  • 11. Data: 2004-02-24 22:44:00
    Temat: Re: Niech mnie ktos wreszcie dobije - TPSA raz jeszcze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004, Maciek Bartnik wrote:
    [...]
    >+ > http://www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_List
    News1&news_cat_id=9&news_id=32788
    >+ Dzięki - to wiele wyjaśnia, pytanie tylko: co ta firma jeszcze robi na
    >+ rynku????

    ...ma MONOPOL ? To taka gra... :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2004-02-24 22:45:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004, Maciek Bartnik wrote:

    >+ Dnia 2004-02-24 11:51, Użytkownik Łukasz Góralczyk napisał:
    [...]
    >+ > nazwisk osob z blekitnej... Generalnie same telefony nic nie zalatwiaja...
    >+ Opier... nie działa, już próbowałem, ale dzięki za dobre chęci :-)

    Może proś o podanie numeru wpisu do ichniego systemu ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2004-02-25 06:26:47
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Maciek Bartnik" <m...@b...polbox.com> wrote
    > na telefonie. Pod koniec stycznia dostałem fakturę za modem do
    > neostrady, ale na osobę prywatną, a nie na firmę, chociaż umowę
    > zawierałem na firmę.

    Nie wiem czy dobrze mysle, ale czy przypadkiem jesli zawre umowe nie jako
    osoba
    prywatna tylko na dzialalnosc gospodarcza i mam na to papierek gdzie czarno
    na
    bialym widnieje informacja ze umowa zawarta z "firma" taka i taka, to jak mi
    ktos przysle fakture na moje prywatne nazwisko, to ona jest wyludzeniem?
    Osobiscie przeciez nic nie zamaialem, to dlaczego mialbym placic?

    Pewnie problemem bedzie to, ze taka DG, to zafna firma, tylko os. prywatna
    jednak
    i ze to prawie to samo. Ale jednak... to nie jest to samo. Konto musze miec
    firmowe
    do rozliczen z fiskusem... wiec jednak jakas drobna roznica jest.

    Maciek jako Maciek - powinien zlozyc rekalmace, ze on nic nie zamawial i
    nie wie po co ta faktura (i nie placic)
    DG "Uslugi jakiestam" - powinna zlozyc reklamacje, ze nie ma jeszcze
    faktury... albo
    zalozyc ze widocznei wystawia z opoznieniem i czekac (ja na pierwsza fakture
    za telefon
    z TPSA czekalem prawie 3 miesiace).

    Dobrze mysle? To tylko moje przemyslenia.

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 14. Data: 2004-02-25 12:53:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2004, Janusz wrote:

    >+ "Maciek Bartnik" <m...@b...polbox.com> wrote
    >+ > neostrady, ale na osobę prywatną, a nie na firmę, chociaż umowę
> [...]

    Spróbuję znaleźć przeciwwskazania :)

    >+ ale czy przypadkiem jesli zawre umowe nie jako osoba
    >+ prywatna tylko na dzialalnosc gospodarcza i mam na to papierek

    To z p. widzenia prawa cywilnego za zobowiązania odpowiadasz ty.

> [...]
    >+ ktos przysle fakture na moje prywatne nazwisko, to ona jest wyludzeniem?
    >+ Osobiscie przeciez nic nie zamaialem, to dlaczego mialbym placic?

    Zamawiałeś.
    Raczej porównałbym do przypadku kiedy ktoś posłałby ci jako
    właścicielowi 2 nieruchomości należność z tytułu używania
    na rzecz jednej pisząc że to z tytułu uzywania na rzecz drugiej:
    dajmy na to właściwą kwotę należności za wodę, ale ze złego
    licznika (też twojego i też należną).

    >+ Pewnie problemem bedzie to, ze taka DG, to zafna firma,
    >+ tylko os. prywatna jednak i ze to prawie to samo.

    Ano

    >+ Ale jednak... to nie jest to samo.

    Ano, też prawda :) jako że majątek i usługi przeznaczone dla celów
    DG są wyróżnione. Ale nadal są "prywatne właściciela".

    >+ Konto musze miec firmowe do rozliczen z fiskusem...

    Proszę uprzejmie o podanie podstawy prawnej :) !

    Jak dotąd (w 1.os DG) nikt się nie ostał po takim pytaniu, jak
    widziałem uważa się że są potrzebne do dokonywania i przyjmowania
    wpłat "związanych z DG" o ile wymagają tego warunki (np. wysokość
    kwoty wg PDG, unikanie kasy wg przep. VAT itp).

    Ale podatki i ZUS są OSOBISTE !!

    >+ wiec jednak jakas drobna roznica jest.

    :)

    >+ Maciek jako Maciek - powinien zlozyc rekalmace, ze on nic nie zamawial i
    >+ nie wie po co ta faktura (i nie placic)
    >+ DG "Uslugi jakiestam"

    Sprzeciw. "Maciek usługi jakieśtam" !

    [...]
    >+ Dobrze mysle? To tylko moje przemyslenia.

    Jakaś droga to by może była.
    Zapłacić należność eksponując w danych przelewu że to "firmowe"
    (tak jak to zrobiłeś - nieprawidłowo ukrywając nazwisko ;>)
    oraz że NIE MA FAKTURY.
    I reklamować że nie ma "poprawnej f-ry" :> - pisemnie.

    Ale trzeba liczyć się "że odetną".
    I ciekawe co by sąd zrobił z tym fantem: "no, płaciłem,
    a oni mi nieprawidłowe faktury wystawiaja i jeszcze pozwali
    o zapłatę, ja poproszę o zwrot VATu z odsetkami" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 15. Data: 2004-02-25 20:26:09
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Dnia 2004-02-24 23:08, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Jeśli wezwałeś ich _na_ _piśmie_ do skorygowania błędnie wystawionej
    > faktury i oni odmówili, to - ja na Twoim miejscu tak bym zrobił -
    > powinieneś teraz wysmarować pismo do właściwej izby skarbowej ze
    > skargą na odmowę wystawienia poprawnej faktury... Do wiadomości
    > T(ego)PSA.
    Na piśmie jeszcze nic z nimi nie załatwiałem, poza podpisaniem umowy,
    ale chyba mimo wszystko wysmaruję pismo do US, bo jaka to różnica, czy
    zgłaszałem problem na piśmie, czy nie? Pismo mogę do TPSA wysłać jedynie
    pocztą, więc nie dostanę potwierdzenia jego złożenia. Zawsze mogą się
    wykpić, że nic nie dostali.

    Maciek / Pisząc do mnie prywatnie usuń wstawkę antyspamową /

  • 16. Data: 2004-02-25 20:27:13
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Dnia 2004-02-24 23:44, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > ...ma MONOPOL ? To taka gra... :]
    No tak ... rzeczywiście wyboru dużego nie ma, bo pewnie zawierałbym już
    umowę z kimś innym :-(

    Maciek / Pisząc do mnie prywatnie usuń wstawkę antyspamową /

  • 17. Data: 2004-02-25 20:31:10
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Dnia 2004-02-25 07:26, Użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > to ona jest wyludzeniem?
    > Osobiscie przeciez nic nie zamaialem, to dlaczego mialbym placic?
    Sprawa jest jeszcze bardziej zagmatwana :-) Oni zawarli umowę ze mną
    (firma), a przysłali rachunek na osobę prywatną, która była wcześniej
    właścicielką linii :-)

> [...]
    > (ja na pierwsza fakture za telefon z TPSA czekalem prawie 3 miesiace).
    > Dobrze mysle? To tylko moje przemyslenia.
    Myślisz dobrze, tylko że zawarłem z nimi umowę pod koniec zeszłego roku,
    a do 20 kwietnia muszę zamknąć rok podatkowy. Nie wiem, czy tyle czasu
    wystarczy im na przysłanie mi faktur :-)

    Maciek / Pisząc do mnie prywatnie usuń wstawkę antyspamową /

  • 18. Data: 2004-02-25 23:02:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciek,

> [...]
    > zgłaszałem problem na piśmie, czy nie? Pismo mogę do TPSA wysłać jedynie
    > pocztą, więc nie dostanę potwierdzenia jego złożenia. Zawsze mogą się

    Pismo możesz złożyć w ichnim BOKu/Telepunkcie lub w sekretariacie. Jak
    się na da - polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
    Pismo jest dowodem, że żądałeś poprawnej faktury i wymaga odpowiedzi
    również pisemnej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2004-02-26 06:02:01
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

> [...]
    > Sprawa jest jeszcze bardziej zagmatwana :-) Oni zawarli umowę ze mną
    > (firma), a przysłali rachunek na osobę prywatną, która była wcześniej

    Zaraz, zaraz.... bo teraz to juz nie jestem pewien...
    Czy wlascicielem linie jest inna osoba niz ta ktora zawierala umowe?
    Znaczy telefon na X, a umowa na Neo na firme Y?
    Bo z tego co mi sie wydaje to neo jest podusluga i nie moze byc wystawione
    na kogos innego. Placi wlasciciel lini...

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 20. Data: 2004-02-26 06:12:27
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Gotfryd Smolik news"
    > To z p. widzenia prawa cywilnego za zobowiązania odpowiadasz ty.

    Za zobowiazania mojej "firmy" odpowiadam ja, owszem, ale te zobowiazania
    powinny dot. firmy. A oni mi wysylaja bezposrednio do mnie:)

    > Ano, też prawda :) jako że majątek i usługi przeznaczone dla celów
    > DG są wyróżnione. Ale nadal są "prywatne właściciela".

    Skoro sa prywatne, to powinienem moc korzystac z nich rowniez prywatnie;)\

    > Proszę uprzejmie o podanie podstawy prawnej :) !

    Ja sie na kodeksie nie znam z numerkami :)
    Wiem tylko, ze w US pani mowila ze powinienem miec firmowe,
    wiem tez, ze w bankach w regulaminach kont os. prywatnych jest
    wyraznie napisane ze nie moga sluszyc jako firmowe (bo do tych celow
    maja inne konta 10 razy drozsze:) .
    A poza tym i tak jestem platnikiem VAT juz, wiec musze miec firmowe konto:)

    > Sprzeciw. "Maciek usługi jakieśtam" !

    Jesli mam firme "Bzdety - Jacek Jackiewicz" to chyba skrocona nazwa sa
    "Bzdety":)
    I ta skrocona tez sie moge poslugiwac?

    > I ciekawe co by sąd zrobił z tym fantem: "no, płaciłem,
    > a oni mi nieprawidłowe faktury wystawiaja i jeszcze pozwali
    > o zapłatę, ja poproszę o zwrot VATu z odsetkami" :)

    Szczerze mowiac wlasnie w tym moze byc problem... jak placic, skoro faktura
    jest bledna i wystawiona na osobe, ktora nie zawierala umowy, a na firme
    jako taka jeszcze nic nie przeyszlo. A jesli to blad ich systemu i np za 3-4
    miesiace
    wysla fakture zbiorcza na firme?
    Przeciez jak ktos zamawia cos, to powinien dostac fakture na to cos
    konretnie wystawiona
    na tego kogos konkretnie:)
    Placenie nie swoich faktur jest milym gestem, ale... :)

    Pozdrawiam,
    Janusz