  • Data: 2020-05-02 21:05:19
    Temat: Re: Skala podatkowa - dlaczego mi się nie zgadza?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-05-02 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    > Nie pamietam wczesniejszych komplikacji.
    > Raczej było upraszczanie bo ulgi odpadały. Patrz ulga na internet. ;-/
    > Jakie były utrudnienia wczesniej wprowadzane?

    Dla mnie na przykład utrudnieniem jest, że odlicza się składki wpłacane
    na ubezpieczenie zdrowotne, ale nie tyle ile się wpłaciło tylko tyle ile
    maksymalnie można odliczyć. Ile wpłaciłem wiem, jakie są maksima zawsze
    muszę szukać.

    Otworzyłem PIT-36 za rok 2015 (bo chodzi o wcześniejsze komplikacje).
    W moim pojęciu każda rzecz wymagająca sprawdzenia w ustawie to skutek
    jakiejś komplikacji.

    Na przykład:
    Wybór sposobu opodatkowania:
    - w sposób przewidziany w art 29 ust 4.

    Informacje dodatkowe:
    - był obowiązany do sporządzenia dokumentacji, o której mowa w art. 25a
    ust 1
    - korzysta w roku podatkowym wykazanym w poz 5 ze zwolnienia na
    podstawie art. 44 ust 7a
    - korzystał w jednym z pięciu lat poprzedzających rok wykazany w poz 5
    ze zwolnienia na podstawie art. 44 ust 7a ustawy i w roku podatkowym
    wykazanym z poz 5 dokonuje doliczenia na podstawie art 44 ust 7f

    Dochody. ze stosunku pracy..
    W poz 48 należy wykazać przychodzy do których w poz 49 podatnik stosuje
    50% koszty uzyskania przychodów na podstawie art 22 ust 9 pkt 3 ustawy.

    Przy prawach autorskich podobne rozbicie, na jakieś inne i te od których
    koszty 50%, ale tu odwołanie do art 22 ust 9 pkt 1-3. Widzę, że akurat
    tu stosowałem te 50%. Skąd wiedziałem??

    W odliczeniach od dochodu rzuca mi się w oczy:
    Dodatkowa obniżka na podstawie rozporządzenia RM z dnia 24 stycznia 1995
    (z późniejszymi zmianami) - zgodnie z art 5 ust 2 ustawy z 21.11.96 (z
    późniejszymi zmianami

    Itd.
    A jestem dopiero na stronie 3 (i nie wiem czy na wszystko zwróciłem
    uwagę), a całe moje zeznanie miało 11 stron.

    Nie chce mi się szukać kiedy dokładnie która komplikacja się pojawiała,
    ale na przykład w PIT-37 z 2004 nie widzę rozbijania ani wynagrodzenia,
    ani praw autorskich na dwie podgrupy.
    Czyli gdzieś po drodze się skomplikowało.
    P.G.