eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzekazanie przedmiotów z majątku prywatnego do majątku firmy › Re: Przekazanie przedmiotów z majątku prywatnego do majątku firmy
  • Data: 2012-05-03 10:56:44
    Temat: Re: Przekazanie przedmiotów z majątku prywatnego do majątku firmy
    Od: Robert Stefański <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On May 2, 6:43 pm, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >   Przeszkadza.
    >   W przypadku kompa przeszkadza równiez kwota (limit 3500 zł).
    >   Uwaga: to jest odpowiedz na Twoje pytanie, a nie na pytanie "czy
    > da się jakos kwotę wydatków zaliczyc w koszty" ;)
    >
    >   Kwotę się oczywiscie da - poprzez zaliczenie do srodków trwałych.
    >   Amortyzacja *nie* zawiera warunku "nabycia w celu", wystarczy
    > "wykorzystanie w celu".
    >   Tyle, że wtedy kosztem staje się kwota amortyzacji, a nie
    > sam zakup. Do KPiR *nie* wpisuje się zakupu.
    >   Hasło "amortyzacja jednorazowa" słyszałes?

    1. Chodzi mi konkretnie o dwa przedmioty:
    telefon za 2500 zł - tutaj chyba po prostu wpisać jednorazowy wpis do
    KPiR?
    komputer za 5000 zł - powyżej 3500 zł więc albo amortyzować co
    miesiąc,
    ale tak jak napisałeś amortyzacja jednorazowa?

    >   Nie, normalnie się ewidencjonuje i już.

    3. Jeszcze kwestia, co ma być podstawą wpisania do KPiR?
    Faktura chyba nie może być, bo nie jest na firmę?
    Więc może dowód wewnętrzny i podpiąć do tego oświadczenie + tą fakturę
    nie na firmę?