  • Data: 2008-02-26 23:23:30
    Temat: Re: Konsekwencje posiadania NIPu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Feb 2008, Jacek Soltysik wrote:

    > to jeszcze doczytaj punkt 2 z tego artykułu.

    Ale ten punkt stanowi, że JEŚLI podatnik dokonał zgłoszenia,
    (już dokonał) to nie podpada pod .1
    W niczym nie widzę, aby miało to uchylać *obowiązek* podatników
    uzyskujących przychody za pośrednictwem płatników do skorzystania
    z owych płatników również dla NIP.
    To jest nakaz - całkiem jak ze znakami drogowymi, oddzielna konstrukcja,
    niezależna od zakazu składania "sobie samemu" (takiego nie ma).
    Stoi kierowca przed skrzyżowaniem i ma nakaz skrętu w prawo.
    Ma zakaz skrętu w lewo? - nie ma, voila! ;)

    BTW: nie zaprzeczam, że brak jasnego *prawa* do żądania wydania
    NIP jest głupi. Ja tylko "w sprawie tekstu ustawy".

    > Takie sytuacje, że jakaś baba której się wydaje, że jeszcze mamy prl
    > odmawiała nadania NIP, bądź w ogóle odmawiała przyjęcia nip-3 to się zdarzały
    > najczęściej w pcimiu dolnym i wystarczyło uderzyć wyżej to potem z podkulonym
    > ogonem wydawała NIP.

    Swoją drogą, ciekawe czy ktoś składał wniosek o interpretację w tej
    sprawie :)

    pzdr, Gotfryd