  • 1. Data: 2007-01-10 11:56:46
    Temat: PIT 8C - dochód/strata z giełdy
    Od: "KAi" <p...@j...pl>

    Hej,
    mam małe pytanke techniczne:
    Jestem na ryczałcie ewidencjonowanym, rozliczenie roczne trzeba zrobić do
    końca stycznia 2007.
    Jak ma się do ryczałtu, PIT 8C - konkretnie przychód, a w zasadzie strata z
    bawienia się w giełdę za rok 2006. Mam stratę i z tego co wiem można ją
    również w jakiś sposób odliczać.
    Biuro maklerskie ma ustawowy obowiązek wysłać mi PIT 8C do końca lutego, a
    co w momencie ryczłtowców, którzy muszą rozliczyć się do końca stycznia?
    I jak technicznie wygląda odliczenie strat w rozliczeniu za 2006?
    Czy mam naciskać biuro żeby przysłali mi PIT wcześniej? Bo rozliczyć to
    chyba jakoś muszę w tym roku. Rozliczę się w styczniu a dostanę PIT 8C w
    lutym i co mogę z nim zrobić??

    --
    Pozdrawiam,
    KAi

  • 2. Data: 2007-01-10 12:15:09
    Temat: Re: PIT 8C - dochód/strata z giełdy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 10 Jan 2007 12:56:46 +0100, KAi napisał(a):

> [...]
    > Czy mam naciskać biuro żeby przysłali mi PIT wcześniej? Bo rozliczyć to
    > chyba jakoś muszę w tym roku. Rozliczę się w styczniu a dostanę PIT 8C w

    Podatek z giełdy rozliczasz całkiem osobno od podatku z ryczałtu. Do
    30.04.2007 na PIT-38. Stratę z giełdy masz prawo odliczyć od zysków z
    giełdy w następnych latach (do 50% rocznie).

  • 3. Data: 2007-01-10 12:40:15
    Od: "KAi" <p...@j...pl>

    > Podatek z giełdy rozliczasz całkiem osobno od podatku z ryczałtu. Do
    > 30.04.2007 na PIT-38. Stratę z giełdy masz prawo odliczyć od zysków z
    > giełdy w następnych latach (do 50% rocznie).

    No tak PIT-38. Też przed chwilą się do tego dokopałem.
    Dzięki za info.

    KAi