  • Data: 2008-02-26 23:22:04
    Temat: Re: Konsekwencje posiadania NIPu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Soltysik wrote:

    > to jeszcze doczytaj punkt 2 z tego artykułu.
    >
    > Takie sytuacje, że jakaś baba której się wydaje, że jeszcze mamy prl
    > odmawiała nadania NIP, bądź w ogóle odmawiała przyjęcia nip-3 to się
    > zdarzały najczęściej w pcimiu dolnym i wystarczyło uderzyć wyżej to
    > potem z podkulonym ogonem wydawała NIP.

    Nie, no przyjąć musi, ale od samego przyjęcia do wydania decyzji o
    nadaniu nip jeszcze daleka droga. Rownie dobrze moze to byc odmowa
    nadania nip

    A przepraszam o co ci chodzi z tym pkt 2.
    Ze jak juz masz nip to nie musisz jego aktualizować poprzez płatnika
    tylko samodzielnie? No to tak to sie zgadzam. Aktualizadcje wysylasz
    sam. Z tym, że jak nipu jeszcze nie masz a tytulem do uzyskania nip
    jest rozpoczecie pracy, zlecenia tudziez dziela, to nip-3 sklada sie
    poprzez płatnika. Znalazłeś jakieś wyjątki od tego?

    Formalnie złożenie go samodzielnie konczy sie odmową nadania nip z
    powołaniem na art 8.1. A wczesniej wezwaniem do US w celu złożenia
    wyjaśnien. Duzo US tego nie przestrzega co nie znaczy ze zawsze ma sie
    tyle szczescia.