    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - najwieksi zlodzieje - refleksja
    Date: Wed, 27 Mar 2013 11:40:17 -0500

    hiki wiosna pierdle jak zimmmno wrote:

    > 600 000 to 30 lat po 20 tysiecy, miesiecznie wiec 20/12 ok 1600 zł. Ale
    > pracujemy dłużej niż 30 lat. Do 67 roku zaczynajac w 27 roku zycia to 40
    > lat. Duzo osob zaczyna wczesniej. 50 lat pracy miesiac w miesiac
    > odkladajac to co zabiera ZUS (wystarczy 1000). mozna miec 600 tys na
    > emeryture (1 nie 150 tys). Odkladajac po 500 mozna miec 300 tysiecy ( a
    > nie jak teraz 75 tys).

    Ale nie wszyscy tyle pracują.

    Część pracuje krócej bo ma przywileje, część ląduje na rencie wczesniej
    lub pozniej. Część jest niepełnosprawnych, ktorzy nigdy nie będą pracować.
    Po za tym nie wiem czy uwzględniłeś w kwocie wpłacanej do ZUS tylko
    emerytalne i rentowe czy również chorobowe.
    Więc ewentualnie dolicz wszystkie zwolnienia, zasiłki itp itd.

    No i pensje urzędników też dolicz.

    > Czy mam gdzies blad w liczbach lub rozumowaniu, ktore doprowadzilo mnie
    > do tego, ze trace 3/4 tego co wplacam?

    Błąd w rozumowaniu polega na tym, że to jest (tak jak UE) wspólny worek,
    do którego jedni dokładają więcej niż wyciągają, a inni wyciągają więcej
    niż dokładają. Ale właśnie na tym to polega.

    Czy to jest 3/4 to nie wiem. Raczej nie sądzę, że aż tak dużo. Ale ten
    kto pracuje 40 lat na pewno dokłada dużo więcej niż wyciągnie. Taka
    uroda systemu.
    Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Jak będziesz miał
    niepełnosprawne dziecko lub ulegniesz wypadkowi przy pracy to na pewno
    twój punkt widzenia bedzie inny niż gdy jesteś młody i zdrowy.