  • 1. Data: 2007-03-12 23:47:07
    Temat: Kupno samochodu ze wspolwlascicielem (znika OC :) na DG
    Od: "Efreet" <e...@p...onet.pl>

    Witam,

    prowadze DG. O ile dobrze sie orientuje, jesli kupie samochod 'na firme' (wemze
    w koszta, na stan, etc ;) - to nie musze prowadzic ksiazki ewidencji
    przejazdow, tylko cale paliwko, naprawy myk w KUP, prawda ??

    No ale teraz tak - chcialbym, zeby moj ojciec byl wspolwlascicielem auta, zebym
    mial znizki na OC. I jak to rozwiazac ??

    Pani w US przez telefon powiedziala mi, ze moge ustanowic ojca posiadaczem np.
    10% auta, wziac w KUP 90% jego wartosci i na pozostale 10% uzyskac od rodzica
    uzyczenie.

    Ktos sie orientuje w tej sprawie ?? Czy w takim przypadku moge sobie potem
    paliwko, etc jw ??

    Pozdrawiam,
    Efreet

  • 2. Data: 2007-03-13 09:44:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Mar 2007, Efreet wrote:

> [...]
    > 10% auta, wziac w KUP 90% jego wartosci i na pozostale 10% uzyskac od rodzica

    IMO z tym "użyczeniem" ktoś trochę przesadził.
    Przecież na "użyczaną" część *nie* przysługiwaloby prawo do ujmowania
    wydatków bez kilometrówki! Tak czy nie?

    Dla odmiany nie widzę, dlaczego współwłaściciel nie miałby mieć prawa
    do ujmowania *swoich* wydatków na samochód w KUP... ktoś wie?
    Ew. wątpliwości mogłyby powodować wydatki do których ponoszenia są
    zobowiązani współwłaściciele "proporcjonalnie", czyli np. ubezpieczenie.
    Ale na mój rozum za paliwo to "kazdy płaci za siebie" :>
    Źle piszę?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-03-13 11:31:11
    Od: "Efreet" <e...@p...onet.pl>

    > IMO z tym "użyczeniem" ktoś trochę przesadził.
    >  Przecież na "użyczaną" część *nie* przysługiwaloby prawo do ujmowania
    > wydatków bez kilometrówki! Tak czy nie?

    Tez o tym pomyslalem.

    >  Dla odmiany nie widzę, dlaczego współwłaściciel nie miałby mieć prawa
    > do ujmowania *swoich* wydatków na samochód w KUP... ktoś wie?

    No to wlasnie ja sie pytam :)
    Ale mysle, ze o to wlasnie chodzi, tj. 90% samochodu moge w koszta wpuscic - bo
    tyle przeciez ja zaplacilem.
    Pytanie - czy moge korzystac z niego do celow prowadzenia dzialalnosci, skoro
    nie jest to w 100% samochod firmowy ??

> [...]
    > zobowiązani współwłaściciele "proporcjonalnie", czyli np. ubezpieczenie.
    >  Ale na mój rozum za paliwo to "kazdy płaci za siebie" :>

    Jakbym wiedzial, czy zle piszesz, to bym nie pytal na grupie :P
    Ale to by mnie urzadzalo..kazdy za siebie :)
    Mozesz polecic jakies zrodla w tej kwestii ??
    Wolalbym potem nie budzic sie z reka w nocniku...a wlasciwie pralce, jesli
    dobrze pojdzie..ale o tem potem :]

    pozdrowka,
    Efreet

  • 4. Data: 2007-03-13 12:35:47
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 13-03-2007 o 12:31:11 Efreet <e...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > Pytanie - czy moge korzystac z niego do celow prowadzenia dzialalnosci,
    > skoro nie jest to w 100% samochod firmowy ??

    Jestem w podobnej sytuacji.
    Dostałem od doradcy odpowiedź, że z całą pewnością można,
    pod warunkiem iż ojciec nie będzie korzystał z tego samochodu.
    A jeśli ojciec użyczy mi te swoje 10% to w koszty mogę wrzucać
    wszystkie wydatki oprócz tego 10% ubezpieczenia.

> [...]
    > Wolalbym potem nie budzic sie z reka w nocniku...a wlasciwie pralce,
    > jesli dobrze pojdzie..ale o tem potem :]

    Ja też dlatego wolałbym się upewnić.
    Zastanawia mnie jescze jedna sprawa.
    Czy w ogóle jest możliwe aby w dowodzie rejestracyjnym
    była wpisana równocześnie nazwa mojej firmy oraz nazwisko mojego ojca?

    Piotr

  • 5. Data: 2007-03-13 12:44:16
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > Czy w ogóle jest możliwe aby w dowodzie rejestracyjnym
    > była wpisana równocześnie nazwa mojej firmy

    Jeśłi ta Twoja firma to działałnośc gospodarcza, to jej nazwą jest Twoje
    imię i nazwisko.
    Więc nie ma przeszkód.

  • 6. Data: 2007-03-13 14:17:26
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 13-03-2007 o 13:44:16 Cavallino <k...@...pl> napisał:

    > Jeśłi ta Twoja firma to działałnośc gospodarcza, to jej nazwą jest Twoje
    > imię i nazwisko. Więc nie ma przeszkód.

    czyli ten dopisek "Biuro XYZ" Jan kowalski nie ma znaczenia
    i nie umieszczać go w dowodzie rejestracyjnym, umieścić tylko
    Jan Kowalski?

    Piotr

  • 7. Data: 2007-03-13 15:11:59
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > czyli ten dopisek "Biuro XYZ" Jan kowalski nie ma znaczenia

    Nie.

    > i nie umieszczać go w dowodzie rejestracyjnym, umieścić tylko
    > Jan Kowalski?

    Nie można, trzeba.

  • 8. Data: 2007-03-14 11:05:29
    Od: "Efreet" <e...@p...onet.pl>

> [...]

    > Czy w ogóle jest możliwe aby w dowodzie rejestracyjnym
    > była wpisana równocześnie nazwa mojej firmy oraz nazwisko mojego ojca?

    Reasumujac:
    1. Przy kupnie robimy umowe, ze ja (Ty) jestem wlascicielem 90% auta, nasi
    ojscowie - 10%.
    2. W koszta wpuszczamy 90% auta.
    3. Ojcowie uzyczaja nam swoich 10% samochodu.
    4. Wpuszczamy w koszta 100% paliwa i 100% czesci, napraw, etc.

    Dobrze rozumiem ??

    Efreet

  • 9. Data: 2007-03-14 12:03:45
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 14-03-2007 o 12:05:29 Efreet <e...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > 2. W koszta wpuszczamy 90% auta.
    > 3. Ojcowie uzyczaja nam swoich 10% samochodu.
    > 4. Wpuszczamy w koszta 100% paliwa i 100% czesci, napraw, etc.

    niby tak, tzn. też tak to zrozumiałem.
    poza jednym wyjątkiem: w koszty 90% ubezpieczenia samochodu.

    Piotr

  • 10. Data: 2007-03-14 13:30:45
    Od: "Efreet" <e...@p...onet.pl>

    > niby tak, tzn. też tak to zrozumiałem.
    > poza jednym wyjątkiem: w koszty 90% ubezpieczenia samochodu.

    hmmm...a OC ?? czy rowniez AC ?? bo skoro ojciec ma nim nie jezdzic, to
    przeciez tylko ja moge rozwalic :>

    Efreet