eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiMożna sprzedać coś, czego się nie ma i będzie się pozyskiwało etapami? › Re: Można sprzedać coś, czego się nie ma i będzie się pozyskiwało etapami?
    Subject: Re: Można sprzedać coś, czego się nie ma i będzie się pozyskiwało
    etapami?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Date: Tue, 22 Dec 2015 12:30:54 +0100

    W dniu 22.12.2015 o 11:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Pomysl lepiej ze centrala handlu zagranicznego sprzedaje wegiel, ktory
    > jest jeszcze w kopalni.
    >
    > Ogolnie - sprzedac cos czego sie nie ma mozna, ale trzeba uwazac.
    > Pierwsza sprawa - przyjdzie kontrola z US, zobaczy "1 rok", to zaraz
    > beda watpliwosci.
    > Stosowna umowa powinna do tego byc ... a i tak wyglada na jakies
    > zawyzenie podatku ... choc z drugiej strony sporo przetargow publicznych
    > jakos tak chyba dziala.

    No właśnie dlatego pytam jak to widzicie

    > Na tresc faktury tez lepiej uwazac ...

    No w treści napisałbym ,,Program X, licencja na 3 lata".

    > A druga ... skad wiesz, ze za rok cena licencji nie ulegnie
    powiekszeniu ?
    > Albo, ze zlotowka nie spadnie, jesli program zagraniczny ...

    To już mój problem, że tak powiem. Kolporter prasy też w sumie nieraz
    sprzedaje prenumeratę czasopisma, a potem się czasopismo przestaje
    ukazywać i zwracają pieniądze.

    Od lat cena za ten program jest niezmienna, do tego mam marżę no i
    pieniądze dostaję dzisiaj za całość, a ostatnią ,,transzę" licencji
    zamówię za 2 lata, więc ja na tym raczej nie stracę.

    A nawet jak stracę, to takie ryzyko przedsiębiorcy. Pytanie tylko jak to
    sensownie ubrać prawnie, żeby nie było tu uchybień księgowych i prawnych.