    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kupno od osoby prywatnej i sprzedaż jako firma.
    Date: Tue, 29 Apr 2003 16:54:36 +0200

    On Tue, 29 Apr 2003, Slayer wrote:
    [...komuś...]
    >+ > Chciałbym się dowiedzieć jak to jest, jeśli mam firmę (zarejestrowaną
    >+ > działalność), i chciałbym kupować coś od osób prywatnych i sprzedawać jako
    >+ > firma.

    Tak BTW - jeśli jesteś VATmanem to może mieć ręce i nogi prowadzenie
    sprzedaży komisowej. Doliczanie 22% VAT do większości rzeczy może
    być takim sobie pomysłem :]
    [...]
    >+ nie jestem pewien czy napewno tak, ale wydaje mi się że kupujesz sprządzając
    zwykłą
    >+ umowę kupna-sprzedaży, stajesz się płatnikiem podatku od czynności cywilnoprawnych
    ,
    >+ do 07 każdego miesiąca odprowadzasz podatek do US(2% łącznie ale tylko od
    transakcji
    >+ przekraczjącyh 1000zł w ciągu roku od danej osoby)

    Slayer, tym razem się nie wywiniesz. Możesz zacytować skąd owo "w ciągu
    roku", skoro w ustawie nie widzę ? Przyznam że: "rozp.Min.Fin. Nr nie
    pamiętam" :) nie czytałem - ale minister nie bardzo może regulować
    czegoś na co mu ustawa nie pozwala.

    Dla porządku - UoPCC:
    ++++
    Art. 9. Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:
    6) sprzedaż rzeczy ruchomych, jeżeli podstawa opodatkowania nie
    przekracza 1000 zł,
    ....[i z innego miejsca]...
    Art. 6. 1. Podstawę opodatkowania stanowi:

    1) przy umowie sprzedaży:

    a) rzeczy ruchomych nabywanych do przerobu lub odprzedaży - cena
    sprzedaży,
    ----

    Mi się nijak nie sumuje, a ty przekonująco :) piszesz o "roku"
    mimo że protestuję raz na dwa tygodnie - więc stoję w kolejce
    o cytat z podstawy prawnej...

    [...]
    >+ Niech ktoś to zweryfikuje, mogę się mylić!

    Nie ma tak dobrze, sam zweryfikuj ! :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (w kwestiach podatkowych formalista, chyba że samemu nie
    chce mu się/zapomni/nie wie o/... wypełniać papierków;
    znaczy - biuro podatkowe mu warczało że paragony to
    niechętnie widzi w KPiR [prowadzę sam :)])