  • 21. Data: 2016-07-13 00:17:24
    Temat: Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > Skoro kazał wystawić fakturę, to tak naprawdę kupił, tylko nie zapłacił.

    Zamiar kupna to nie to samo.

    > Nasz pytający pewnie kopał z koniem się nie będzie, ale nie wykluczone,
    > ze w sądzie by wygrał.

    Dopóki nie wygrał, transakcji nie było. I sąd nie rozstrzyga o wysokości
    podatku VAT (przynajmniej nie w tym kontekście).
    Rozstrzygnie czy do umowy doszło czy nie, czy klient powinien zapłacić
    czy nie.
    A czy sprzedawca wystawi paragon, świstek z podpisem czy fakturę to
    "inna brożka".

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 22. Data: 2016-07-13 00:35:50
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-07-13 o 00:07, Kviat pisze:
    > O tuż to.

    Otóż to.

    Wolę sprostować zanim ktoś się przyczepi...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 23. Data: 2016-07-13 00:40:55
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > W praktyce oczywiście bank/leasingodawca nie bierze usługi/urządzenia do
    > siebie na magazyn, co nie zmienia kolejności *operacji* faktycznych.

    Tu miałem namyśli kolejność dokumentowania. W tym wystawienia faktury VAT.

    Późno już chyba :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 24. Data: 2016-07-13 08:36:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > O tuż to.
    > Błędnie wystawioną fakturę należy anulować, a nie krygować.

    Nie można anulować, bo już doszło do wprowadzenia fv do obrotu.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2016-07-13 08:40:58
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-07-13 o 08:36, Liwiusz pisze:

    > Nie można anulować, bo już doszło do wprowadzenia fv do obrotu.

    Formalnie tak.
    Ale pracownik banku odesłał fakturę i lepiej tak załatwić niż brnąć w
    korekty.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 26. Data: 2016-07-13 08:44:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-13 o 08:40, Kviat pisze:

    > Formalnie tak.
    > Ale pracownik banku odesłał fakturę i lepiej tak załatwić niż brnąć w
    > korekty.

    Tylko po co się narażać, choćby na pół procenta, skoro można normalnie
    wysłać korektę do banku. Ale wątkotwórca nie chce. No to niech robi jak
    uważa.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2016-07-13 09:27:25
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-07-13 o 08:44, Liwiusz pisze:

    > Tylko po co się narażać,

    Na co narażać? W przypadku anulowania faktury co najwyżej złoży wyjaśnienia.
    W życiu różnie bywa i pomyłki się zdarzają. W małych firmach praktyka
    jest taka, że często sprzedawca wklepie fakturę, a potem odwraca się i
    zdejmuje towar z półki (czy jakoś tak, to tylko przykład). I teraz jak
    się klient rozmyśli ma dwa wyjścia:
    1) Skasować fakturę w systemie i papier do kosza
    2) Anulować fakturę

    Oczywiście formalnie to nie powinien kasować, a często nawet właściciel
    blokuje sprzedawcy takie uprawnienia (a jak sam właściciel siedzi przy
    kompie to robi co chce).
    Omyłkowe wystawienie faktury to nie tragedia i wystarczy naprawić błąd.
    Nic za to nie grozi.

    > choćby na pół procenta, skoro można normalnie
    > wysłać korektę do banku.

    Wtedy dopiero robi sobie bałagan i naraża się na sankcje i stratę kasy.
    W przypadku kontroli krzyżowej w banku nie będzie faktury (przecież jej
    nie zaksięgowali i ją odesłali), a skoro nie będzie faktury, to korekty
    też nie zaksięgują (może odeślą jak fakturę pierwotną).

    I teraz masz dwie sytuacje:
    1) Pusta faktura wprowadzona do obrotu - konieczność zapłaty VAT + inne
    sankcje (na jakiej podstawie już podałem)
    2) Pusta faktura korygująca - zostanie zakwestionowana podczas kontroli,
    więc vatu nie odzyska

    Pytającemu się wydaje, że ta korekta "wyzeruje" mu VAT. Otóż nie wyzeruje.

    > Ale wątkotwórca nie chce. No to niech robi jak
    > uważa.

    Oczywiście :>
    Zachce mu się jak będzie musiał wysyłać JPK do skarbówki.
    Wtedy się zacznie zastanawiać, że co innego on ma w swoich rejestrach
    VAT i leasingodawca ma co innego...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 28. Data: 2016-07-13 09:40:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-13 o 09:27, Kviat pisze:

    > Na co narażać? W przypadku anulowania faktury co najwyżej złoży
    > wyjaśnienia.

    Wówczas się okaże, że nie było możliwości anulowania, bo faktura była
    już wprowadzona do obrotu.

    > W życiu różnie bywa i pomyłki się zdarzają.

    Oczywiście, tylko rozwiązaniem tej pomyłki jest korekta, a nie anulacja.

> [...]
    > się klient rozmyśli ma dwa wyjścia:
    > 1) Skasować fakturę w systemie i papier do kosza

    Anulować, bo nie wprowadził fv do obrotu (nie dał jej klientowi).

> [...]
    > nie zaksięgowali i ją odesłali), a skoro nie będzie faktury, to korekty
    > też nie zaksięgują (może odeślą jak fakturę pierwotną).

    Niezaksięgowanie pierwotnej faktury nie oznacza braku możliwości
    wystawienia korekty.

    Źle myślisz.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2016-07-13 10:43:37
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-07-13, Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > nie zaksięgowali i ją odesłali), a skoro nie będzie faktury, to korekty
    > też nie zaksięgują (może odeślą jak fakturę pierwotną).

    Czekaj, czekaj.

    Czyli teraz jak ja nie wpisałem do PKPiR faktury od PGNiG, a potem
    korekty zerującej ową fakturę, to skarbówka im naliczy VAT? :D

    Nie sądzę, żeby takie rzeczy określało się tym, czy druga strona sobie
    coś zaksięguje (zwłaszcza jak nie musi).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 30. Data: 2016-07-13 10:43:45
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-07-13 o 09:40, Liwiusz pisze:

    > Niezaksięgowanie pierwotnej faktury nie oznacza braku możliwości
    > wystawienia korekty.

    O czym ty piszesz?
    Sprzedawca może sobie wystawić nawet certyfikat na umiejętność latania,
    oprawić w złote ramki i powiesić w kiblu.

    Co chcesz korygować? Nieistniejącą transakcję?

    > Źle myślisz.

    Tupnij jeszcze nogą.

    Pomimo głupot jakie wypisujesz i twojej arogancji tutaj i na innych
    grupach, czasem jeszcze mnie coś podkusi żeby zachować w stosunku do
    ciebie resztki kultury.
    Przepraszam, mój błąd.

    Pozdrawiam
    Piotr