    From: VoyteG <V...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Termin dla US
    Date: Wed, 13 May 2009 05:14:23 -0700 (PDT)

    On 13 Maj, 13:55, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    > Dnia 13-05-2009 o 13:24:06 VoyteG <V...@h...com> napisał(a):

    > Wiążącą interpretację mają wydawać "niezwłocznie, nie później niż w terminie 3
    miesięcy".
    > Moje kilka (albo i kilkanaście, nie chce mi się liczyć) interpretacji
    > zostało wydanych (werble) równiutko 3 miesiące po złożeniu wniosku.

    Zastanawiam się nad Art 139 § 1
    "Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania
    dowodowego
    powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu
    miesiąca,
    a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2
    miesięcy od
    dnia wszczęcia postępowania, chyba że przepisy niniejszej ustawy
    stanowią inaczej."

    - czyli po 2 miesiącach max... jeśli wydali Ci, po 3 miesiącach, to
    pytanie czy takie były wiążace.

    lub Art. 139 § 2
    "Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być
    rozpatrzone na
    podstawie dowodów przedstawianych przez stronę łącznie z żądaniem
    wszczęcia
    postępowania lub na podstawie faktów powszechnie znanych i dowodów
    znanych z urzędu organowi prowadzącemu postępowanie."

    Do takich należy wyrażenie "czynnego żalu" i naliczenie ewentualnej
    kary. Czy zatem, jeśli US nie naliczy od razu kary, to potem nie ma
    już prawa?