    From: "oporek2" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kupno od osoby prywatnej i sprzedaż jako firma.
    Date: Tue, 29 Apr 2003 19:10:34 +0200

    W artykule BJxra.78410$v...@n...chello.at,
    niejaki(a): Slayer z adresu <a...@o...pl> napisał(a):

    > komis to trochę inna sprawa, po pierwsze nie umowa kupna od osoby
    > fizycznej, a umowa komisu, po drugie tutaj płacisz jak skupujesz, a w
    > komisie jak sprzedaż
    > a z prowizją nie wydaje mi się że VAT od ceny netto, no bo jak
    > funkcjonowałyby wszystkie firmy trudniące się np. auto - handlem, VAT
    > od ceny netto by się z nimi rozprawił szybciutko...

    Po prostu nie znajduję w ustawie o VAT żadnego zapisu który by tak mocno
    preferował zakupy od osób prywatnych w stosunku do zakupów w firmach
    wystawiających rachunki (bez VAT) . Jeśli ustawa w momencie zakupu
    zabraniała odliczyć VAT to co innego i nie takich przypadkach chyba tu mowa
    . Pod towary używane też to nie podchodzi gdyż firma musiałaby faktycznie
    używać przez jakiś czas i wtedy dopiero można sprzedać bez VAT a nie jego
    części .
    Decyduję się zakupić bez VAT to moja decyzja ale przy sprzedaży VAT ustawowo
    muszę zapłacić od wartości sprzedaży i dlatego VATowcy tak niechętnie kupują
    u nieVATowców .
    Jedyne obejście vatu od całości to umowa komisu i dlatego pisałem o nagięciu
    a przestawienie to nic innego jak przekazanie odpowiedniej kwoty osobie
    prywatnej dopiero po sprzedaży towaru a nie przed co zbliża do formy komisu
    .
    Takiej furtki obejścia VAT-u przy umowie sprzedaży nie ma i jestem o tym
    przekonany .