  • Data: 2019-08-12 13:05:21
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-12 o 11:44, ąćęłńóśźż pisze:
    > Bardzo chętnie wypie.... za granicę kilkaset tysięcy urzędasów
    > samorządowych i innych, których praca zasługuje na dopłatę z ich strony
    > a nie na wynagrodzenie.
    > Skoro nie istnieje "idealny (w sensie pojęć ekonomicznych) rynek pracy"
    > to powinny istnieć wyrównania dochodów i szans.
    > Zwróć też uwagę, że z 500 zł płacisz około 350 zł/mies. za państwowy
    > żłobek lub przedszkole lub szkołę (z kosztami składek, podręczników itp.
    > bez wakacji i drugiego śniadania z domu).

    żłóbek, gdzie ludzie pracujący nie moga znaleźć miejsc? W zamian za to
    proponowałbym te pieniądze przeznaczyć na system samoskalujący się. Bo o
    ile na przygotowanie miejsc w szkołach czy przedszkolach gminy mają
    kilka lat, to na przygotowanie odpowiedniej ilości miejsc w żłobkach
    bardzo niewiele. Podawałem kilka razy przykład duńskich mikrożlobków,
    właśnie jako samoskalujący i motywujący zarówno do pracy jak i do tego
    by mieć dobre warunki mieszkaniowe (jeśli ktoś chce zostać z dzieckiem w
    domu i dostawać za to pieniądze, przy okazji opiekując się dodatkowymi
    dziećmi)

    > Przy 500+ na drugie dziecko i tak dopłacałeś za same opłaty w placówkach
    > państwowych lub samorządowych, o prywatnych już nie mówiąc.
    > Zrób całą bez wyjątku opiekę nad dziećmi bezpłatną (w tym np. lekarstwa)
    > i wtedy może wycofaj 500+.

    przecież ani 500+ na to o czym piszesz nie wystarcza, ani wystarczać nie
    musi (a nawet nie powinno). Dodatkowo - obserwacje (wiem, mało
    miarodajne w szerszej perspektywie, ale jako poszlaka, aby sprawdzić,
    sądzę, że dobra), przed 500+ były osoby, które niezależnie od finansów,
    starały się załatwiać swoim dzieciom dodatkowe zajęcia pozaszkolne
    (jednych było stac, inni załatwiali jakie mogli), oraz była grupa, która
    ne była tym zainteresowana. Po 500+ procentowo te grupy się nie
    zmieniły, jedynie podgrupa osób, które musiały kombinowac, by posłać
    dzieciaki na dodatkowe zajęcia, kombinować musi mniej. A gdyby jak w
    zamierzchłych czasach gminne ośrodki oraz szkoły organizowały dodatkowe
    zajęcia dla dzieci, to skorzystałaby i ta grupa, których rodzice nie
    byli zainteresowani ani wcześniej ani po otrzymaniu 500+. Proste
    rozdawnictwo nie załatwia problemu, a prowadzi do patologii.

    > A jeśli uważasz, że powinien rządzić rynek, to podjadę swoim SUV-em,
    > odholuję Twoją Yariskę i zaparkuję na jej miejscu skoro rynek ma rządzić.

    o czym ty piszesz, co to za analogia z tylka? Tak a'propos czego?

    --
    http://zrzeda.pl