  • 81. Data: 2009-02-18 19:36:55
    Temat: Re: Wypłata z DG na prywatny
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    p47 wrote:

    > No więc, mądralo, ty podaj przepis, że wolno robic takie dowolne
    > przelewy. A jak nie potrafisz to przyznaj, ze trolujesz!
    >
    > ;-))

    Widzę, że zaczynasz się wycofywać.
    Styl jeszcze nie najlepszy, ale widać postęp.

  • 82. Data: 2009-02-18 19:38:14
    Temat: Re: Wyp3ata z DG na prywatny
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    > Użytkownik "p47" <p...@b...wp.pl> napisał w wiadomości

    > No bo na to sa wyrazne przepisy
    > W okolicach art 22 updof (i nie tylko)
    >
    > Nie zmieniaj tematu. Mowa tu o pieniadzach, nie o samochodzie.

    To ty zmieniasz temat,- własnie przeciez wykazałem, ze twój jedyny argument
    tj " to moje" ma jednak ograniczenia...

    EOT

    p47

  • 83. Data: 2009-02-18 19:47:48
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-02-2009 o 20:31:13 p47 <p...@b...wp.pl> napisał(a):

    > Tak, stawiano mi taki zarzut i musiałem wykazywac, ze srodki, jakie
    > przelałem nie były przeznaczone na DG.

    No to konkretnie - KPiR/ryczałt czy KH?
    Który przepis złamałeś robiąc przelew?
    Na który przepis się powołali?

    Co to znaczy "wykazać że środki nie były na DG" ?
    Czy jeśli przeleję sobie kasę na bułki a za godzinę
    się okaże że mam transakcję życia i potrzbeuję
    ich użyć na zakup firmowy to nie mogę?

    A może panowie z UKS darli sobie łacha
    po wyjściu od Ciebie, żew znalexli bojaxliwego
    frajera co trzęsie portami jak się mocniejszego
    tembru użyje?

    Jak się sprawa skończyła? Może wkleisz skan
    protokołu pokontrolnego?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 84. Data: 2009-02-18 19:52:09
    Temat: Re: Wyp?ata z DG na prywatny
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-02-2009 o 19:20:25 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "p47" <p...@b...wp.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Nie ma czegos takiego. Jest tylko osoba fizyczna. Nie ma innego tworu -
    > bedacego "firma tej osoby".

    Ja podejrzewam że kolega pisze o znajomym znajomego który był na KH.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 85. Data: 2009-02-18 19:56:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    p47 wrote:
    > A podaj choć jeden powód, dla którego miałbym zawracac sobie głowe taką
    > dodatkową pracą??;-))

    Jeśli jesteś doradcą, to chętnie Ci zapłacę za uzasadnienie Twojej tezy
    na piśmie. Podaj tylko swoją cenę i zapewne odbędzie się to na zasadzie
    "mówisz i masz" (zgłoszę się na priv).

    Jednak IMHO akurat w tym temacie to nie bardzo wiesz o czym mówisz.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 86. Data: 2009-02-18 20:03:07
    Temat: Odp: Wypłata z DG na prywatny
    Od: "emka" <e...@o...eu>

    "p47" <p...@b...wp.pl> napisał

    > No cóż, czy miałes kontrolę UKS który zaakceptował taka Twoja praktykę?

    Nie, ponieważ ja akurat nie prowadzę DG, tylko spółkę z o.o. Co nie zmienia faktu, że
    wiem, na jakiej zasadzie to funkcjonuje, bo od lat współpracuję z wieloma DG w dość
    szerokim zakresie.

    > Tak, stawiano mi taki zarzut i musiałem wykazywac, ze srodki, jakie
    > przelałem nie były przeznaczone na DG.

    Na jaki konkretny przepis się powoływano?
    Bo kontroler ma obowiązek przedstawić Ci podstawę prawną swoich zarzutów. Jeśli tego
    nie zrobi, to sygnał, że coś jest nie w porządku. Kontrolerzy to też tylko ludzie, a
    nie maszyny. Nie zawsze mają rację.

    > Moi polemisci nie rozumieją rzeczy podstawowej,- oczywiscie w omawianym w
    > tym watku przypadku osoba fizyczna jest takze włascicielem majątku swojej
    > firmy.

    Tak, i w przypadku DG nie ma rozdziału między osobą fizyczną a firmą i na tym zasadza
    się cały "problem".

    > Ale granica w rozumieniu organów skarbowych przebiega w inny sposób,-
    > rozróznia się bowiem składniki majątku PRZEZNACZONE do prowadzenia DG od
    > majatku prywatnego mimo, ze obie te podgrupy należą do tej samej osoby.

    Nie wiem, co masz na myśli pisząc "składniki majątku", ale na pewno nie ma
    rozróżnienia między zasobami finansowymi firmy a jej właściciela, bo to jest jeden
    podmiot, jeśli tak to mogę wyrazić.

    > Takie rozróżnienie jest jednoznacznie widoczne w przypadku prowadzenia
    > pełnej księgowosci

    W jakim sensie i w jaki sposób?
    Czy jeśli przelewasz środki pieniężne z konta firmowego na prywatne, to musisz je w
    jakiś sposób opodatkować, uzasadnić, czym jest ów przelew, rozliczyć się potem z
    firmą (czyli z samym sobą? ;-). Bo przyznam, że chyba Cię nie rozumiem.
    A może Ty nie prowadzisz tradycyjnej, indywidualnej DG tylko inną formę działalności?
    A co do obowiązku posiadania konta firmowego to proszę:
    http://msp.money.pl/wiadomosci/pozyskiwanie_kapitalu
    /artykul/banki;zarabiaja;na;niewiedzy;firm,199,0,207
    559.html

    > najwidoczniej moi oponenci tego nie robią i z racji małego rozmiaru swoich
    interesów;-) przywykli traktowac to nierozłącznie.

    I traktują to jak najbardziej prawidłowo.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 87. Data: 2009-02-18 20:04:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    p47 wrote:

> [...]
    > pełnej księgowosci,- najwidoczniej moi oponenci tego nie robią i z
    > racji małego rozmiaru swoich interesów;-) przywykli traktowac to

    A jaka tu rożnica?
    Że zrobie przelew z odpowiednim tytulem:
    zaliczka na potrzeby właściciela?
    I czym się to różni dalej?
    Oj, p47 po co tak brnąć?

  • 88. Data: 2009-02-18 20:09:03
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    (...)

    > Jak się sprawa skończyła?

    Była wątkiem pobocznym mojego sporu z US, a potem IS dot. innych zarzutów ,
    a potem (znów jako wątek poboczny) podnoszony przez IS w rozprawach przed
    WSA i NSA, bo IS (z gównego powodu) odwoływała sie. Prowadziłem pełne KH,
    co do meritum sprawy nie ma znaczenia.

    >Może wkleisz skan
    > protokołu pokontrolnego?

    Od dawna masz te objawy??;-))

    p47

  • 89. Data: 2009-02-18 20:33:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-18, p47 <p...@b...wp.pl> wrote:

    [...]

    > Bo?

    No bo skoro odsetki na koncie osobistym zaliczasz do DG, to na pewno
    jakimś dziwnym sposobem zaliczysz tam też darowizny. W końcu mam DG,
    to jest to mój przychód. :>

    > A czy "przypadkiem" te, cyt. :"rachunki bankowe utrzymywane w związku z
    > wykonywaną działalnością" nie są po to własnie, aby przechowywac na nich
    > środki finansowe otrzymane, cyt. " w związku z wykonywaną działalnością",

    No to trzymam. A jak ich nie potrzebuję, cyt. "w związku z wykonywaną
    działalnością" to przelewam sobie na osobiste. A jak znowu będę
    potrzebować je na "cele związanie z działalnością", to przelewam znowu
    na konto z DG. Co ja duch święty jestem, żeby wiedzieć które i ile
    pieniędzy będę potrzebował "na cele związane z działalnością"? :)
    A zresztą sam pisałeś, że z osobistego można przelać na DG bez
    problemu, więc o co kaman? :D

    Kiedy mam zdecydować że dane pieniądze potrzebuję, czy też nie
    potrzebuję ich w DG? Przy rozliczeniu rocznym? :D

    > jesli nie (jak to z uporem twierdzicie, nie podając zresztą na poparcie tego
    > twierdzenia żadnego przepisu, mimo, ze tego uporczywie ode mnie żądacie) to
    > po co one w ogóle są i dlaczego ustawodawca o nich nie tylko pisał, ale, co
    > wazniejsze, wyraźnie je wyróżnia i odróżnia od rachunku prywatnego
    > właściciela ? (a ponoc to wszystko jedno;-))

    USTAWODAWCA wyróżnia? Gdzie? Pokaż! Ustawodawca określa, że masz owo
    konto mieć i że masz określić *które* konto (cyferki) chcesz związać
    z prowadzoną DG. To że jest to konto nazwane "firmowe" wynika wyłacznie
    z regulacji *banku* zwanych dla niepoznaki regulaminem konta.

    Na tej samej zasadzie opierają się:
    - gazownie (inne taryfy dla przedsiębiorstw)
    - elektrownie (inne taryfy dla przedsiębiorstw)
    - dostawcy internetu (różne cenniki dostępu do internetu za to samo
    lub prawie to samo).

    Dlaczego to robią? Bo im wolno.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 90. Data: 2009-02-18 20:46:58
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> [...]
    > "mówisz i masz" (zgłoszę się na priv).
    >
    > Jednak IMHO akurat w tym temacie to nie bardzo wiesz o czym mówisz.

    Nie jestem doradcą i tylko najwidoczniej zły duch podszepnał mi, aby
    podzielic się moim doswiadczeniem w tej sprawie. Zauważe jednak, ze
    udzielajacy sie na tej grupie profesjonalni doradcy podatkowi, tutaj
    Liwiusz, a w innym wątku Gotfryd Smolik formułowali opinie co najmniej nie
    podzielajacego twojego poglądu, ze takie zonglowanie pieniędzmi jest
    zupełnie jasne i dowolne .
    Dodam, ze stanowisko, jakie tu przedstawiłem , prezentował US (wprawdzie
    przed prawie 10 latymi jako watek poboczny), a potem IS i to w rozprawach
    przed NSA, a potem, (w wyniku swojego uporu;-) ponownie, gdy juz powstał WSA
    i znów NSA. O ile pamietam podstawą zarzutu uszczuplenia podatkowego było
    przelewanie środków z rachunku firmowego na prywatne, a więc unikanie
    opodatkowania odsetek i wspierało się to na własnie przywoływanym wczesniej
    już art. 14. updof, który w 5) mówi, ze "zaliczamy do przychodów
    (....)odsetki od środków na rachunkach bankowych utrzymywanych w związku z
    wykonywaną działalnością"

    Skoro firma ma rachunek bankowy to po to własnie, aby przechowywac na nim
    środki finansowe otrzymane, cyt. " w związku z wykonywaną działalnością",
    (choc oczywiście sa one własnościa właściciela i on jest ich dysponentem,
    ale nie w nieograniczonym zakresie) i konsekwencje tego opisywany paragraf
    opisuje.
    Gdyby było wszystko jedno gdzie trzyma się srodki związane z DG to nie
    wystepowałoby jakiekolwiek rozgraniczenie pomiedzy kontami firmowymi i
    prywatnymi (poza tym ich cele sa zasadniczo różne!) i m.in. dlatego autor
    tego watku miał w tej sprawie wątpliwości i go stworzył!
    W realnym swiecie ustawodawca o rachunkach firmowych nie tylko w ustawie
    pisał, ale, co
    wazniejsze, wyraźnie je wyróżnił i ODRÓŻNIŁ od rachunku prywatnego
    właściciela i najwyraźniej nie uważa, ze to wszystko jedno! Równiez
    rospatrujacy te sprawe sąd odrzucił w/w zarzuty nie dlatego, ze uznał je za
    sprzeczne z przepisami i nieodpowiadające stanowi prawnemu, ale dlatego, ze
    wykazałem, iz przelewy dotyczyły kwot juz "poza" bieżąca działalnością tj.
    albo zysku, albo wycofania nadmiarowych środków własnych wczesniej
    wpłaconych przeze mnie i aktualnie nie zwiazanymi z dzialaniami firmy,
    poniekąd "bezrobotnych" na koncie.
    Dyskusja stała się juz dawno jałowa, niechaj kazdy z niej wyciągnie wnioski
    jakie uzna za słuszne, mnie nie zalezy na udawadnianiu swoich racji, co
    miałem do powiedzenia powiedziałem,

    p47