  • 11. Data: 2008-09-04 18:25:11
    Temat: Re: Zakup i NiP
    Od: "Czaki" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał

    > A po co Ci ta faktura?
    > Może sprzedawca może wystawić imienny paragon.

    sprzęt dość drogi, gwarancja 3 lata, a z doświadczenia paragony blakną
    (chyba dobrze napisałem) albo giną.

  • 12. Data: 2008-09-04 18:44:59
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

    > Chcę fakturę.....muszę podać obowiązkowo (wg sprzedawcy) NIP. Po co? Jest
    > jakaś podstawa? Kupuję jako osoba fizyczna.
    >
    > Ktoś się wypowie?

    U mnie w firmie istnieje dokładanie ta sama zasada.
    Chcesz fakturę podaj NIP, jeśli nie podasz dostaniesz paragon (czyli wydruk
    z programu do fakturaowania, na kartce A4).
    A dlaczego tak się dzieje.... a to dlatego, że nie mamy kasy fiskalnej.
    Obrót na paragonach mamy poniżej 40tyś zł.
    99% sprzedaży to faktury.
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 13. Data: 2008-09-04 18:53:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Czaki" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał

    > sprzęt dość drogi, gwarancja 3 lata, a z doświadczenia paragony blakną
    > (chyba dobrze napisałem) albo giną.

    Nie każdy paragon musi być z kasy fiskalnej.
    Może być i paragon z tymi sami danymi co na fakturze, wydrukowany na zwykłym
    papierze, podobnie jak może być faktura wypluta na papierze termoczułym.

  • 14. Data: 2008-09-04 19:34:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Czaki wrote:
> [...]
    >
    > Chcę fakturę.....muszę podać obowiązkowo (wg sprzedawcy) NIP. Po co?
    > Jest jakaś podstawa? Kupuję jako osoba fizyczna.

    jako osoba fizyczna nie musisz

  • 15. Data: 2008-09-04 19:34:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Czaki" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bo Ci nie wystawi.
    > Może jego program tego wymaga dla faktur.

    dobry dowcip.

  • 16. Data: 2008-09-04 19:34:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Czaki" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale jego interesuje.
    > Nikt nie będzie się wysilał, żeby jakiemuś uparciuchowi dobrze zrobić.
    > Chcesz fakturę - podaj NIP i nie masz problemu.

    Czy ty masz jakiś zły dzien dzisiaj?

  • 17. Data: 2008-09-04 19:37:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > termoczułym.

    >Cavallino wrote:
    > Nikt nie będzie się wysilał, żeby jakiemuś uparciuchowi dobrze zrobić.

    i wystawiac super ekstra paragon na nieblaknacym papierze, albo jeszcze
    specjalnie dla niego na drukarce drukowac.

    Bierz paragon jaki jest albo spadaj :)

  • 18. Data: 2008-09-04 19:38:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Czaki" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mogą, czyli równie dobrze mogą zawierać.
    > I tutaj raczej nie wygrasz jak się sprzedawca uprze, bo to on o tym
    > decyduje.
    >
    > I co mu zrobisz?

    Wystarczy wysłać do US pisemko z informacją, że sprzedawca odmówił
    wystawienia faktury. Zobaczysz co mu zrobią.

  • 19. Data: 2008-09-04 19:47:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    krzymek wrote:

> [...]
    > A dlaczego tak się dzieje.... a to dlatego, że nie mamy kasy
    > fiskalnej. Obrót na paragonach mamy poniżej 40tyś zł.

    Proszę wytłumacz mi w jaki sposób to Was ratuje
    przed kasą? Czyżby wystawienie faktury dla osoby fizycznej
    nieprowadzącej działalności nie było juz sprzedażą
    dla osoby fizycznej
    nieprowadzącej działalności wymagającą fiskalizacji?
    Mam poczytać jakieś przepisy czy to Wam się wydaje, że jesteście sprytni?

  • 20. Data: 2008-09-04 19:59:41
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

    > Proszę wytłumacz mi w jaki sposób to Was ratuje
    [...]
    > Mam poczytać jakieś przepisy czy to Wam się wydaje, że jesteście sprytni?

    Bardzo chętnie poczytam przepisy na ten temat wiec jeśli mozesz to ...

    Natomiast jak ja to sobie tłumacze...
    Wystawca faktury nie ma obowiązku sprawdzac czy dany podmiot istnieje, zatem
    osoba która przychodzi po zakupy podaje dane do faktury... np. Jan Kowalski,
    i to dane adrsowe i NIP.
    i w takim przypadku sprzedawca nie wie czy Pan Jan Kowalski prowadzi firmę
    pod nazwą swojego imenia i nazwiska zarejestrowana w swojej gminie czy po
    prostu chciał nabyć towar dla siebie prywatnie podajać pełne dane.

    P.S.
    Gdybyś przytaczał te paragrafy to sprawdz czy co kwalifikuje do posiadania
    kasy fiskalnej, czyli obrót na pragonach powyzej jakiejś kwoty i czy w tą
    kwote wchodzą też faktury wystawione bez nipów.
    --
    ---==[ krzymek ]==---