    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: (OT): głównyksięgowy TAK czy NIE
    Date: 14 Jul 2003 00:41:34 +0200

    Witam.

    Temat mnie intryguje, wiec pozwole sobie troche pociagnac ten
    off-topic.

    ChrisS napisal:
    >Jeśli biuro ma ubezpieczenie, to we własnym interesie przy zawieraniu umowy
    >pokaże polisę.

    Zdumiewasz mnie, bo kiedy pytalem w biurach o polise, to wszyscy sie
    dziwili, bo "nikt o to nie pyta".

    Dariusz napisal:
    >Zgodnie z Rozp. MF z 24.07.2002 r. każdy kto zajmuje się doradztwem
    >podatkowym musi mieć wykupione OC
    A Maddy dodala:
    >Druga sprawa że jeżeli biuro prowadzi doradca podatkowy lub biegły
    >rewident to oni ubezpieczac sie muszą obowiązkowo - tak im nakazują.
    >"branżowe" ustawy.

    To jest powszechnie wiadome, mnie nie chodzilo o ubezpieczenie
    konkrentych osob zajmujacych sie doradztwem, a o polise dla BIURA
    RACHUNKOWEGO - jako calego przedsiebiorstwa, w ktorym moga pracowac
    rowniez osoby zajmujace sie czyms innym niz doradztwo - chocby
    wklepywaniem danych do komputera, przenoszeniem dokumentow, itp.

    W ten sposob problemy powstaja dwa: brak uprawnien, a jesli sa
    uprawnienia, to brak ubezpieczenia.

    Maddy napisala:
    >A ja znam sporo ludzi którzy twierdza że widzieli UFO i co z tego?
    >Przeciętnie rozgranięty człowiek nie wierzy na gebe tylko prosi o
    >pokazanie polisy.

    No wiec poprosilem w _7_ biurach - i w zadnym nie mieli. Stad moje
    watpliwosci. Nie wiedzialem, ze skala zjawiska jest az taka.
    Czestotliwosc pojawiania sie UFO jest jednak nizsza... przynajmniej w
    zyciu jednego czlowieka*.

    Dalej Maddy:
    >Jak przejrzysz archiwum tutaj i na prawie to znajdziesz sporo lamentów
    >"księgowa naknociła a potem się zmyła i co teraz jak nie miałem umowy na
    >piśmie?" albo "biuro miało mieć OC a okazało sie że nie ma, miało miec
    >uprawnienia a okazało się..." itp itd.
    (...)
    >W ilu biurach pytałeś? 100? 1000?
    >Czy były to biura z uprawnieniami? Bo żadne ubezpieczyciel nie
    >ubezpieczy biura która działa bez uprawnien, a takich jest na pęczki.

    Ale skoro jest to zjawisko tak powszechne, to dlaczego nikt sie tym
    nie zajmie? Chocby Ministerstwo wydajace swiadectwa kwalifikacji,
    ktoremu najbardziej powinno zalezec na "waznosci" tego swiadectwa.
    A przeciez w ten sposob wiele osob (przedsiebiorcow) ponosi realne
    straty finansowe, a moze i odpowiada karnie-skarbowo. A to
    podpada pod art. 286 kk. :0

    Szczegolnie dziwi mnie to, ze Ci uprawnieni nie staraja sie w prosty
    sposob wykosic konkurencji nieuprawnionych... choc caly czas narzekaja
    na tzw. "psucie rynku".

    I wciaz Maddy:
    >Nie ma SPECJALNEGO ubezpieczenia dla biur tak jak nie ma specjalnego
    >ubezpieczenia wiekszości zawodów i działalności.

    Do tego juz doszedlem. Ale reklamowki niektorych biur zdaja sie temu
    przeczyc...

    >A więc widzimy juz że w swoim "badaniu" pominąłeś znaczna grupę biur
    >rachunkowych.

    To nie byly badania, lecz typowe zycie przedsiebiorcy :(

    ChrisS dopisal jeszcze:
> [...]
    >wyłączają odpowiedzialość za kary i grzywny nałożone na osobę ubezpieczoną w
    >zwiazku z popełnionym błędem, ale odpowiedzialność za szkody (w tym grzwny)
    >nałożone na klientów - już nie wszystkie). A poza tym dostępne są
    >ubezpieczenia zarówno dla doradców podatkowych (obowiazkowe-OW ustalone
    >przez Ministra Finansów) jak i dla osób/firm prowadzących księgi rachunkowe
    >(PZU, Warta, Agropolisa). W tym roku udało mi się ubezpieczyć również od OC
    >z tytułu świadczenia usług prowadzenia dokumentacji kadrowej (w PZU).

    Wlasnie o takie informacje mi chodzilo, dzieki. Sprawdze w
    ubezpieczalniach. Poniewaz zmieniam biuro (z uprawnieniami, ale bez
    ubezpieczenia), wiem czego szukac i wymagac. Jest tez inna strona
    medalu - doradca ubezpieczeniowy wprowadzil mnie w blad, mowiac ze
    takich polis nie ma. Trzeba wiec tez zmienic doradce. Ech zycie...

    *no chyba, ze to Adamski albo von Daeniken :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl