  • Data: 2014-09-08 18:09:46
    Temat: Re: Optymalizacja - dg + sprzedaż licencji
    Od: Piotr Buśka <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.09.2014 o 17:04 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> pisze:

    > PIT - owszem. Ale skąd Ci się wzięła korekta VAT?

    Ponieważ część kosztów (związanych tylko ze źródłem przychodów z licencji)
    będę muysiał wyrzucić z DG (np. zakup płyt CD, kluczy zabezpieczających).
    Przecież, skoro w działalności wykonywanej osobiście będę korzystał z
    ryszałtu 50%, to nie mogę tam uwzględniać tych faktur. Chyba, że VAT
    rozlicza się całkowicie oddzielnie i w VAT mogę. Gubię się w tym.

    > Niekoniecznie. Akurat te elementy IMHO spokojnie możesz puścić przez DG.

    Nie chcę puszczać przez DG, bo to wykluczałoby zawieszanie DG i sprzedaż
    licencji w okresie zawieszenia. Patrz mój pierwszy post. Chcę wyrzucić z
    DG wszystkie PKD związane z oprogramowaniem.

    > j.w.

    jw. nie chcę mieszać tego z DG. Czy można tak zrobić, że faktura VAT się
    nie zmieni, czyli sprzedaż klucza zabezpieczającego będzie zaliczona do
    przychodu z działalności wykonywanej osobiście (bo w sumie to nie da się
    rozdzielić licencji od klucza, w gruncie rzeczy klucz jest materialną
    częścią licencji, bez niego program nie działa)?
    Wtedy podatek PIT od sprzedaży klucza byłby wyliczony w całości, a od
    licencji -50% KUP. Czy tak?

    > No to nie grozi Ci wylecenie ze zwolnienia.

    BTW. Czy możliwe jest w ogóle pozbycie się kasy fiskalnej? Z tego co
    pamiętam nie było takiej możliwości. A chętnie bym się pozbył, bo używam
    jej dwa razy w roku.

    > Nie do końca rozumiem w jakim celu chcesz się dotykać do VAT?

    jw. Poza tym, ktoś tu wspominał, że przy zachowaniu jakichś warunków,
    można nie płacić VAT od licencji.

    > To czy klucz i CD puścisz przez DG czy nie to jest wyłącznie Twoja
    > decyzja. IMHO możesz zrobić i tak, i tak.

    To byłoby mi na rękę.

    > Niekoniecznie. Aczkolwiek jakieś zagrożenie jest.
    > Jesteś na zasadach ogólnych? Czy na liniowym?

    Zasady ogólne.

    > Jeśli to drugie i wyjdzie Ci, że musisz składać po raz pierwszy w jakimś
    > tam roku PIT-a to pamiętaj o czynnym żalu *razem* ze składanym PIT-em.

    Ok.
    Cały czas mam wrażenie, że całą ta operacja z korektą PITów jest na
    wyrost, że karzą mi się popukać w głowę kiedy z czymś takim przyjdę (nie
    wspominałem, że przychód z licencji stanowi ok. 5% w porywach do 10%
    całego przychodu). Oczywioście byłoby mi to na rękę, bo musieliby mi
    zwrócić sporo pieniędzy, ale mam wrażenie, że lepiej tego nie ruszać.
    Czy sądzicie, że teraz po zmianie interpretacji tysiące podatników będzie
    składało korekty PIT? Przecież wg mnie oczywiste jest, że ryczałt 50% KUP
    dla większości wyjdzie znacznie korzystniej niż zasady ogólne.
    Czy nie lepiej byłoby dociągnąć ten rok do końca, a od przyszłego zacząć
    rozliczać się zgodnie z nową wykładnią?

    --
    Pozdr., Piotr

    ---