eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOd kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu przerejestrowania ? › Re: Od kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu przerejestrowania ?
    From: "kriss" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Od kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu
    przerejestrowania ?
    Date: 4 May 2005 18:58:11 +0200

    > Pewnie pije do tych, którzy nie czytają postów, na które odpowiadają.
    > Nadal podtrzymujesz, że samochód kupiony za 3000 zł (brutto) po roku "z
    > automatu WP staje się ŚT ze wszystkimi konsekwencjami w tym korektą KUP
    > w dacie zakupu"?
    I owszem ,składnik majątku wpisany do WP po upływie roku staje się z automatu
    ST o ile oczywiście jest przez ustawę wymieniony jako możliwy do zaliczenia do
    ST.Obowiązują trzy warunki uznania czegoś za ST z czego jeden wymieniłem
    powyżej,dwa następne to cena nabycia i przewidywany okres użytkowania.
    Nie ma mam nadzieję wątpliwości co do tego,że omawiany zakup podlega wpisowi do
    którejś z ewidencji w dacie zakupu.Kryterium zaliczenia do ST jest spełnione
    poprzez;
    -dopuszczenie przez ustawę - środki transportu,
    -cenowe-powyżej 1500,00
    do dyskusji i decyzji zainteresowanego pozostaje okres użytkowania.
    Po upływie roku samochód podlega wykreśleniu z EWP - powodem będzie utrata
    statusu wyposażenia i nabycie statusu ST.
    Kwestie korekty KUP w tym jednostkowym przypadku oznaczają wyłacznie korektę
    techniczną zapisu (zmiana kwalifikacji kosztu)nie powoduje to zmiany wysokości
    KUP i naliczania odsetek.Ze względu na wartość -3000,00 i uprzednie zaliczenie
    do WP-operacja ta nie musi zostać odnotowana w EST w dacie utraty stausu
    wyposażenia przez samochód.Jest to jednak odstępstwo od zasady generalnej.
    Wpis do EST w dacie zakupu jest prostszym rozwiązaniem - ale jak ktoś chce pod
    górę to b.proszę.

    > Hm. Na Twoim miejscu darowałbym sobie takie komentarze, bo śmiesznie się
    > robi.
    Kwestia gustu.

    > W zamian proponuję rozważenie subtelnej różnicy pomiędzy słowami "może"
    > i "musi".

    Nie kumam bazy powyższego-ale nie muszę więc nie sil się na tłumaczenie.
    > Jarek
    > To tylko moje prywatne opinie.
    Jak i moje .
    Kriss