eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiMożna sprzedać coś, czego się nie ma i będzie się pozyskiwało etapami? › Re: Można sprzedać coś, czego się nie ma i będzie się pozyskiwało etapami?
  • Data: 2015-12-29 15:21:30
    Temat: Re: Można sprzedać coś, czego się nie ma i będzie się pozyskiwało etapami?
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-29 o 13:29, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Rozumiem, że to jest jakaś gierka słowna znów, pspp przeciwko
    > producentom oprogramowania.

    Nie rozumiesz.

    > Czy ja coś na to poradzę, że zarówno
    > Kaspersky jak i Microsoft nazywają to licencjami, sprzedają to jako
    > licencje?

    Jak napiszesz program to też będziesz mógł sprzedać licencje na jego
    używanie.
    Czego jeszcze nie rozumiesz?

    > Jeżeli masz zastrzeżenia do mojego nazewnictwa, to racz
    > wyjaśnić, bo kwiatowanie do niczego nie prowadzi.

    Dostałeś wyjaśnienie już kilka razy...

    > Pokazałem już zrzut ekranu z panelu Microsoft. Tu masz dla odmiany od
    > Kasperskiego:
    >
    > http://en.zimagez.com/zimage/screenshot-29122015-132
    540.php

    > Możesz przyjąć 2 linie. Albo kwiatować albo wyjaśnić po luckiemu jak
    > powinien działać sprzedawca-pośrednik pomiędzy producentem (dla
    > ustalenia uwagi MS i Kaspersky) a klientem końcowym.

    Po ludzku już dostałeś ale nadal nie wykazujesz nawet minimalnej chęci
    żeby to zrozumieć.

    Jak kupujesz domenę internetową, to kupujesz _prawa_ do jej używania
    (licencję na jej używanie) tej domeny. Ale mówi się potocznie: "kupiłem
    domenę".
    Taki panel jak pokazałeś wyżej, ma każdy "sprzedawca" domen. Ale w
    rzeczywistości ten ktoś _nie_sprzedaje_ domen, jest tylko
    _rejestratorem_ (registrar;
    https://www.dns.pl/english/registrar/partner.html) czy (ewentualnie, bo
    też mylące) _resellerem_.
    W przypadku domen przyjęła się nazwa "rejestrator"... i z tego powodu to
    nie budzi wątpliwości, że taki sprzedawca _nie_sprzedaje_domen_ (czyt.:
    _nie sprzedaje licencji_): w imieniu swojego klienta _rejestruje_
    domenę. Jako dane abonenta (użytkownika domeny) podaje dane swojego
    klienta, analogicznie jak w twoim panelu "informacje o użytkowniku
    końcowym". Licencję na używanie domeny ma abonent, czyli klient tego
    rejestratora.
    W skrócie: rejestrator nie sprzedał licencji na domenę, wykonał
    czynność, usługę w imieniu swojego klienta za którą pobrał opłatę.

    I teraz, jeżeli domenę można zarejestrować np. na max 10 lat, a twój
    klient się uparł i chce na 13 lat, to:
    1) zarejestrowanie domeny w panelu na 10 lat, a zafakturowanie klientowi
    na 13 lat jest co najmniej, pisząc językiem który może zrozumiesz:
    dziwne... nie sądzisz?
    2) o innych konsekwencjach, o których już w tym wątku było wielokrotnie
    pisane nie wspominając.

    Jeżeli tego przykładu nie zrozumiałeś, to ja się poddaję...

    Pozdrawiam
    Piotr