  • 11. Data: 2011-02-28 20:01:46
    Temat: Re: Koszta pracy
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Feb 28, 2:45 pm, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Jasne. I za 30 lat b dziemy mieli marsze geront w (nie w znaczeniu
    > greckim), kt rzy woleli mie 800 PLN w kieszeni zamiast p aci sk adki.

    Nie będzie marszów, bo padną z głodu.

    --
    mihau

  • 12. Data: 2011-02-28 20:15:41
    Od: Mane <m...@w...pl>

    > Dostajesz co roku zawiadomienia z ZUS, ile już składek zgromadziłeś i
    > jaka jest przewidywana emerytura.

    Przeciez to w koncu upadnie, ja tam wole jednak skladac rownowartosc na
    swoim koncie a nie na cudzym.

  • 13. Data: 2011-02-28 20:20:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-28 21:15, Mane pisze:

    > Przeciez to w koncu upadnie, ja tam wole jednak skladac rownowartosc na
    > swoim koncie a nie na cudzym.

    "To jak całe ZSRR upadnie, to tobie będzie żal tego głupiego miliona?" ;)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-02-28 21:10:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mihau,

    > Nie będzie marszów, bo padną z głodu.

    Rodziny nie pozwolą paść z głodu wszystkim...

    BTW: po co popsułeś piękne polskie literki, skoro Twój czytnik obsługuje
    ISO-8859-2?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2011-02-28 21:14:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mane,

    > Przeciez to w koncu upadnie, ja tam wole jednak skladac rownowartosc na
    > swoim koncie a nie na cudzym.

    Jasne. Tylko składanie na koncie to nie to samo, co trzymanie w
    kieszeni. Poza tym - jak Polaka nie zmusisz obowiązkowym ubezpieczeniem,
    to z własnej woli się na pewno nie ubezpieczy.

    Dla mnie jest oczywiste, że obywatel powinien mieć wybór, gdzie się
    ubezpieczy. Ale ubezpieczyć się musi, bo za nieubezpieczonych w
    ostatecznym efekcie wszyscy płacimy rozbuchanym systemem pomocy
    społecznej, który więcej zżera na własne utrzymanie niż na pomoc. I nie
    piszę tu tylko o państwowym systemie - organizacje charytatywne też
    podejrzanie wysokie koszty własne ujawniają.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2011-03-01 00:40:52
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > piszę tu tylko o państwowym systemie - organizacje charytatywne też
    > podejrzanie wysokie koszty własne ujawniają.

    Zlikwidować przymus pomocy społecznej. Niech pomagają biednym osoby z
    dobrego serca, a nie z podatków.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 17. Data: 2011-03-01 00:42:03
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Jasne - jak będzie rządzić Mikke, to na pewno tak się stanie.
    >
    > W kwestii formalnej: ubezpieczenie emerytalne, to 393.41 PLN a nie 800
    > PLN.

    KŁAMIESZ!
    547,99 zł.

  • 18. Data: 2011-03-01 00:54:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jan,

    Tuesday, March 1, 2011, 1:42:03 AM, you wrote:

    > KŁAMIESZ!

    Mocne słowo...

    > 547,99 zł.

    Nie. Ta kwota obejmuje ubezpieczenie emerytalne (19.52% podstawy),
    rentowe (6% podstawy) i wypadkowe (1.67% podstawy). Z czego emerytalne
    to zaledwie 393.41 PLN.

    A teraz przeproś.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2011-03-01 00:55:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jan,

    Tuesday, March 1, 2011, 1:40:52 AM, you wrote:

    [...]

    > Zlikwidować przymus pomocy społecznej. Niech pomagają biednym osoby z
    > dobrego serca, a nie z podatków.

    Taż o tym właśnie piszę - to "dobre serce" kończy się na żerowaniu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2011-03-01 08:20:10
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Mocne słowo...

    > Nie. Ta kwota obejmuje ubezpieczenie emerytalne (19.52% podstawy),
    > rentowe (6% podstawy) i wypadkowe (1.67% podstawy). Z czego emerytalne
    > to zaledwie 393.41 PLN.

    Widzisz jakąś różnicę (poza nazwą) między rentą a wcześniejszą emeryturą?
    Czy pozostałe składniki składki nie idą do tych samych emerytów?