  • Data: 2014-09-08 17:04:02
    Temat: Re: Optymalizacja - dg + sprzedaż licencji
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-09-08 16:08, Piotr Buśka wrote:
    > Skoro nawet MF nie wie jak prawidłowo interpretować przepisy, to MZ coś
    > tu jest nie tak.

    To akurat jest jeden z przypadków kiedy ministerstwo chciało dobrze (ich
    pierwotna interpretacja IMHO podążała za zdrowym rozsądkiem).

    Niestety wyszło jak zwykle :-(

    > Przecież to byłaby korekta wszystkich deklaracji VAT i rocznych PIT z
    > ostatnich 5 lat.

    PIT - owszem. Ale skąd Ci się wzięła korekta VAT?

    > [...]
    >
    > Płyta CD, klucz zabezpieczający, które wysyłam kupującemu.
    > Czyli mam rozumieć, że te rzeczy musiałbym wyrzucić z KUP DG.

    Niekoniecznie. Akurat te elementy IMHO spokojnie możesz puścić przez DG.

    > Dobra, a teraz od strony przychodu.
    > Na fakturze, którą wystawiałem jest:
    > - licencja
    > - klucz zabezpieczający
    >
    > Jak zakwalifikować przychód za klucz? Najlepiej byłoby zostawić go na
    > fakturze, żeby nie korygować tej faktury, ale 50% KUP liczyć tylko od
    > licencji.
    > Te klucze kupuję i wrzucam do KUP. Ale sprzedaję trochę drożej (koszt
    > zaprogramowania).

    j.w.

    > Kasę fiskalną mam. A co z paragonami? Większość sprzedaży licencji jest
    > dla firm, ale czasami trafi się jakiś niefirmowy i wtedy wystawiam paragon.

    No to nie grozi Ci wylecenie ze zwolnienia.

    > Nie jest jeszcze dla mnie jasne, jak i co konkretnie miałbym skrygować.
    > W DG:
    > - wyrzucić z przychodów wszystkie faktury za licencje

    Tak.

    > - wyrzucić z kosztów wszystko co było powiązane tylko z tym źródłem
    > przychodów
    > - i ewentualnie część innych kosztów

    Tak.

    > - policzyć od nowa podatek VAT i zaliczki PIT

    Nie do końca rozumiem w jakim celu chcesz się dotykać do VAT?

    > W działalności wykonywanej osobiście:
    > - faktury za licencje przechodzą do tego źródła przychodów (najlepiej

    Tak.

    > byłoby, żeby cała faktura na której jest licencja + klucz)

    To czy klucz i CD puścisz przez DG czy nie to jest wyłącznie Twoja
    decyzja. IMHO możesz zrobić i tak, i tak.

    > - obliczyć podatek z uwzględnieniem 50% KUP od ceny licencji
    >
    > Na koniec skorygować PITy i VAT-7/K (bo pewnie część przychodu trzeba
    > wpisać w innej rubryce).

    Nie będę już pytał po raz kolejny po co chcesz się dotykać do VAT.

    > Przypuśćmy, że wyjdzie, że US powinien mi zwrócić np. 5000zł tzn., że
    > zapłaciłem o 5000zł za dużo zaliczek. Rozumiem, że to wyjdzie na
    > korekcie PITów rocznych i US mi to zwróci na konto.
    >
    > Czy coś takiego z automatu nie równa się kontroli skarbowej?

    Niekoniecznie. Aczkolwiek jakieś zagrożenie jest.

    Jesteś na zasadach ogólnych? Czy na liniowym?

    Jeśli to drugie i wyjdzie Ci, że musisz składać po raz pierwszy w jakimś
    tam roku PIT-a to pamiętaj o czynnym żalu *razem* ze składanym PIT-em.

    Piotrek