    From: "Iwona" <i...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spis Powszechny - jakie kary?
    Date: Fri, 10 May 2002 11:56:33 +0200

    Użytkownik "HANIA" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:abflku$saq$1@news.tpi.pl...
    > Może ktoś z Was odpowie mi co grozi za odmowę wzięcia udziału w spisie.
    > Moim zdaniem ten spis to draństwo, tyle różnych czasem osobistych
    > odpowiedzi, chyba za dużo od nas wymagają.
    > Polska jest krajem wolnym, czy też nie?
    > Przecież wszystkie nasze podstawowe dane są w różnych urzędach (US. ZUS,
    > Gmina, GUS) wystarczy tylko je zebrać.
    > Pozdrawiam. Hania.
    >
    > Generalną naturą spisów jest okresowa konieczność porównania
    rzeczywistosci z zapisami wynikajacymi z codziennych dokumentów (dotyczy to
    takze znanych nam remanentów w firmach). Stad aby taki spis miał sens musi
    byc powszechny a nie wyrywkowy.
    Inna sprawą jest wiarygodnosc rachmistrzów, bezpieczeństwo tajnosci podanych
    informacji itd.
    Dane ze spisów ludności wykorzystywane są potem w statystyce i w założeniach
    makro- i mikrogospodarczych.
    Znowu innym problemem jest jakosć opracowań itd.
    Wiem ze brzmi to jak trucie, ale taki jest sens tych spisów. Iwona