  • Data: 2016-04-22 11:57:18
    Temat: Re: Róznice kursowe
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Dziękuję za odpowiedź.

    > Czy Ty aby na pewno dobrze to policzyles ?

    Artykuł 28b dotyczy przypadku gdy kontrahentem jest firma wtedy jest VAT np.
    I ta firma powinna rozliczyć VAT w swoim kraju.

    Nie dotyczy to kontrahentów osób prywatnych.

    Istnieje też sporny artykuł 28k który mówi o usługach elektronicznych, że
    dla takich przypadków usługa jest wykonana w siedzibie/miejscu zamieszkania odbiorcy
    (klienta - także prywatnego) i należałoby wystawić VAT np. i zarejestrować się jako
    płatnik podatku VAT w kraju (azjatyckim) klienta i tam uiścić VAT.

    Jest to fizycznie nie możliwe i ogólnie sporna jest sama definicja usług
    elektronicznych.

    Nie ważne. Dla świętego spokoju chcę VAT zapłacić w PL dlatego traktuję
    tą transakcję jako krajową i oddam 23% VAT w PL.

    Pozostaje problem różnicy kursowej.

    Bardzo proszę o ewentualne potwierdzenie wyliczeń CEF.
    Czyli, że mam koszt 10 PLN, a nie jakiś wirtualny przychód.

    > Natomiast nabywca w swoim kraju byc moze musi obliczyc i zaplacic
    > nalezny VAT, od kwoty zakupu, czyli 123 euro.

    Dotyczy to tylko firm. od osób fizycznych/prywatnych to ty musisz odprowadzić VAT. w
    UE masz procedurę MOSS, w przypadku innych krajów trzeba by się pofatygować osobiście
    do tego kraju i tam zostać płatnikiem ;]

    Dlatego dla spokoju chcę w PL doliczyć VAT. Jak to mówią, jak więcej zapłacisz
    to głowy nie urwą ;]

    > P.S. A teraz juz wiesz, ze lepiej bylo pojsc po zasilek dla
    > bezrobotnych :-)

    Też racja.