  • Data: 2019-08-12 13:10:27
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-08-12 o 11:37, J.F. pisze:

    >i dalej mają, ale ci co odkładali. Przynajmniej tak to wygląda wśród
    >starszych znajomych mieszkających po tamtej stronie granicy.

    Trudno bedzie znalezc dane jak to wygladalo 30 lat temu.

    >Teraz to po prostu bardziej widać, bo osoby z NRD, albo nie miały
    >mozliwości, albo z innych przyczyn nie odkładały w systemie
    >kapitałowym.

    Ale slyszalem tez narzekania ze strony tych "prawdziwych Niemcow".
    Byc moze zlozylo sie dodatkowo ojro-tojro ...

    >Tak, jasne.... Akurat było to wyliczone i było stać, a to, że się
    >rozmontowywało system od samego początku, najpierw kwestia górników,
    >później służby mundurowe, cały czas rolnicy w osobnym systemie, tak
    >na to stać budżetu nie było, a teraz dzięki właśnie polityce
    >kolejnych rzadów wracamy do punktu wyjścia, z tym, ze teraz będzie
    >dużo trudniej. A system obecny dąży do upadku.

    beda dzieci - nie bedzie upadku :-)

    >Sam pomysł powolnego przechodzenia na system kapitałowy (ew mieszany)
    >nie jest złym pomysłem, a wręcz najlepszym jaki może być.

    Niby tak, ale:
    a) czy aby na pewno w tym okresie, gdy "odbijamy sie od dna", czy
    lepiej poczekac az juz dociagniemy do "sredniego zachodniego poziomu".

    b) kapitalowy ... a w co ma inwestowac i co bedzie, jak inwestycje
    przyniosa straty zamiast zysku ?

    >Nie wiem, jak u Ciebie, ale do czasu kradzierzy przez rząd Tuska
    >pieniędzy notowałem sobie każdą wpłatę i patrzyłem na słupki, nawet w
    >najgorszym momencie byłem do przodu zarówno w stosunku do inflacji
    >jak i w stosunku do tego co miałbym na rachunku bankowym...

    Tak nie partrzylem.
    Ale IMO - powienienes porownywac ze srednimi zarobkami ... i to moze
    niemieckimi ..

    >Powiedzmy w miarę bezpiecznie i asekuracyjnie, ale lepiej niż to co
    >można było zyskać na lokatach.

    >I tak i nie. Państwo zapłaciło, ale dlatego, bo było źle zarządzane i
    >musiało brać kredyt,

    No musialo, ale czy bylo tak zle zarzadzane ... pewnych rzeczy sie nie
    przeskoczy ...

    >dodatkowo dzięki temu, że było OFE, dług można było sprzedawać
    >taniej, bo w razie czego, OFE kupi.

    Za oplatą. ZUS zrobilby to bez opłaty.

    >Nie tyle Tusk, co państwo z dykty, gdzie nie szanuje się prywatnej
    >własności, ustawy pozwala wprowadzać bez odpowiednio długiego vacatio
    >legis, a TK, robi wszystko by jak najmniej zaszkodzić politykom, bo w
    >sumie jeśli uznałoby zabór tych pieniędzy po fakcie jako nielegalne,
    >to nie wiem, czy nie otarło by się o trybunał stanu.

    Ale kogo - przeciez to z mocy ustawy :-)
    No i miales wykladnie TK - to nie byla prywatna wlasnosc :-)

    >Niestety ludzie na to pozwalają... A ponieważ mamy państwo z dykty,
    >to nie ma zabezpieczeń przed takimi politykami działającymi
    >automatycznie.

    Ale jak sobie wyobrazasz zabezpieczenie ?
    Demokracje mamy - chce narod po 100 mln, to wybiera tego, kto rozdaje
    :-)

    Tu trzeba dekad ksztalcenia ekonomicznego - np Szwajcarzy powiedzieli
    NIE.

    >Ależ automatyzacja wymagać bedzie ludzi, ale mniej, za to lepiej
    >wykształconych.

    Gorzej. Kiedys tokarz to byl jakis tam fachowiec, dzis toczy automat,
    robotnik mocuje detale :-)

    >Zauważ, że już teraz są rejony, gdzie ludzie pracy nie mogą znaleźć
    >jednocześnie są wakaty na dobrze płatne stanowiska. Ale problem jest
    >w tym, że tu potrzeba wiedzy.

    To moze nie sa tak dobrze platne ?

    J.