  • 21. Data: 2014-11-08 20:46:47
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu a podatek VAT.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Nov 2014, dddddddd wrote:

    > to teraz zakładamy że kupiłeś samochód za 50.000 na umowę k-s.
    > Nie odliczyłeś waty.
    > Sprzedajesz go w 2014 za 40.000zł. naliczyć musisz 23% czyli państwo
    > bierze 7480zł waty, dla ciebie zostaje 32520zł.
    > Kupuje go Kowalski, po pół roku sprzedaje za 30.000zł,
    > państwo kasuje od tego 2%, od kowalskiego kupuje firma i sprzedaje za 20.000zł.
    > Płaci 3740zł waty. Biorąc pod uwagę najmniej
    > korzystny wariant co druga sprzedaż auta opodatkowana jest dodatkowo 23%.
    > Zgadza się czy coś pokręciłem?

    Nic nie pokręciłeś.
    VAT należy się, kiedy od VATowca kupuje ktoś, kto VATu nie płaci,
    czyli albo ktoś kto pod VAT nie podlega, albo korzysta ze zwolnienia.
    Wcale nie musi być samochód.
    "VAT płacą ci którzy VATu nie rozliczają"!

    > Można tak kilkukrotnie pobierać watę?

    Ależ tak.
    W przypadku ogólnym są mechanizmy pozwalające ominąć "pełne"
    naliczanie VAT, hasło "VAT marża". Pic w tym, że nie zawsze.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2014-11-08 20:59:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Nov 2014, cef wrote:

    > Tak - masz doliczyć.

    Podejrzewam, że poprzednik pisząc k-s nijak nie jarzy, że "zakup
    na fakturę" jest taką samą umową :>, ale przyczepienie się popieram ;)
    (znaczy z zastrzeżenia o "umowie k-s" nijak nie wynika sprzedaż
    o charakterze osobistym, nie podlegająca VAT).

    > Kiedyś zależałoby to jeszcze od tego czy towar
    > używany (w sensie w firmie) ale to już pozmieniali.

    :O, faktycznie, tylko dla "wykorzystywanych wyłącznie przy
    działalności zwolnionej"!

    > Poza tym gdybyś chciał to sprzedawać jako zwolnione,
    > to problemy, które generuje taka sprzedaż, nie są warte tej niższej ceny.

    Kiedyś ich nie było, bo sprzedaż "używanych przez podatnika"
    ST i wyposażenia nie wliczała się w proporcję, AFAIR.
    Jak szukałem art.43 (ten od zwolnień ;)) to gdzieś mi mignęło, że
    dla gruntów nadal tak jest.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2014-11-08 21:15:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Nov 2014, Liwiusz wrote:

> [...]
    [...]
    > Przeczytaj ustawę o tym PTU, to obędziesz się z terminem VAT

    Poza odesłaniami do "prawdziwego VAT", czyli VAT-UE, nie bardzo.
    Określenie "VAT" nie jest w ustawie używane - i skądinąd słusznie.

    To mniej więcej tak, jak "podróbka" markowego towaru, za sfałszowanie
    nalepki można iśc siedzieć ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2014-11-09 09:40:05
    Od: dddddddd <f...@e...com>

> [...]
    > (znaczy z zastrzeżenia o "umowie k-s" nijak nie wynika sprzedaż
    > o charakterze osobistym, nie podlegająca VAT).

    ja prosty człowiek jestem. DG prowadzę nie po to by zostać specjalistą
    od podatków. Nigdy się nie spotkałem z umową k-s na której byłby zawarty
    podatek vat, dlatego uogólniłem

    Łukasz

  • 25. Data: 2014-11-09 09:42:43
    Od: dddddddd <f...@e...com>

> [...]
    > Wcale nie musi być samochód.
    > "VAT płacą ci którzy VATu nie rozliczają"!

    tak? to spróbuj sprzedać auto warte 40.000zł za 40.000+23%...
    jak by nie patrzeć realnie vat płaci vatowiec...

    Łukasz

  • 26. Data: 2014-11-09 10:17:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-09 09:40, dddddddd pisze:

    > ja prosty człowiek jestem. DG prowadzę nie po to by zostać specjalistą
    > od podatków. Nigdy się nie spotkałem z umową k-s na której byłby zawarty
    > podatek vat, dlatego uogólniłem

    To w jaki sposób kupowałeś w sytuacji, kiedy podatek VAT był? Kradłeś,
    czy co? ;)

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2014-11-09 10:17:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-09 09:42, dddddddd pisze:

    > tak? to spróbuj sprzedać auto warte 40.000zł za 40.000+23%...

    A czemu? Sprzedasz za 40 000 PLN z VAT.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2014-11-09 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A czemu? Sprzedasz za 40 000 PLN z VAT.

    Liwiuszu, naprawde trzeba to tłumaczyc?
    Skoro sprzeda za 40 z VAt, to VAt bedzie musiał odprowadzic.
    Wiec realnie w jego kieszeni zostanie duzo mniej, prawda?
    Zakładając, że samochód kupił "bez VAT" - takie rozwiazanie wydaje się być
    niesprawiedliwie niekorzystne dla sprzedającego...

  • 29. Data: 2014-11-09 12:11:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-09 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Liwiuszu, naprawde trzeba to tłumaczyc?

    No, skoro ktoś uważa, że będąc płatnikiem VAT może sprzedać samochód
    wart 40 000PLN za 49 200 PLN, to widać takie elementarne rzeczy trzeba
    tłumaczyć.

> [...]
    > Zakładając, że samochód kupił "bez VAT" - takie rozwiazanie wydaje się być
    > niesprawiedliwie niekorzystne dla sprzedającego...

    Nikt mu bez VAT nie kazał kupować.

    Co do sprawiedliwości - nie można zostawiać takich dziur w systemie.
    Jeśli uznamy, że sprzedawca który kupił bez VAT może sprzedać bez VAT,
    to może od razu zlikwidujmy ten podatek, bo się by wówczas okazało, że
    wszystkie sklepy magicznie kupują od nie-VATowców.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2014-11-09 14:41:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-08 o 20:59, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Kiedyś ich nie było, bo sprzedaż "używanych przez podatnika"
    > ST i wyposażenia nie wliczała się w proporcję,

    Tak, to prawda, ale odniosłem wrażenie
    (uzasadnione), że pyta zwykły przedsiębiorca VATowiec,
    który nagle widzi, że jego okazyjny zakup towaru podrożał o 23% :-)