  • 21. Data: 2003-01-23 18:24:27
    Temat: Re: Pułapka fiskusa czyli legalni/nielegalni
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Latet napisał:

    >Artykul w Wyborczej, jest napisany bardzo niestarannie.
    >Moze nie tyle zawiera błędy, co po prostu miesza 2 rozne sprawy.
    >Jesli ktos przeczyta tylko początek, to bedzie myslał, że wystarczy
    >wystawic faktury paru firmom.
    >
    >Prosze jednak poczytac do konca - dalej jest wyraznie napsiane,
    >ze sa tylko 2 sposoby obejscia problemu:
    >- zatrudnianie kogos (i to do tego samego rodzaju dzialalnosci)
    >- swiadczenie uslug (tego samego rodzaju) osbom fizycznym
    > nie prowadzącym dzialalnosci gospodarczej.

    2? ha! Jest ich więcej... Np. można SPRZEDAĆ cokolwiek, jakiś towar.
    Przecież nikt wtedy nie może powiedzieć, że to DWO bo sprzedaży takowej
    nie można dokonać osobiście.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 22. Data: 2003-01-23 19:46:09
    Od: Kiciek <m...@d...pl>

    Wiadomość od Latet została zasymilowana

    [...]
> [...]
    > - swiadczenie uslug (tego samego rodzaju) osbom fizycznym
    > nie prowadzącym dzialalnosci gospodarczej.

    Ja juz nic nie rozumiem.

    W artykule w GW autorka powoluje sie na art. 5a ustawy PDOF. Artykul 5a
    pkt 6 odsyla do art. 13 pkt 8 w ktorym to stoi napisane ze chodzi o
    wykonywanie uslug na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzielo.
    (tak jak to pani z US powiedziala Budzikowi)

    Jakies zamieszanie sie publicznie zrobilo. Mam nadzieje ze MF wypowie
    sie na ten temat inaczej niz: "A biega pani rano 12 kilometrow?".
    --
    Pozdrowienia. Kiciek.
    Negocjuj tylko jak jestes pewien zysku.

  • 23. Data: 2003-01-23 19:49:12
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Kiciek" <m...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Jakies zamieszanie sie publicznie zrobilo. Mam nadzieje ze MF wypowie
    > sie na ten temat inaczej niz: "A biega pani rano 12 kilometrow?".

    "Jaskółka" (wiosny nie czyni, ale to już "coś")
    http://www.mf.gov.pl/cgi-bin/news/show_news.pl?news_
    id=838

    "Wobec tego nie zmieniły się również zasady odliczania podatku VAT u kontrahentów
    takich podatników. Kontrahenci ci nie muszą
    również płacić zaliczek na podatek dochodowy, ani składek ZUS takich podatników.
    Potwierdza to treść przepisu art. 41 ust. 2 ustawy,
    który zwalnia płatnika z obowiązku pobierania zaliczek na podatek w przypadku, gdy
    podatnik złoży oświadczenie, że wykonywane przez
    niego usługi wchodzą w zakres prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej.
    Gdyby intencją ustawodawcy było wyłączenie z
    pozarolniczej działalności gospodarczej działalności prowadzonej przez jednoosobową
    firmę na rzecz jednego podmiotu - np. na
    podstawie umowy zlecenia - wówczas odpowiedniej zmianie uległyby również
    postanowienia art. 41 ust. 2 ustawy.

    Nie można więc zgodzić się z prezentowanym poglądem, że obowiązujące od 1 stycznia
    b.r. przepisy ustawy ograniczyły możliwość
    prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej."

  • 24. Data: 2003-01-23 19:59:27
    Od: Kiciek <m...@d...pl>

    Wiadomość od Kiciek została zasymilowana

    [...]
    > Jakies zamieszanie sie publicznie zrobilo. Mam nadzieje ze MF wypowie
    > sie na ten temat inaczej niz: "A biega pani rano 12 kilometrow?".

    Moglem najpierw sprawdzic a potem pisac. Sorry za smiecenie grupy.
    Jest sprostowanie MF jezeli ktos nie czytal jeszcze:

    http://www.mf.gov.pl/prasa_o_mf/sprostowania.shtml?i
    d=201
    --
    Pozdrowienia. Kiciek.
    Wszystko jest na sprzedaz, nawet przyjazn.

  • 25. Data: 2003-01-23 20:27:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, Tristan Alder wrote:

    >+ Użytkownik Latet napisał:
    [...]
> [...]
    >+ >- swiadczenie uslug (tego samego rodzaju) osbom fizycznym
    >+ > nie prowadzącym dzialalnosci gospodarczej.

    Prawda. Na inforze (w cytowanym tu fafnaście razy opisie) dobrze
    ponad rok wisi objasnienie że umowa *inna* niż UoD i UZ również
    rozwiązuje problem; tylko agencyjna mało kiedy podchodzi
    a "nienazwaną" trudno skontruować.

    >+ Np. można SPRZEDAĆ cokolwiek, jakiś towar.

    Zgoda. To jest umowa sprzedaży (z KC) i jako taka prowadzona
    "w sposób ciągły i zorganizowany" (sprzedaż *używanych przez
    siebie* rzeczy nie wchodzi w rachubę) wyłącza działalność
    "osobistą".
    Tylko jak ty wyciągnąłeś wniosek:

    >+ Przecież nikt wtedy nie może powiedzieć, że to DWO bo sprzedaży takowej
    >+ nie można dokonać osobiście.

    ...że taka sprzedaż cokolwiek rozwiąże ??

    Jeśli ktoś prowadzi sklep, to problemu nie miał i nie ma.
    A jeśli świadczy usługi "dla firmy" - to *inna* umowa pt.
    "sprzedaż" nie rozwiązuje nic. Poczytaj moją odpowiedź do
    Lateta zaczynającą się pytaniem czy można równocześnie
    świadczyć umowę o pracę i prowadzić DG... :]

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2003-01-23 20:49:43
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Kiciek <m...@d...pl> wrote:
    > Moglem najpierw sprawdzic a potem pisac. Sorry za smiecenie grupy.
    > Jest sprostowanie MF jezeli ktos nie czytal jeszcze:
    >
    > http://www.mf.gov.pl/prasa_o_mf/sprostowania.shtml?i
    d=201

    To sobie można wydrukować i włożyć w buty,żeby cieplej było.Innego
    pożytku z tego nie widzę.

    p.o. Dyrektora Biura Prasowego Ministerstwa Finansów -a cóż to za
    persona? A jak przestanie być p.o. to co?
    Prostować to on może,ale pręt zbrojeniowy który należałoby całemu
    ministerstwu wsadzić w wiadomą część ciała-w dodatku podgrzany do koloru
    z poprzedniej epoki.Na takie potraktowanie zasługują także ci co
    wymyślają takie rebusy

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 27. Data: 2003-01-23 21:22:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, Jacek wrote:

    >+ Kiciek <m...@d...pl> wrote:
    [...]
    >+ To sobie można wydrukować i włożyć w buty,żeby cieplej było.Innego
    >+ pożytku z tego nie widzę.

    Mniemam że się o tyle mylisz, że państwem prawa to my może
    i wedle Konstytucji jesteśmy. Tylko Konstytucji się nie
    stosuje, więc prawo powielaczowe swoją moc ma[1] :]
    Podstawa: nie dopuścić do sądu ;>
    Acha: z ostatnich skojarzeń:

    >+ p.o. Dyrektora Biura Prasowego Ministerstwa Finansów -a cóż to za
    >+ persona? A jak przestanie być p.o. to co?

    ...to trzeba będzie wyciągnąć wniosek, że zmiana w ustawie była
    jak najbardziej zamierzona. A "p.o." wzorem ministra od
    likwidacji zdrow... wróć, 'kas', "przekroczył kompetencje".
    A dyrektor/minister/premier oświadczy że ubolewa, ale umowa
    społeczna mocy nie ma :[

    pzdr, Gotfryd
    [1] do dziś nie mogę wyjść z podziwu, jak TK wydedukował że
    należy nakazać stosować prawo niezgodne z Konstytucją...
    Objaśniam że nie mam interesu w "problemie parkingowym",
    sama zasada decyzji lekko szokuje :)

  • 28. Data: 2003-01-23 22:07:16
    Od: Kiciek <m...@d...pl>

    Wiadomość od Jacek została zasymilowana

    > To sobie można wydrukować i włożyć w buty,żeby cieplej było.Innego
    > pożytku z tego nie widzę.

    Jezeli strona Rzadowa Ministerstwa Finansow panstwa prawa jest
    niewiarygodna to co jest ?

    > p.o. Dyrektora Biura Prasowego Ministerstwa Finansów -a cóż to za
    > persona? A jak przestanie być p.o. to co?

    No wlasnie - co ?

> [...]
    > ministerstwu wsadzić w wiadomą część ciała-w dodatku podgrzany do koloru
    > z poprzedniej epoki.Na takie potraktowanie zasługują także ci co

    Wymyslali, wymyslaja i beda wymyslac.

    Jeszcze mam pytanie odnosnie tematu. Dyskusja sie toczy w 2 watkach, ale
    zpytam tutaj:

    Mowimy tutaj o art 5a PDOF i art 13 PDOF?

    Tam jest wspomniane o umowach zlecenie i o dzielo.
    Co jest w przypadku kiedy:

    1.Swiadcze uslugi dla firm na podstawie umowy o wspolprace. Nie
    swiadcze uslug dla ludnosci.
    2.Swiadcze uslugi dla firm nie majac zadnych umow. Nie swiadcze uslug
    dla ludnosci.

    --
    Pozdrowienia. Kiciek.
    Jak masz watpliwosci to klam.

  • 29. Data: 2003-01-23 23:16:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, Kiciek wrote:

> [...]
    >+ > pożytku z tego nie widzę.
    >+
    >+ Jezeli strona Rzadowa Ministerstwa Finansow panstwa prawa jest

    IMHO prawomocnie postanowione prawo.
    Jeśli różnicy nie widać... to mogę podesłać skan (z gazety) "papieru"
    podpisanego przez min. Łapińskiego. Papier nabrał mocy "nadaje się
    do...." dnia następnego, bo był niezgodny z prawem.
    [...]
> [...]
    >+ swiadcze uslug dla ludnosci.
    >+ 2.Swiadcze uslugi dla firm nie majac zadnych umow. Nie swiadcze uslug

    Komuś już dziś łancuszek z KC podsyłałem.
    Umowy masz *zawsze*, być może ustne. Mało tego, faktura dokumentuje
    że umowa była i ją honorowałeś.
    A klasyfikację "umowy o współpracę" też "zrobi się" (znaczy,
    w razie potrzeby - sąd zrobi) nie na podstawie tytułu ale
    (również podesłanego) art. z KC...

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2003-01-23 23:20:39
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    >Lateta zaczynającą się pytaniem czy można równocześnie
    >świadczyć umowę o pracę i prowadzić DG... :]

    Ja już nic nie rozumiem. Nie mam sklepu, świadczę usługi serwisu, a jak
    trzeba, zamawiam towar i go sprzedaję. Czynię tak zarówno firmom, jak i
    osobom fizycznym. Nie widzę INNEGO sposóbu na wykonywanie tego rodzaju
    działalności --> nie ma mowy o osobistym wykonywaniu działań.

    BTW: Akurat JA mam SC, więc też nie ma osobistego, bo na zmianę ze
    wspólnikiem działamy :-) Ale mówię ogólnie.