  • 21. Data: 2013-04-16 11:18:33
    Temat: Re: Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2013, W wrote:

    > Tom N wystukał, co następuje:

    > dlaczego 1%?

    Zakup na współwłasność wcale nie musi być w proporcji "pół na pół".
    A jak ojciec kupił (tylko) jeden procent auta, to kwota była
    mała. Nie ma więc czego się czepiać.
    Ale przeciwko przemawia domniemanie z kodeksu cywilnego
    (przepis podałem), jak ktoś się uprze to trzeba przedstawić
    dowody na obalenie domniemania.
    Najlepszym dowodem byłby ozywiscie taki zapis na dokumentach
    zakupu.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2013-04-16 11:24:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2013, W wrote:

    > Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > Dlaczego to wygląda jak udowadnianie, że nie jest się wielbłądem? :D

    Bo każdy kij ma dwa końce :)

    Nie wiem jaki jest stan obecny, ale była taka "fala" artykułów w prasie,
    a całość wiązała się chyba ze sposobem premiowania pracowników US którzy
    "ścigali" - od ściągniętej kwoty była premia, a to że ewentualnie podatnik
    po paru latach wygrał sprawę o nienależne ściągnięcie było bez znaczenia.
    Niemniej sprawa o której myślę została przez US wygrana - po prostu nie
    było dowodów na to, że za PRLu podatniczka miała "w skarpecie" dolary
    i już.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2013-04-16 11:38:23
    Od: <6...@...113823.invalid> (Tom N)

    Gotfryd Smolik news w

> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Bez wyjaśniania się może nie obyć, art.197 KC:
    > "Domniemywa się, że udziały współwłaścicieli są równe"
    > (ergo, do obalenia domniemania potrzebne są *DOWODY*)

    No przecież sie pytałem czy są kwity

    --
    'Tom N'

  • 24. Data: 2013-04-16 16:21:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    W wrote:
    > witek wystukał, co następuje:

    > US grzecznie widzi roczny dochód na PIT. Jeżeli to co tam, byłoby mniejsze
    > to w sumie można by się czepić?

    wtedy to na pewno.
    ale i bez tego moze sie przyczepic, bo istotne czy widac, ze wydal skoro
    kupil.
    Tego US nie wie bo nie ma histori przeplywu gotowki.
    Dowie sie dopiero jak dostanie wyciag z konta.

    > W sumie sytuacja jak wyżej - skoro ojcec deklaruje x dochodu w roku to co ma
    > do tego arbitralny wpływ na konto bądźjego brak? Przykład z czapy - w PIT
    > jest 500k PLN (uuuu, pomażyć można ;p), zakupił w auto za ułamek tego --
    > jaką podstawę ma US do wnikania? :)

    US nie musi miec podstawy do winikania.
    rownie dobrze moze wybrac losowo.

  • 25. Data: 2013-04-16 16:24:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maruda wrote:

    > Z emerytury (?).

    ktora zapewne wplywa na konto i jakos wydatku na samochod nie widac.

    > Nie przesadzaj.

    No przeciez wlasnie bawimy sie w przesadzanie.

    Jak na razie nie ma w Bolandii zakazu oszczędzania do
    > skarpety. Żartujesz, prawda?

    Nie ma zakazu.
    Ale ciezko oszczedzac do skarpety jak calosc emerytury czarno na bialym
    wplywa na konto na przyklad.

  • 26. Data: 2013-04-16 16:29:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    W wrote:
    > Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > Mam wrażenie, że komuś się wybitnie nudziło...

    To standardowa procedura. Zwykly "cash flow".

    Przerabialem osobiscie to ich nudzenie sie, kiedy mama kupila "z
    emerytury" dosyc spore mieszkanie w innym miescie.
    Duuuuzzzzoooo paragrafow zeszlo z klawiatury.
    Przegrali.
    W rykoszecie sam mialem dwie kontrole.

  • 27. Data: 2013-04-16 16:33:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    W wrote:
    > Tom N wystukał, co następuje:

    > Na fakturze jesteśmy ja i ojciec, kwitów o darowiźnie dla niego - brak

    A czyli ojciec tez kupowal.
    Tak jak napisal Gotfryd. W domysle 50%. No ale to by sie dawalo obalic,
    jesli np na waszych kontach widac wyplate gotowki tudziez (najlepiej)
    zaplate przelewem) w innej proporcji.

    > dlaczego 1%?

    bo wcale nie musi byc 50% o ile potraficie udowodnic ze byl inny podzial
    przy zakupie.
    W sumie ty mogles kupivc 99% a ojciec 1% i tez bedziecie wspolwlascicielami.
    Ale ja bym sie w to nie bawil, bo mozna jeszcze bardziej sie wkopac.
    Szczeggolenie, ze nie za bardzo macie papiery na to.

    Prawdopodobienstwo, ze ojca ktos skontroluje z racje tego jest prawie
    zerowe.
    Szczegolnie, ze kontrola musialaby byc za rok zakupu jesli chcieliby sie
    przyczepic. Ile lat temu go kupowaliscie?

  • 28. Data: 2013-04-16 16:50:46
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-16 16:24, witek pisze:

    > Ale ciezko oszczedzac do skarpety jak calosc emerytury czarno na bialym
    > wplywa na konto na przyklad.

    Wiesz.... sporo ludzi, zwłaszcza "starszej daty" ciągle jeszcze po
    wpłynięciu emerytury wypłaca całość w bankomacie i trzyma "w skarpecie".

    Natomiast dociekliwy US może sprawdzić ruchy na koncie syna. Jeśli auto
    kosztowało np. 60k i w okolicy czasu zakupu tyle kasy "zeszło" z konta
    syna, a nic nie zeszło z konta ojca, to raczej klient jest
    przygwożdżony. Wtedy pozostaje parcie w zaparte, że ojciec jest
    właścicielem 1% auta, bo taka była (ustna) umowa.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 29. Data: 2013-04-16 16:56:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maruda wrote:

    > Wiesz.... sporo ludzi, zwłaszcza "starszej daty" ciągle jeszcze po
    > wpłynięciu emerytury wypłaca całość w bankomacie i trzyma "w skarpecie".

    i to jest ok. I urzedowi nic do tego.
    pod warunkiem, ze tak faktycznie robisz i na wyciagach to widac a nie
    tylko probujesz kit wciskac ze tak robisz.

> [...]
    > przygwożdżony. Wtedy pozostaje parcie w zaparte, że ojciec jest
    > właścicielem 1% auta, bo taka była (ustna) umowa.

    tylko zeby sie samemu nie podlozyc deklarujac 50% darowizny teraz :)
    potem juz pojscie w zaparte jest bez sensu i lepiej po prostu siedziec
    cicho i brac co daja (w ramach kary). czyli 20%.

  • 30. Data: 2013-04-16 23:36:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2013, W wrote:

    > Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > Mam wrażenie, że komuś się wybitnie nudziło...

    Nie wiem jaki jest stan aktualny, ale ta nuda była wsparta
    premią od "podatku odzyskanego dla budżetu".
    Motywacja wiele może, motywacja z błędem (premia należna
    w momencie ściągnięcia i niezwracalna w razie przegrania
    przed sądem) może bardzo wiele, prowokować czynności
    bezprawne też (może).

    pzdr, Gotfryd