  • 21. Data: 2007-02-09 14:49:09
    Temat: Re: Nietypowy dylemat z opodatkowaniem w allegro
    Od: Waldi <s...@o...pl>

    On Fri, 9 Feb 2007 15:22:25 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Konto jest *imienne*.
    > Zauważ, że inaczej zawarta transakcja nie mogłaby być ani umową
    >sprzedaży, ani aukcją - bo zawierającym byłby "niewiadomokto".
    > Z tego samego powodu w momencie wykonania transakcji do uczestników
    >wysyłane są dane kontrahenta. Kupujesz od konkretnej osoby, a nie
    >od "mójnick"!

    > Przeglądarka Ci się zepsuła? ;)
    >
    >http://allegro.pl/country_pages/1/0/user_agreement.
    php#1.5
    >"5.11. Zabrania się korzystania z kont innych Użytkowników
    > oraz odstępowania swojego konta innym osobom."

    W takim razie wszystko jasne. Rozwiązanie nieaktualne.
    Ale po to jest grupa, aby poddać pomysł pod osąd.
    Znaleźliście luki - bardzo dobrze.

    A tak na marginesie z tego wynika, że Olga już złamała prawo i Allegro
    powinno ją ścigać zanim US się do nagonki dołączy :-)
    ---------------------------------
    Pozdrawiam,
    Waldi

  • 22. Data: 2007-02-09 15:28:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Feb 2007, Waldi wrote:

    > Ale po to jest grupa, aby poddać pomysł pod osąd.

    Nikt nie mówi ze nie :)
    Ale jak jest okazja, to można sobie pokrzyczeć dodatkowo, nie?
    ;)

    > A tak na marginesie z tego wynika, że Olga już złamała prawo i Allegro
    > powinno ją ścigać zanim US się do nagonki dołączy :-)

    Allegro o tym nie wie :), a dopóki nikt się nie zainteresuje ma marne
    szanse się dowiedzieć. Za to US ma szanse znacznie większe - przy każdej
    kontroli, a niekiedy i przy czynnościach sprawdzajacych (jak poproszą
    i trafią w "papiery" do konkretnych transakcji).

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2007-02-09 16:34:28
    Od: k...@p...onet.pl

    >  Tu, art.758 Kodeksu Cywilnego:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html

    >  Z przepisu tak na oko wynika iż agent powinien być przedsiębiorcą.
    >  Jak najbardziej "prywatnym" :), ale firmą a nie dokonywać czynności
    > "w celach osobistych".
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Na oko to może i tak ale ;
    Art. 7649. Do umowy o treści określonej w art. 758 § 1, zawartej z agentem
    przez osobę nie będącą przedsiębiorcą, stosuje się przepisy niniejszego
    tytułu, z wyłączeniem art. 761-7612, art. 7615 oraz art. 7643-7648.

    Pzdr-Kriss

  • 24. Data: 2007-02-09 22:00:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Feb 2007, k...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > przez osobę nie będącą przedsiębiorcą, stosuje się przepisy niniejszego
    > tytułu, z wyłączeniem art. 761-7612, art. 7615 oraz art. 7643-7648.

    Moment.
    Ale idzie o to że *agent* jest przedsiębiorcą.
    Dokonujący transakcji na wlasnym koncie allegro na rzecz osoby trzeciej
    jest agentem, czyż nie?
    Pojedynczą transakcję może dałoby się upchnąć pod komis.
    Rozumiem tak: wytykasz mi tekst "przez osobę nie będącą przedsiębiorcą".
    Ale ja podnosiłem tezę że to Olga jest agentem, a nie narzeczony :)
    Co przeoczyłem?

    pzdr, Gotfryd