  • Data: 2008-01-31 00:16:50
    Temat: Re: Prawdziwe oblicze piekarza
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kriss pisze:
    > Na miejscu
    > Kluski - to byłbym załamany samym faktem próby szukania jakichkolwiek
    > podobieństw pomiędzy kazusami.

    Podobieństwa na obecnym etapie są uderzające:
    - obaj są wg. oskarżyciela oszustami
    - obaj uszczuplili należny podatek
    - obaj zostali uznani winnymi w pierwszej instancji
    - w obu przypadkach oskarżyciel ujawnił dużo informacji i uznał, że
    wykrył oszusta.

    Jedyna odmiana, prócz przedmiotu postępowania, to fakt, że ujawnienia
    informacji ws. Kluski nie miały podstaw prawnych a był to kontrolowany
    przeciek.

    Jednym zdaniem jest to sowiecka kultura prawna w pełni. Czegoś jeszcze
    nie rozumiesz?

    > Ujawnienie tajemnicy uzasadnione jest urzeczywistnieniem prawa obywateli do
    > rzetelnego informowania o działaniach kontroli skarbowej i jawności życia
    > publicznego."

    Buehehe. Pokazowe procesy stalinowskie też były "uzasadnione (...)
    urzeczywistnieniem prawa obywateli do rzetelnego informowania". Tylko
    tak się składa, że narusza dobra osobiste osoby, która zgodnie z prawem
    jest do tej pory niewinna.

    Jeśli w taki _ułomny publiczny_ sposób broni się podatnik to jestem w
    stanie zrozumieć. Jednak reakcji urzędu, który ujawniając informacje
    zachowuje się niczym obrażone babsko, nie rozumiem.

    > Jaka obrona podatnika ? On się nie broni tylko wprowadza w błąd i kłamie.

    Podatnik ma się prawo bronić i się aktualnie broni. Rozróżniasz obronę
    na drodze prawnej od szumu medialnego?

    Jeśli Gronowski przegra to spotka go jeszcze spora kara, zarówno
    formalna jak i publicznego ostracyzmu. Jeśli zaś wygra to cały ten cyrk
    będzie pomówieniem. Czegoś jeszcze nie rozumiesz przeżarty totalitarnym
    systemem prawnym, który obowiązywał w tym kraju przez półwiecze?

    Potrafisz odróżnić obronę określonych reguł prawnych od konkretnego
    przypadku?

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.