiego, nawet podkładki
    pod mysz. Ale generalnie zestaw komputerowy powinien byc zdatny do
    użytku. Nie jest takim bez monitora, a jeżeli ma chodzić w sieci to i
    bez karty sieciowej. Wszystko co jest niezbędne do jego funkcjonowania
    należy do zestawu, nie wyliczasz tego oddzielnie.
    Co do drukarki, to sa różne opinie, ale NSA sa raczej zgodne -
    drukarka nie może działac sama i jako taka stanowi część zestawu,
    chyba że to jest np. jakis kombajn z faksem i ksero czy cos w tym stylu.
    Ale dokupując drukarkę później, możesz ja wpisac do ewidencji
    wyposażenia i dac w koszty w miesiącu zakupu.

    > Muszę dodać, że amortyzuję praktycznie wszystkie środki trwałe nawet te, które
    > nie przekraczają 3.500,00 zł.
    A - że sie niedyskretnie spytam - z jakiegoś konkretnego powodu czy
    dla bezpieczeństwa i spokojnego snu?
    > Jeżeli dokupię do zesatwu komputerowego kartę muzyczną, to czy muszę podnieść
    > wartość tego zestawu o kwotę netto karty muzycznej? Powiem szczerze, że
    > wykonuję to po raz pierwszy:( Bardzo proszę o pomoc.
    Nie musisz. Ale możesz, jeżeli bardzo chcesz :-)
    Chyba że to bardzo droga karta.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-04-02 11:27:53
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > A - że sie niedyskretnie spytam - z jakiegoś konkretnego powodu czy
    > dla bezpieczeństwa i spokojnego snu?

    Firma "Matka", która znajduje się w innym kraju ma takie wymogi:( Jest to dla
    mnie trochę uciążliwe, bo praktycznie wszystko muszę umarzać stopniowo.

    Mam do ciebie pytanko dotyczące zestawu. Mam przed sobą właśnie f-rę na której
    znajduje się:
    * Zestaw komputerowy cena netto - 2330,20 zł.
    * monitor -//- - 726,00 zł
    * karta sieciowa -//- - 37,80 zł.
    * słuchawki + mikrofon -//- - 25,00 zł.
    * monitor -//- - 1200,00 zł.
    * Cnet Switch -//- - 292,95 zł.
    RAZEM NETTO: 4611,95 ZŁ.

    - Co można zaliczyć do zestawu? I czy wszystko przyjąć wtedy na jeden dokument
    OT?
    - Czy kwoty zestawu zliczyć i to będzie kwota początkowa umorzenia?
    Pytań mam bardzo dużo ale nie chcę być natrętna.

    Pozdrawiam serdecznie
    Kubusiam

  • 4. Data: 2002-04-02 11:32:50
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-02 13:27, Użytkownik d...@p...onet.pl napisał:

    > Firma "Matka", która znajduje się w innym kraju ma takie wymogi:( Jest to dla
    > mnie trochę uciążliwe, bo praktycznie wszystko muszę umarzać stopniowo.
    Prowadzisz pełna księgowość? Bo w pełnej nie ma wyposażenia.

> [...]
    > - Czy kwoty zestawu zliczyć i to będzie kwota początkowa umorzenia?
    > Pytań mam bardzo dużo ale nie chcę być natrętna.

    Moim zdaniem to jest zakup jednego zestawu komputerowego, przyjmowane
    jednym OT.
    Wszystko zliczyć i ogólną kwote amortyzować.
    Jeżeli juz trzeba amortyzowac, to tak bedzie mniej kłopotu i roboty.
    W opisie zestawu wystarczy podac z czego sie składa.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-04-02 11:39:18
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Moim zdaniem to jest zakup jednego zestawu komputerowego, przyjmowane
    > jednym OT.

    switch nie jest czescia zestawu

    ania

  • 6. Data: 2002-04-02 11:46:39
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > Prowadzisz pełna księgowość? Bo w pełnej nie ma wyposażenia.

    TAK. MAM PEŁNĄ KSIĘGOWOŚĆ. w TAKIM RAZIE JAK NIE MA WYPOSAŻENIA TO DO CZEGO
    ZALICZYĆ?

    TO SUPER, ZAOSZCZĘDZE DUŻO CZASU:)

    POZDRAWIAM
    KUBUSIA

  • 7. Data: 2002-04-02 11:54:25
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > switch nie jest czescia zestawu
    >
    > ania

    BARDZO DZIĘKUJĘ:)
    A JAK NALEŻY OPISYWAĆ F-RY DOTYCZĄCE ŚRIDKÓW TRWAŁYCH?

    POZDRAWIAM
    KUBUSIAM

  • 8. Data: 2002-04-02 16:42:39
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Prowadzisz pełna księgowość? Bo w pełnej nie ma wyposażenia.
    Chyba jednak jest... Od kwoty xxx do 3500,00PLN prowadze ewidencje
    ilosciowo-wartosciowa (tzw. srodki trwale niskiej wartosci).

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 9. Data: 2002-04-02 16:45:36
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Jezeli mozna zasugerowac, to podziel ten zestaw w przedstawiony sposob
    (oczywiscie pod warunkiem, ze program Ci pozwala). Daje przykladowa
    numeracje:

    Komputer 491-000001/1
    Monitor 491-000001/2
    Drukarka 491-000001/3

    U mnie niesamowicie ulatwia taki podziala sprawe. Po pierwsze, program
    traktuje to jako jeden srodek trwaly sumujac calosc amortyzacji z
    491-000001/x, ale co wazniejsze, przy inwentaryzacji masz pelny obraz
    sprzetu w firmie, poniewaz zarejestrowany jest jako trzy, ze tak powiem,
    pudelka:-). A wierz mi, pracowwnicy maja spora inwencje i ostatnio znalazlem
    komputer w Oddziale, a monitor z zestawu wraz z drukarka w Filii:-)
    Poza tym jezeli dzielisz koszty na placowki, o ile je macie, to foralnie
    kwalifikacja nieco sie zmieni w przypadku takiego misz-maszu...

    A switch w koszty od reki...

    A faktury chyba opisujesz normalnie... W koncu OT jest od kwalifikacji
    srodka do srodkow trwalych...

    Pozdrawiam serdecznie
    Łukasz