  • 71. Data: 2015-06-26 21:20:43
    Temat: Re: Zakup samochodu od osoby fizycznej nie prowadzącej DG
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-06-26, <3...@8...210932.invalid> (Tom N) <3...@8...210932.invalid>
    wrote:
    > Wojciech Bancer w

    > Wiesz, możemy sie sjp przerzucać do woli:
    ><http://sjp.pwn.pl/sjp/przedsiebiorstwo;2509991.htm
    l>

    > przedsiębiorstwo <<samodzielna jednostka gospodarcza obejmująca jeden zakład
    > produkcyjny lub większą ich liczbę>>
    > to czego teraz szukamy w sjp? zakładu produkcyjnego? ;P

    A co jest złego w definicji przedsiębiorstwa?
    Nie pasuje jakoś do osób fizycznych prow. 1-os DG czy co?
    Nie jest to samodzielna jednostka gospodarcza?
    Bo nie rozumiem po co ten wtręt.

    > Wiesz nie bardzo łapię co chciałeś napisać, że niby osoba fizycznych
    > prowadząca działalność gosp. nie jest firmą, czy może coś innego?

    To że robisz wydruk fragmentu rejestru i próbujesz na nim cokolwiek
    udowodnić, bez zrozumienia co wypisujesz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 72. Data: 2015-06-26 21:22:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-06-26, <9...@7...211843.invalid> (Tom N) <9...@7...211843.invalid>
    wrote:

    [...]

    > Wróćmy może do początku, bo trochę Ci sie zdryfowało w trolowaniu ;P
    >
    > "Nie, ja nie jestem firmą. Jestem, o ile tak można powiedzieć, częścią
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > firmy, bo w firmie znajduje się moje imię i nazwisko."
    >
    > Twierdznie było nie o "pod jaką firmą Przemysła Śmiejek prowadzi
    > działalność", tylko "Ja (Przemysław Śmiejek) nie jest firmą".
    >
    > Jak już ogarniesz różnicę to chętnie dalej podyskutuję ;P

    Proszę. Dla mnie to jest jasna licentia poetica i spokojnie można
    zrozumieć co autor miał na myśli. O ile oczywiście nie masz na celu
    się dopierdolić. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 73. Data: 2015-06-26 21:39:58
    Od: <7...@3...213958.invalid> (Tom N)

    Wojciech Bancer w

    <9...@3...204857.invalid> wrote:
> [...]

    > Nie pasuje jakoś do osób fizycznych prow. 1-os DG czy co?
    > Nie jest to samodzielna jednostka gospodarcza?

    Miał cel i został osiągnięty...

    > To że robisz wydruk fragmentu rejestru i próbujesz na nim cokolwiek
    > udowodnić, bez zrozumienia co wypisujesz.

    Widzisz, ja celowo podałem cały wpis z rejestru, tylko podzieliłem go na
    dwie części, tak jak jest on podzielony w tym rejestrze, to Ty wyciąłeś
    drugą część i w ten sposób mogłeś trochę potrolować ;-)

    Więc po pierwsze mijasz sie z prawdą pisząc, "robisz wydruk fragmentu
    rejestru", po drugie w czym gorszy jest REGON od CEIDG jeżeli chodzi o
    "zarejestrowaną urzędową"? Powołujesz sie na sjp pomimo, ze w ustawie jest
    definicja firmy, wiec powoływanie sie na słownik jest takie sobie.
    Dalej obowiązuje KC i firmą jest Przemysław Śmiejek, co nie wyklucza, że
    firma (tą samą bo ma ten sam NIP) jest również b7.pl Przemysław Adam Śmiejek

    --
    'Tom N'

  • 74. Data: 2015-06-27 00:08:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-06-26, <7...@3...213958.invalid> (Tom N) <7...@3...213958.invalid>
    wrote:

    [...]

    > Widzisz, ja celowo podałem cały wpis z rejestru, tylko podzieliłem go na
    > dwie części, tak jak jest on podzielony w tym rejestrze, to Ty wyciąłeś
    > drugą część i w ten sposób mogłeś trochę potrolować ;-)

    Nie widzę. Przycinam bo tak nakazuje netykieta.

    > Więc po pierwsze mijasz sie z prawdą pisząc, "robisz wydruk fragmentu
    > rejestru", po drugie w czym gorszy jest REGON od CEIDG jeżeli chodzi o
    > "zarejestrowaną urzędową"?

    Tym, że CEIDG jest *ewidencją działalności gospodarczej* (jak nazwa wskazuje),
    który *nie rejestruje* urzędów, a baza REGON jest bazą prowadzoną do celów
    statystycznych.

    No i baza REGON jest zbieżna z CEIDG, a jedyne czego się doczepiłeś,
    to tego że zamiast "firma" jak w CEIDG napisali "nazwa".
    To jest jedyny Twój ratunek.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 75. Data: 2015-06-27 10:24:03
    Od: <5...@...102403.invalid> (Tom N)

    Wojciech Bancer w

    wrote:

    > [...]

    > Nie widzę. Przycinam bo tak nakazuje netykieta.

    To może najpierw przeczytaj, zanim wytniesz.

    > Tym, że CEIDG jest *ewidencją działalności gospodarczej* (jak nazwa wskazuje),
    > który *nie rejestruje* urzędów, a baza REGON jest bazą prowadzoną do celów
    > statystycznych.

    No to teraz pojechałeś po bandzie:
    Po pierwsze nie baza REGON tylko "Krajowy rejestr urzędowy podmiotów
    gospodarki narodowej".
    Po drugie "3. Zbierane i gromadzone w krajowych rejestrach urzędowych
    informacje nie są danymi statystycznymi w rozumieniu ustawy"

    I znowu wyciąłeś:
    "Dalej obowiązuje KC i firmą jest Przemysław Śmiejek, co nie wyklucza, że
    firma (tą samą bo ma ten sam NIP) jest również b7.pl Przemysław Adam
    Śmiejek"
    Czyżby z braku argumentów udajesz ze nie ma tematu, czy sie zgadzasz cicho z
    powyższym.

    --
    'Tom N'

  • 76. Data: 2015-06-27 10:49:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-06-27, <5...@...102403.invalid> (Tom N) <5...@...102403.invalid>
    wrote:

    [...]

    > No to teraz pojechałeś po bandzie:
    > Po pierwsze nie baza REGON tylko "Krajowy rejestr urzędowy podmiotów
    > gospodarki narodowej".

    REjest GOspodarki Narodowej w skrócie REGON, jak już się chcesz
    dopierdalać. :P

    > Po drugie "3. Zbierane i gromadzone w krajowych rejestrach urzędowych
    > informacje nie są danymi statystycznymi w rozumieniu ustawy"

    *Do celów* a nie *dane statystyczne*.

> [...]
    > Śmiejek"
    > Czyżby z braku argumentów udajesz ze nie ma tematu, czy sie zgadzasz cicho z

    No przy tym przyznałeś nam rację, więc?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 77. Data: 2015-06-27 11:00:17
    Od: <4...@4...110017.invalid> (Tom N)

    Wojciech Bancer w

    wrote:

    > [...]

    > REjest GOspodarki Narodowej w skrócie REGON, jak już się chcesz
    > dopierdalać. :P

    Ale wiesz, ja zacytowałem z ustawy... Tak wiem licentia poetica...

    > No przy tym przyznałeś nam rację, więc?

    Czyli reasumując zgadzasz sie, że firmą jest Przemysław Śmiejek, a więc
    "Nie, ja nie jestem firmą." jest zdanie fałszywym CBDU
    --
    'Tom N'

  • 78. Data: 2015-06-27 11:22:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-06-27, <4...@4...110017.invalid> (Tom N) <4...@4...110017.invalid>
    wrote:

    [...]

    > Ale wiesz, ja zacytowałem z ustawy... Tak wiem licentia poetica...

    Czy Twoje czepiactwo nie zna granic? Ja pierdolę.
    A CO TO MA DO RZECZY?!

    > Czyli reasumując zgadzasz sie, że firmą jest Przemysław Śmiejek, a więc
    > "Nie, ja nie jestem firmą." jest zdanie fałszywym CBDU

    Nie jest, bo nie Ty decydujesz jaką nazwą się Tristan posługuje.
    Jak już Ci tłumaczyłem, podzbiór imię i nazwisko jest podzbiorem minimalnym.
    Skoro zarejestrował się pod firmą dłuższą, to taka obowiązuje.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 79. Data: 2015-06-27 21:27:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Jun 2015, 7...@...131503.invalid wrote:

    > Gotfryd Smolik news w

    > Już pytałem czy dodanie do pasztetowej (Imię i Nazwisko) papieru powoduje,
    > ze pasztetowa jest częścią pasztetowej z papierem i przestaje być
    > pasztetową?

    Oczywiscie, prawnie tak właśnie, przestaje.
    Ściślej - potocznie można prowadzić spór, czy to nadal jest "pasztetowa"
    czy należy mówić "pasztetowa z papierem" (i czy jakiś przepis nakazuje
    zaznaczanie obecności "wkładu papierowego"), ale o tym, że pasztetowa
    samoistnie znika jako podmiot prawny przesądza jasny i prosty przepis
    kodeksu cywilnego, art.47.
    "Część składowa rzeczy nie może być odrębnym przedmiotem własności
    i innych praw rzeczowych"
    Obejmuje to również "pomieszanie" (składników).

    pzdr, Gotfryd

  • 80. Data: 2015-06-27 21:37:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Jun 2015, Wojciech Bancer wrote:

    > Pozostaje nadal pasztetową oczywiście. ;)

    No to pozwoliłeś się zaplątać ;), teraz już zupełnie nie wiadomo co jest
    "połączone" a co jest oddzielne :D
    Po wyprodukowaniu "pasztetowej z papierem" pasztetowa znika jako
    przedmiot prawa. Nie ma jej i już.
    Tom raczył był za pomocą powołania się na pasztetową wtopić, bo KC jasno
    reguluje że "połączenie" skutkuje zniknięciem przedmiotowości prawnej
    składników "połączenia", prawo odnosi się wyłącznie do "całości".
    Rzecz jasna, dowodzi to tylko strzału w płot poprzez samo porównanie :)
    (jako że przepis o "połączeniu" dotyczy *RZECZY* a nie o rzeczach mowa,
    lecz o osobach), ale skoro Tom *sam* uznał że jest adekwatne, to przepis
    mamy ;)
    IMVHO, fakt że samo porównanie jest nieadekwatne, w niczym nie uchybia
    faktowi że skutek odpowiedzi na pytanie jest ten sam: firmą jest "cała firma",
    jako że przepis szczegółowy stosuje się przed ogólnym (ergo, wszędzie
    gdzie da się zastosować zapis o "firmie z dodatkiem" przepis o tym,
    że firmą jest imię i nazwisko "udziela pierwszeństwa" - tamtemu przepisowi
    że w firmie może być dodatek).

    pzdr, Gotfryd