  • Data: 2015-07-06 17:50:05
    Temat: Re: Sens amortyzacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .
    On Mon, 6 Jul 2015, J.F. wrote:
    > Ale czy kupiles 50 komputerow ?
    > No dobra, rozpedzilem sie, czasem moze byc uzasadniony zakup tych 50
    > komputerow.

    > W sprawie formalnej: zakup 50 komputerów może ZAWSZE być
    > uzasadniony.
    > Ściślej, nie ma możliwości, aby US poważył zasadność zakupu 50
    > kompów.

    Nie mowie nie, jak firma zatrudnia 50 osob, to jest jak najbardziej
    uzasadniony.
    Ale wtedy firma nie zarabia 50 tys ... i tu popelnilem blad - moze
    tyle zarabiac, moze mniej, moze miec straty, nawet przed zakupem tych
    komputerow.

    > Już tłumaczę na polski ;)
    > US może się przyczepić, że ktoś bezzasadnie zaliczył 50 kompów do
    >środków trwałych (lub wyposażenia), podczas kiedy *nie są używane*
    >(lub potrzeba ich używania jest tylko pozorna), a tym samym nie
    >są prawidłowo ZALICZONE do towarów handlowych (lub materiałów
    >służących wykonywaniu usług).

    eee - jesli nie ma zamiaru ich sprzedawac, tylko zamierza je uzywac,
    to jak najbardziej moze zaliczyc.
    Zamiar moze zmienic, ale lepiej miec jakas podkladke.

    Glowy nie dam, czy nieuzywane moze sobie amortyzowac ... no bo w koncu
    sluza osiagnieciu przychodu, czy nie sluza ?

    Natomiast po glowie chodzi mi jeszcze jedno nieszczescie - kupujemy 50
    komputerow np aby swiadczyc uslugi hostingowe.
    Stoja sobie, pracuja, zarabiaja.
    Czy mozemy je tak jednym ruchem zamortyzowac, czy dla US to jest
    instalacja warta razem 50 tys, i trzeba w ratach ?
    A tu jeszcze zlosliwie te komputery to przykrecone do stojaka w
    klimatyzowanej szafie ...

    Co prawda widze, ze teraz ta jednorazowa amortyzacja jest powaznie
    rozszerzona ...

    > Przemek w swojej argumentacji stosuje chwyt erystyczny, bo nie
    >podejrzewam, żeby nie wiedział, że nawet w KPiR robi się remanent,
    >więc w tym momencie NIEUŻYWANE 50 komputerów wyleci z kosztów
    >(no dobra, 45, 5 sztuk pewnie da się obronić jako "zasadne",
    >byleby rozpakowane były)

    Remanent sie zasadniczo robi raz na rok, a komputerow nie ma co
    trzymac dlugo, wartosci nie nabieraja.
    No chyba ze ... nabil koszta w listopadzie, a w grudniu sie nie
    sprzedaly ... ale to i tak nie radze ... chyba, ze ceny tak spadly, ze
    lepiej sprzedac jako uzywane i odliczyc od razu naprawde poniesione
    straty :-)

    J.