  • 41. Data: 2009-02-18 14:53:06
    Temat: Re: Wypłata z DG na prywatny
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > Takie zachowania należy ścigać!
    > Trzymanie pieniędzy na koncie 0% też! ;]
    idąc tropem myśli kolegi p47 jeśli w Polsce jakikolwiek bank oferuje
    wyższe oprocentowanie środków na rachunku firmowym niż na naszym
    rachunku firmowym to świadomie z premedytacją narażamy niezwykle biedny
    skarb państwa co najmniej na uszczuplenie niewątpliwie należnych
    dochodów z tytułu podatku dochodowego... ;-)

    Ale nie zatrzymujmy się - w ten sam karygodny sposób postępujemy kupując
    jakiekolwiek dobro (towar lub usługę) na cele prowadzonej działalności
    gospodarczej jeśli to samo dobro można gdziekolwiek kupić taniej, np.
    tankujemy paliwo do samochodu na przydrożnej stacji, ale okazuje się, że
    na innej stacji, którą mijamy po drodze paliwo jest tańsze o 1 grosz
    to powinniśmy niezwłocznie udać się do urzędu skarbowego i poprosić o
    wymierzenie sprawiedliwego domiaru... ;-)

    PS Sorry, nie mogłem się powstrzymać.

  • 42. Data: 2009-02-18 14:56:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-02-2009 o 15:53:06 Radek Wroclawski <r...@n...pl> napisał(a):

    > PS Sorry, nie mogłem się powstrzymać.

    Wymyśl największą głupotę a oni ją wprowadzą,
    lepiej takich pomysłów nie wysuwać na forum publicznym :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 43. Data: 2009-02-18 15:30:36
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    > Użytkownik "p47" <p...@b...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Pieniadz jest dosc plynnym aktywem i nie obowiazuja go procedury
    > obowiazujace srodki trwale :)
    > A ji wyplace sobie te kase "w okienku" i zechce owe "firmowe" pieniadze
    > trzymac nad lozkiem w skarpecie, to co - wg Ciebie podlegam
    > odpowiedzialnosci za uszczuplenie budzetu w postaci braku podatku od
    > odsetek?

    Nie , to bedzie tylko niegospodarność. To niekaralne w tym przypadku (choc
    wcale nie zawsze).
    Jak równiez nie ma to nic wspólnego z omawianym przypadkiem.

    Inna kwestia do rozważenia,- czy zgodne z przepisami bedzie wykorzystanie
    środków i majatku firmy do wykonania usługi dla właściciela,- osoby
    prywatnej i czy nic w związku z tym skarbowi nie powinien on jednak
    zapłacic?
    Zgodnie z logiką prezentowaną tu przez moich oponentów najwazniejsze , ze
    właściciel firmy i odbiorca usług to ta sama osoba fizyczna;-)

    p47

  • 44. Data: 2009-02-18 15:31:11
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powinniśmy niezwłocznie udać się do urzędu skarbowego i poprosić o
    > wymierzenie sprawiedliwego domiaru... ;-)

    A szkoda, bo głupstwa piszesz;-))

    p47

  • 45. Data: 2009-02-18 15:39:05
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pieniądze nie są oznaczone co do tożsamości (czy jak to się zwie)

    Z mojej strony EOT, - nie mam żadnego interesu, aby Was dalej przekonywać i
    do tego zajmowac sobie czas wyszukiwaniem orzecznictwa w tej sprawie.
    Uwazacie, ze macie rację, ze do niej zdołacie przekonać US, - Wasza sprawa i
    pieniądze, życzę ponownie i szczerze powodzenia. Ja tylko uznałem za
    stosowne poinformowac o znanych mi interpretacjach takich przypadków,
    równiez Liwiusz OIDW zyjacy z poradnictwa prawnego potwierdził, ze takie
    praktyki są niebezpieczne.
    Ale oczywiscie możecie robic to, co uważacie za słuszne,- chcącemu nie
    dzieje się krzywda;-))
    Co do przepisów,- naiwnością jest uważać, że wszystko musi byc bezwzględnie
    i bezpośrednio opisane,- podałem przykład przepisu z którego wyciągnięto
    daleko idace wnioski, żadną miarą i w najmniejszym stopniu tam nie
    opisywane.

    p47

  • 46. Data: 2009-02-18 15:40:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    p47 wrote:
> [...]
    > Zgodnie z logiką prezentowaną tu przez moich oponentów najwazniejsze ,
    > ze właściciel firmy i odbiorca usług to ta sama osoba fizyczna;-)

    W swoim rozumowaniu popeniasz błąd logiczny polegający na tym, że
    próbujesz roszerzać dziedzinę przepisów regulujące zupełnie konkretną
    kwestię.

    Nieodpłatne świadczenie, o którym zapewne piszesz, nie ma nic wspólnego
    z dysponowaniem pieniędzmi z rachunku firmowego OFPDG.

    W związku z tym wywodzenie z przepisów VAT, dotyczących niedopłatnego
    świadczenia, jakichkolwiek wniosków dotyczących przelewów z rachunku
    firmowego jest pozbawione jakiegokolwiek sensu.

    Akapitu o niegospodarności nie będę nawet komentował.

    Piotrek

  • 47. Data: 2009-02-18 15:42:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-02-2009 o 16:30:36 p47 <p...@b...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > Zgodnie z logiką prezentowaną tu przez moich oponentów najwazniejsze , ze
    > właściciel firmy i odbiorca usług to ta sama osoba fizyczna;-)

    Odwróćmy sytyuację. Chcesz dofinansować DG z pieniędzy z etatu.
    Możesz? Tak.
    Pytanie - w którym momencie masz przelać te pieniądze z konta prywatnego
    za konto firmowe żeby nie zostać przestępcą skarbowym?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 48. Data: 2009-02-18 15:45:21
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-02-2009 o 16:39:05 p47 <p...@b...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > Uwazacie, ze macie rację, ze do niej zdołacie przekonać US, - Wasza sprawa i
    > pieniądze, życzę ponownie i szczerze powodzenia.

    Dzięki i na razie

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 49. Data: 2009-02-18 15:47:09
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    > Pieniądze nie są oznaczone co do tożsamości (czy jak to się zwie)

    Czyzby zatem kasjer w firmie mógł przechowywac firmowe wpłaty na swoim
    własnym koncie, bo "pieniądze nie są oznaczone co do tożsamości";-))

    p47

  • 50. Data: 2009-02-18 15:49:28
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

> [...]
    > świadczenia, jakichkolwiek wniosków dotyczących przelewów z rachunku
    > firmowego jest pozbawione jakiegokolwiek sensu.

    Czyzby zatem wg Ciebie DG nie bedaca płatnikiem VAT-u mogła całkowicie
    nieodpłatnie wykonywac usługi na rzecz swojego właściciela??

    p47