  • Data: 2015-03-17 23:59:52
    Temat: Re: Założenie działalności
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Ale mnie chodzi ogólnie o zasadę nabierania/naciągania na coś.
    > Tak z marszu to jest tego pełno:
    > wpisy do jakichś zagranicznych katalogów, darmowa pierwsza
    > rzecz a potem przez akceptację prenumerata,

    Niestety nie wiem czy były juz jakies orzeczenia w tej sprawie.

    > SMS - wygrałeś BMW
    > czy coś innego i udział w debilnym konkyrsie,

    A tu juz chyba sie posypały kary za takie nieuczciwe konkursy.

    > superwczasy nocleg za 1zł (ale małymi literkami -wyżywienie obowiązkowe
    > 250zł),
    > przychodziły tez do mnie jakieś wpisy do rejestru rzetelnych firm
    > (taki antyrejestr długów), telefonicznie supergarnki, mapy Polski,
    > kursy językowe, do tego pobieraczki itp

    pobieraczek tez sie juz doigrał.

    > I co przed tym wszystkim ma chronić Państwo?

    Oczywiście.

    > Te wszystkie biznesy opierają się na zasadzie, że
    > zawsze znajdzie się ktoś, kogo uda się naciagnąć.
    > One są z zasady nieuczciwe, ale tak jak ktoś tu już pisał
    > musiałoby byc to obalane chyba tylko opinią respondentów,
    > bo z punktu widzenia prawa sprawa jest "czysta".

    Nie, nie jest - juz w wielu przypadkach panstwo pokazało ze czasami cos
    jednak uda sie zadziałąć.

    > I nie chodzi o to, że oszust cwany a ten nabrany głupi,
    > tylko, że jeszcze jest tyle różnych pomysłów, że nie nadąży się
    > zabraniac niczego prawnie.

    Dlatego takie sytuacje trzeba potraktowac jakims ogólnym przepisem -
    przeciez sa przepisy niekorzystnym rozporzadzaniu etc.

    > A z całym szacunkiem dla społeczeństwa - zawsze pełno będzie tych,
    > którzy nie rozumieją, że jak coś jest za darmo, to albo jest trefne,
    > albo to przekręt, a i tak ktos już na tym swoje zarobił.
    > Gdyby przeszli obok tego obojetnie, to biznes by upadł.

    No tak, ale tutaj nie ma mowy o zadnej promocji, o "za darmo" tylko o
    wykorzystywaniu przeswiadczenia, ze jak urzad sie upomina to trzeba
    zapłacic.