eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOd kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu przerejestrowania ? › Re: Od kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu przerejestrowania ?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Od kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu
    przerejestrowania ?
    Date: Wed, 4 May 2005 23:35:17 +0200

    On Wed, 4 May 2005, kriss wrote:
    [...Jarkowi...]
> [...]
    >+ powyżej,dwa następne to cena nabycia i przewidywany okres użytkowania.
    >+ Nie ma mam nadzieję wątpliwości co do tego,że omawiany zakup podlega wpisowi do
    >+ którejś z ewidencji w dacie zakupu.Kryterium zaliczenia do ST jest spełnione
    >+ poprzez;
    >+ -dopuszczenie przez ustawę - środki transportu,
    >+ -cenowe-powyżej 1500,00
    >+ do dyskusji i decyzji zainteresowanego pozostaje okres użytkowania.
    >+ Po upływie roku samochód podlega wykreśleniu z EWP - powodem będzie utrata
    >+ statusu wyposażenia i nabycie statusu ST.

    Sprawdź sobie co popisałeś - *w przepisach* !
    I zapodaj te przepisy :)

    [...]
    >+ > W zamian proponuję rozważenie subtelnej różnicy pomiędzy słowami "może"
    >+ > i "musi".
    >+
    >+ Nie kumam bazy powyższego-ale nie muszę więc nie sil się na tłumaczenie.

    A jest wyjątkowo prosta: w obu zezwoleniach (na jednorazową amortyzację
    oraz na "uznanie wprost za KUP") ustawdawca napisał: "może".
    Podatnik *MOŻE*.
    Po naszemu: może sobie wybrać... z tego co może.

    ...to moja nie inaczej :)

    pozdrowienia, Gotfryd