    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa zlecenie/dzieło a DG
    Date: Mon, 19 Feb 2007 16:46:44 -0600

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Hm... USA?

    Niestety nie.
    Równie dobrze mogłeś napisać Polska.

    A o Social Security tax nie słyszałeś, a o 401K też nie?
    SS tax jest obowiązkowy, w 401K plan to z pracodawcą uzgadniasz ile on
    dołozy ze swojej własnej kieszeni, np drugie tyle. Możesz odkładać, a
    pracodawca do tego dokłada swoją cześć.
    Z reszty jak najbardziej możesz sobie na III filar odłożyć, czyli
    zainwestować.

    > Podobnoż technologia "na 4 mniej więcej równe części" była tam dość
    > rozpowszechniona raz czasu, ostatnio nie potknąłem się o jakiś
    > komentarz ale pewnie dalej jest podobnie :)
    > Dla jasności:
    > 1/4 na podatek
    > 1/4 na oszczędności "na starość"
    > 1/4 na spłatę kredytów (!) - mi to niekoniecznie logicznie wygląda,
    > ale tak to przedstawiano
    > 1/4 "na przejedzenie"

    o kurde mieszkanie wyszło ci za darmo. Dorzuć jeszcze jedną 1/4 na
    mieszkanie. A raczej 1/3, bo tak to w praktyce wygląda.