eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiMożna sprzedać coś, czego się nie ma i będzie się pozyskiwało etapami? › Re: Można sprzedać coś, czego się nie ma i będzie się pozyskiwało etapami?
  • Data: 2015-12-23 10:49:34
    Temat: Re: Można sprzedać coś, czego się nie ma i będzie się pozyskiwało etapami?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.12.2015 o 10:23, Kviat pisze:

    > Ogarnij się. To napisał J.F.
    > 22.12.2015 11:19

    Widać mój TB fałszuje, bo ja mam tak:

    http://en.zimagez.com/zimage/screenshot-23122015-104
    417.php

    > Ja nie sugerowałem żadnej kolumny.
    > "I co potem z księgowaniem zakupu licencji przez kolejne lata? Do
    > kolumny z towarem? " - to są twoje słowa w pierwszym poście.

    No. Bo zastanawiam się jak to zaksięgować w PKPiR.

    > Jeszcze raz, bo mam dobre serce:
    > "Wartości niematerialne i prawne"
    > I łopatologicznie: to nie jest kolumna w PKPiR.

    Sugerujesz, że licencje, które odsprzedaję mam nie księgować przez
    PKPiR? Jakoś w to nie wierzę.

    > Kolejny raz udowadniasz, że jesteś kompletnym ignorantem. I leniem.
    > http://www.mlodyksiegowy.pl/ksi%C4%99gowo%C5%9B%C4%8
    7/ewidencje-w-kpir2.html
    > "Podatnicy, oprócz prowadzenia KPiR, mają obowiązek prowadzenia również
    > innych ewidencji. To, jakie z poniżej opisanych ewidencji podatnik musi
    > prowadzić decydują różne czynniki-przedmiot, rozmiar prowadzonej
    > działalności.
    > Dodatkowe ewidencje obejmują:
    >
    > ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;
    > (...)"

    A jaki to ma związek z księgowaniem zakupu towaru i jego dalszej
    odsprzedaży? Przecież nie wciągam do tej ewidencji towaru.

    > Nigdzie nie napisałem, że robisz coś nielegalnego.

    Wiem, napisał to J.K. tylko mój TB zafałszował najwyraźniej.

    > "Jednak producent sprzedaje tylko na 1 rok i wymaga odnawiania co roku.
    > Czy można bez problemu wystawić mu fakturę ,,Program X, licencja na 3
    > lata" i dostarczać przez 3 lata kody licencyjne ważne rok?"
    > To jest nielegalne i tylko do tego się odnosiłem.

    Ale co jest nielegalne? Bo patrząc na całokształt korespondencji, nijak
    nie rozumiem do czego zmierzasz.