  • Data: 2015-07-06 20:46:34
    Temat: Re: Sens amortyzacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.07.2015 o 11:06, J.F. pisze:
    > I 50 tys zarobisz w lipcu dzieki temu samochodowi ?

    Nie. 50 było przykładowe. Moje auto kosztowało 10 razy mniej :)

    > Zreszta o ile sie nie myle, to pierwszy odpis amortyzacyjny mozesz zrobi
    > juz w lipcu.

    A nie wiem, MK RP proponuje, że dopiero w sierpniu...

    > Ale ... mozesz go sprzedac 31 lipca.
    > A po co kupiles samochod ?

    Żeby dojeżdżać do klientów. Tak jak robiłem to ,,prywatnym'' autem przez
    ostatnie 15 lat.

    > Tak czy inaczej, meritum pominales, bedzie sluzyl osiagnieciu dochodu w
    > przyszlych miesiacach,

    No nie, w lipcu już też.

    > wiec przepisy pozwalaja w kolejnych miesiacach
    > wliczyc w koszty jakis ulamek ceny zakupu.
    > Podobnie jak ze wszelkimi innymi srodkami trwalymi.

    No i właśnie to jest skopane prawnie. Bo wiele biznesów wymaga
    inwestycji różnorakich i trzeba mieć nie tylko na inwestycję, ale i na
    podatek od niej, co przeczy idei KUP.