  • 21. Data: 2015-08-09 17:49:37
    Temat: Re: Oszczędności na rachunku firmowym
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > BGŻ Optima?

    mają oferty dla podmiotów gospodarczych, w których nie jest pobierany
    podatek dochodowy (należy go samodzielnie naliczyć)?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 22. Data: 2015-08-09 21:01:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-08-09, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

    > mają oferty dla podmiotów gospodarczych, w których nie jest pobierany
    > podatek dochodowy (należy go samodzielnie naliczyć)?

    Nie zakładałem wprawdzie, ale skoro:
    https://www.bgzoptima.pl/konta_oszczednosciowe/konto
    _biznes/default.aspx
    Jest to konto firmowe, to dla mnie cel jest jasny i naliczanie od czegoś
    takiego belki jest zachowaniem nieprawidłowym.

    A warunki identyczne jak przy indywidualnych, co moim zdaniem jest
    perełką i ewenementem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2015-08-09 22:40:25
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > takiego belki jest zachowaniem nieprawidłowym.
    >
    > A warunki identyczne jak przy indywidualnych, co moim zdaniem jest

    faktycznie b.ciekawa oferta, mam tam już konto jako osoba fizyczna a
    jest info, że produkt dostępny "tylko dla nowych klientów"

    no zobaczymy, spróbuję założyć

    jutro dzwonię do Multi z pytaniem czy jest szansa na zwolnienie z 10 zł
    opłaty za firmowe KO,

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 24. Data: 2015-08-11 18:16:16
    Temat: Re: Re: Oszczędności na rachunku firmowym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Aug 2015, Marek wrote:

    > No bo albo jest strata albo oszczędność. Oczywiście podchodząc uczciwie, nie
    > mam na myśli starty na "papierze".

    Nieporozumienie.
    "belka", podobnie jak kilka innych przypadków (np. sprzedaż własnego
    użytkowanego osobiście sprzętu) poprzez rozłączność opodatkowania
    zdarzeń prowadzi do przypadku, kiedy podatek występuje MIMO straty.
    Tak po prostu.
    Tylko dlatego, że w kasie nie brakło.
    "Miał 50000, ma 30000, podatek się należy" :P

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2015-08-11 21:42:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-08-11 o 18:16, Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > użytkowanego osobiście sprzętu) poprzez rozłączność opodatkowania
    > zdarzeń prowadzi do przypadku, kiedy podatek występuje MIMO straty.

    No ale tak się chyba nie dzieje w przypadku opodatkowania zaliczenia
    przychodów z odsetek do ogólnych dochodów z działalności.

  • 26. Data: 2015-08-12 08:47:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 11 Aug 2015 21:42:34 +0200, cef napisał(a):

    > No ale tak się chyba nie dzieje w przypadku opodatkowania zaliczenia
    > przychodów z odsetek do ogólnych dochodów z działalności.

    Widzę, że całą ta dyskusja nie uwzględnia aktualnie "obowiązujących"
    interpretacji przepisów. Według tych interpretacji o "firmowości"
    rachunku nie decyduje to czy w nazwie właściciela występuje tylko imię i
    nazwisko czy może np. "imię nazwisko widła i powidła". Decyduje o tym to
    czy rachunek jest używany do DG czyli czy są bezpośrednio z niego
    realizowane przelewy do dostawców i przejmowane przelewy od klientów. Nie
    ma znaczenia czy na rachunku przechowywane są środki pochodzące z DG czy
    inne. Według tej interpretacji rachunkami firmowymi są rachunki bieżące,
    nie są nimi rachunki oszczędnościowe i lokaty. Od tych oszczędnościowych
    i lokat banki powinne pobierać "belkę". Wiem, że nadal wiele z nich tego
    nie robi.

  • 27. Data: 2015-08-12 10:48:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2015 06:47:10 +0000, jureq napisał(a):

> [...]
    > bieżące, nie są nimi rachunki oszczędnościowe i lokaty. Od tych
    > oszczędnościowych i lokat banki powinne pobierać "belkę". Wiem, że nadal

    Wychodzi na to, że muszę to odwołać. Tak było do końca roku 2014. Od 1
    stycznia wprowadzono zmiany do ustawy o PIT. Lokaty oraz konta
    oszczędnościowe tworzone obecnie na rachunku firmy są opodatkowane jako
    dochody z DG.

  • 28. Data: 2015-08-13 13:57:53
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-08-09 o 00:33, Marek pisze:

    > Tak wynikało z kontekstu.

    > przewyższającą?
    >
    > A czy on coś takiego wybraża? Bo to wymaga kombinacji (trzeba mieć co
    > amortyzować i żeby to.jeszcze było na poziomie przychodów).

    > wybrał?
    >
    > Rozwijał bym biznes inwestując w niego te pieniądze a nie jakoś
    > specjalnie myślał o (i tak mało atrakcyjnych) lokatach.

    ja wziąłem jakiś duży kredyt. Biznesplan przewiduje zyski dopiero po
    roku, do tego w pierwszym roku spłacam same odsetki, w drugim 25% raty
    itd - dzięki temu mam stratę i nie wymaga to kombinowania. Równie dobrze
    mógłbym nie zarabiać, ale ze względu na odroczone terminy płatności
    miałbym środki do ulokowania. Zainwestowałbyś te środki?

    Łukasz

  • 29. Data: 2015-08-13 23:55:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 13 Aug 2015 13:57:53 +0200, dddddddd <f...@e...com> wrote:
> [...]
    > mógłbym nie zarabiać, ale ze względu na odroczone terminy płatności
    > miałbym środki do ulokowania. Zainwestowałbyś te środki?

    Nie mam zaufania do inwestycji z kredytów,

    --
    Marek

  • 30. Data: 2015-08-14 12:28:48
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-08-13 o 23:55, Marek pisze:
    > po
    > raty
    > dobrze
    >
    > Nie mam zaufania do inwestycji z kredytów,

    ja bardziej nie mam zaufania do złodziei :)
    a "pierwszy milion" można:
    a) dostać od ojca
    b) ukraść
    c) zarobić
    przy czym często zarobić możesz nie zdążyć, a jak zaryzykujesz więcej i
    się skredytujesz to może się udać. Oczywiście wtedy jest większa szansa
    na nauczkę do końca życia. Ja zaryzykowałem, lubię robić rzeczy
    niewykonalne.
    Wielu obracających teraz milionami zastawiło cały swój majątek i wzięli
    kredyt. Wielu nie obracających tymi milionami ten majątek straciło.

    No i jest druga część mojej odpowiedzi: prowadzisz jakiś handel, rotację
    towaru masz na poziomie 15 dni, terminy płatności 30 dni. Dwa tygodnie
    leżą u ciebie pieniądze i np. jesteś w stanie w sposób ciągły trzymać na
    lokacie 100.000zł. Jeśli wszystko dobrze idzie możesz je też
    zainwestować, bo twój biznes nie zauważy braku tych pieniędzy - ale
    pewnie te 100.000 to będzie mało i przydałby się kredyt kilka razy
    większy. Niestety jeśli z kolejnej inwestycji zwrotu jeszcze nie będzie,
    a ta zacznie potrzebować tych pieniędzy to możesz mieć kłopot. Dlatego
    może się zdarzyć okres w którym jeszcze nie chcesz inwestować, jeszcze
    nie zarabiasz bo nadrabiasz stratę związaną z dużą inwestycją, a masz
    wolne środki

    Łukasz