    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT 5 L a możliwośc wpłaty podatku zaliczkowo
    Date: Fri, 20 Feb 2004 10:28:49 +0100

    On Fri, 20 Feb 2004, ELA wrote:

    >+ Witam.
    >+ Problem jet następujący: do 20 stycznia złożyliśmy oświadczenie, że
    >+ przyjmujemy sposób rozliczania się metodą liniową wg. stawki 19 %
    >+ ( PIT-5L) . W gazecie podatkowej właściciel firmy wyczytał, że może w
    >+ tym roku opłacać podatek zaliczkowo, na podstawie dochodu za 2002
    >+ rok. W Urzędzie Skarbowym spotkaliśmy się z rozbieżnością informacji:
    [...]
    >+ c) możemy jeszcze złożyć oświadczenie i wpłacać podatek zaliczkowo
    >+ pomniejszony o ubezpieczenie zdrowotne, gdyż tak JEST napisane w
    >+ uopdof.
    >+ Moje pytanie: która odpowiedx jest prawdziwa ewentualnie gdzie i
    >+ jakie przepisy wyjaśnią mi tę sytuację.

    A ustawy o podatku dochodowym nigdy nie czytałaś ??
    +++
    6b. Podatnicy, o których mowa w ust. 1 pkt 1, moga, bez obowiazku
    skladania deklaracji miesiecznych, wplacac zaliczki miesieczne w danym
    roku podatkowym w uproszczonej formie w wysokosci 1/12 kwoty obliczonej, z
    zastrzezeniem ust. 6h i 6i, przy zastosowaniu skali podatkowej
    wysokosci osiagnietego dochodu (poniesionej straty), o którym mowa w art.
    45 ust. 1, lub w zeznaniu o wysokosci osiagnietego dochodu (poniesionej
    straty) z pozarolniczej dzialalnosci gospodarczej opodatkowanej na
    zasadach okreslonych w art. 30c, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 2,
    zlozonym:
    1) w roku podatkowym poprzedzajacym dany rok podatkowy albo
    ....0
    6h. Podatnicy opodatkowani w danym roku podatkowym na zasadach okreslonych
    w art. 30c, którzy wybrali uproszczona forme wplacania zaliczek, kwote
    zaliczek obliczaja, z zastrzezeniem ust. 6i, od dochodu, o którym mowa w
    ust. 6b, przy zastosowaniu stawki podatku w wysokosci 19%.

    6i. Kwote zaliczki podlegajaca wplacie, obliczona w sposób okreslony w
    ust. 6b lub 6h, zmniejsza sie, z zastrzezeniem art. 27b ust. 1 pkt 1 i
    ust. 2, o kwote skladki na ubezpieczenie zdrowotne, oplaconej w danym
    miesiacu zgodnie z przepisami o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym
    Funduszu Zdrowia.
    ---

    Przeczytaj całość, bo może akurat jakiś niuans dotyczyć twojego
    przypadku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)