  • 1. Data: 2002-12-29 13:18:47
    Temat: Problem z wypełnieniem PIT-8 B poz. 64 proszę o pomoc.
    Od: "WooH" <o...@i...pl>

    Mam problem z wypełnieniem PIT-8 B poz. 64:
    O co chodzi w tej pozycji
    "Kwota potrąconego wynagrodzenia z tytułu terminowego wpłacenia podatku z
    poz. 63 - zgodnie z art. 28 - Ordynacji Podatkowej"?
    Co tam należy wpisać?

    Wooh

  • 2. Data: 2002-12-29 17:56:45
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WooH" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "Kwota potrąconego wynagrodzenia z tytułu terminowego wpłacenia podatku z
    > poz. 63 - zgodnie z art. 28 - Ordynacji Podatkowej"?

    Re :
    A to trzeba otworzyć sobie dowolną stronę z ordynacją podatkową i przeczytać
    znajdujący się tam art. 28 tejże ordynacji :
    Art. 28. § 1. Płatnikom i inkasentom przysługuje zryczałtowane wynagrodzenie
    z tytułu terminowego wpłacania podatków pobranych na rzecz budżetu państwa.
    § 2. W razie stwierdzenia, że płatnik lub inkasent pobrał wynagrodzenie
    nienależnie lub w wysokości wyższej od należnej, organ podatkowy wydaje
    decyzję o zwrocie nienależnego wynagrodzenia.
    § 3. Minister Finansów określi, w drodze rozporządzenia:

    1) szczegółowe zasady ustalania wynagrodzenia płatników i inkasentów
    pobierających podatki na rzecz budżetu państwa,
    2) szczegółowe zasady oraz tryb zwrotu otrzymanego wynagrodzenia w razie
    pobrania przez płatnika lub inkasenta podatku, zaliczki na podatek lub raty
    podatku nienależnie lub w wysokości wyższej od należnej.

    § 4. Rada gminy, rada powiatu oraz sejmik województwa może ustalać
    wynagrodzenie dla płatników lub inkasentów z tytułu poboru podatków
    stanowiących dochody gminy.

    I jeszcze jedno :

    Posługujesz się komputerem. Czytujesz dość specjalistyczną grupę
    DYSKUSYJNĄ. Twój z angielska brzmiący pseudonim wskazuje, że znasz języki
    obce. Nie zdumiewa Cię fakt, że na tak proste pytanie MUSIAŁEŚ szukać
    odpowiedzi u dyskutantów grupy ?

    AR

  • 3. Data: 2002-12-29 20:39:25
    Od: "Lora" <l...@i...pl>

> [...]
    > DYSKUSYJNĄ. Twój z angielska brzmiący pseudonim wskazuje, że znasz języki
    > obce. Nie zdumiewa Cię fakt, że na tak proste pytanie MUSIAŁEŚ szukać

    po prostu pieknie to ująłeś. dziekuje...

    Lora

    --
    l...@o...pl

  • 4. Data: 2002-12-29 20:45:47
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >Twój z angielska brzmiący pseudonim wskazuje, że znasz języki
    > obce. Nie zdumiewa Cię fakt, że na tak proste pytanie MUSIAŁEŚ szukać
    > odpowiedzi u dyskutantów grupy ?

    Czy osoba znająca języki obce musi posiadac wyższe IQ niz osoba nieznająca
    jezykow obcych?

    Karol

  • 5. Data: 2002-12-29 20:51:09
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > "Kwota potrąconego wynagrodzenia z tytułu terminowego wpłacenia podatku z
    > poz. 63 - zgodnie z art. 28 - Ordynacji Podatkowej"?

    Przeczytaj sobie kilka wątków niżej:
    "PIT-4 a punkt.68 _wynagrodzenie dla platnika"
    pytałem o to samo i znalzłem odpowiedź :))
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_980516/p
    rawo/prawo_a_4.html
    "ORDYNACJA PODATKOWA
    Płatnicy oraz inkasenci
    Wynagrodzenie jest prawem, a nie obowiązkiem
    IZABELA LEWANDOWSKA
    (...)Minister 31 grudnia 1997 r. wydał rozporządzenie w sprawie wykonania
    niektórych przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa (Dz. U. nr 162, poz.
    1124). W myśl jego par. 2 ust. 1 płatnikom (inkasentom) przysługuje
    wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacania podatków pobranych na rzecz
    budżetu państwa wynoszące:
    0,3 proc. kwoty podatków pobranych przez płatników,
    0,1 proc. kwoty podatków pobranych przez inkasentów.(...)

    (...) Dla płatników pobierających pod podatników niewielkie kwoty, np. osób
    prowadzących działalność gospodarczą, które zatrudniają jednego lub dwu
    pracowników, z wynagrodzeniem jest więcej kłopotu niż pożytku. Osoby te
    mogą zrezygnować z jego pobierania. Wynagrodzenie za terminowe
    odprowadzanie podatków jest bowiem prawem płatnika, a nie jego obowiązkiem.
    Płatnik nie musi też dopełniać w związku z tym żadnych formalności. Po
    prostu wpłaca do urzędu skarbowego cały pobrany podatek, bez potrącania
    wynagrodzenia.(...)"

    Sark

  • 6. Data: 2002-12-31 00:24:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Dec 2002, Karol wrote:

> [...]
    >+
    >+ Czy osoba znająca języki obce musi posiadac wyższe IQ niz osoba nieznająca

    Popieram opinię, bo jak dla mnie "język podatkowy" jest
    na tyle swoisty że ani znajomość angielskiego ani Fortranu
    nie jest wystarczająca żeby zrozumieć co autor miał na myśli :]

    >+ Karol

    ...i Gotfryd

  • 7. Data: 2002-12-31 04:09:04
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > Popieram opinię, bo jak dla mnie "język podatkowy" jest
    > na tyle swoisty że ani znajomość angielskiego ani Fortranu
    > nie jest wystarczająca żeby zrozumieć co autor miał na myśli :]

    ROTFL :))))

    Sark